Košice, ktoré nie že sa z posledných síl držia nad hladinou, oni už dýchajú cez tú najdlhšiu slamku, hľadajú náhradu za KT8, zatiaľ čo Praha, ktorá je relatívne za vodou, ich skupuje .
V tomto smere by som zázraky určite neočakával. je to celkom komplikovaná téma, osobne si myslím, že keby sa chcelo tak by sa aj v súčasných podmienkach dali robiť schopné opravy.
Mike: jo náhrada T6 a KT, plus sa stále rieši utópia s električkou na Ťahanovce
Stále sa tu omieľa nákup nových vozidiel...
Jasné, určite som za, ale čo samotná údržba, garáže a vozovňa? Nepodpisuje sa tento súčasný stav základne k samotnému technickému stavu vozidiel?
Podľa mňa treba urýchlene začať riešiť aj túto problematiku. O ďalšej garáži nehovoriac.
pan vedúci riekali, že sa pripravuje výberko na električky, zároveň v plánovaných kapitálových výdavkoch je písaný plánovaný nákup spolu 30 ks električiek v priebehu 2021-2023. Vzhľadom na to, že obstarávanie zatiaľ nie je, taktiež nie sú na to vyčlenené ani peniaze (či už z rozpočtu mesta, alebo nejakého eurofondového programu), silne pochybujem, že sa do 2023 kúpi. Bude zázrak ak dovtedy bude vôbec VO.
Zároveň sa v danom dokumente spomína nákup 24 autobusov a 5 elektrobusov v 2020...
Caute, myslite si ze by v tomto roku mohlo byt vyhlasene VO na nove briky podobne ako v BA? Presiel som si sekciu rozvojove plany a je tam uvedene ze v rokoch 2021-2023 nakup novych 32m elektriciek, je to sice podmienene realizaciou projektu MET2 ale tam uz prebieha projektova dokumentacia. Popripade v akom stadiu su niektore projekty. Vdaka za kazdu odpoved.
Štát sľúbil trať japonskému investorovi pri letisku, ktorý ju POŽADOVAL - už nech to znie akokoľvek. Niekde som k tomu našiel zverejnený dokument medzi SR (resp. min. hosp.) a tou firmou, kde to bolo čierne na bielom, ako jeden z viacerých bodov, ale ja si také veci neodkladám, takže ho nemám v šuflíku. Teda tá trať na letisko bola súčasť "pytačiek" pri lákaní investora, podobne ako štát iným firmám dáva daňové úľavy, inde sponzoruje výstavbu priemyselných parkov a podobne. Z tohoto pohľadu sa to štátu nemusí vidieť nič výnimočné. Hlavne keď úradníci pri služobkách videli trate natiahnuté k nemeckým letiskám. Nečakal by som, že si zvlášť uvedomia, že medzi KE a Frankfurtom môže byť v tomto rozdiel. A konieckoncov, v BA je električka na letisko plánovaná tiež (je to aj v BA sekcii imhd), tak z ich pohľadu prečo nepotiahnuť obe električkové prevádzky v SR až k letiskám? Viem si predstaviť, že pri takejto logike nebol problém zaviazať sa k tej trati do priemyselného parku. Pre Japoncov to môže byť tiež hodnota, na ktorú radi prikývli, veď v ich aglomeráciách je koľajová VHD populárna.
Zdravim na CP liniek 54 a 55 sa objavili datumovo ohraničene CP a akysimi moc hustými intervalmi ako keby prazdninove a školske dokop..predpokladam ze ide o nejaku chybu servera...či?
No, ak mám hovoriť za seba, ja z nej vôbec žiadne nadšenie nezdieľam, pretože je to IMHO v princípe "ďalšia rýchlodráha do USS".
Letisko stále nie je tak atraktívne, aby malo zmysel posielať tam električku. Stavať električku pre pár zvozov z podnikov a do podnikov denne nemá veľmi ekonomický zmysel tiež. A aj keby pozitívne efekty týchto dvoch vecí sčítame dokopy, stále mi to nepríde, že by to aspoň vyrovnalo náklady s týmto projektom spojené.
Lenže je to už dávno rozbehnutá vec a je v rukách štátu, tak som sám zvedavý, ako toto celé dopadne.
Mňa by fakt zaujímalo, prečo mesto, ktoré finančne drží pokope len silou vôle a obzvlášť jeho mestská hromadná doprava má dosť ďaleko k európskym štandardom, tak úpenlivo stojí (aj s vládou) o tú zbytočnú trať na letisko podregionálneho významu. Prečo o to stojí vyvádzač štátnych peňazí do súkromných vrecák Žiga, je snáď jasné.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
mi.v