Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: S499.1023 #83225:
Priznávam, blbo napísané... Dávnejšie sa zjednocovali pravidlá a u nas sa to urobilo tak, že z toho plynú zbytočné značky.

Koľko je teda ja Slovensku opačných kruháčov? Nemali by sa vyznačovať odchýlky miesto v podstate štandardných situácií? To je detto čo prikázaný smer obchádzania. Vyznačujú sa hlúposti, priestor sa zahlcuje značkami.
Reakcia na: Granite01 #83224:
Presne tak! Inak Veteránovi by som tu v ČR mohol ukázať pár kruhových objazdov s otočenou prednosťou.
Reakcia na: veteran #83222:
V bode 2 nemáš pravdu, ak by tam nebola vyznačená prednosť v jazde, platila by tam prednosť sprava, čiže by prednosť v jazde dávali autá, idúce po kruhovom objazde.
K tomu úvodu a adorovaniu Nemecka:
Je naozaj lepšie označenie konca cyklochodníka značkou "Cyklochodník" a dodatkovou tabuľkou "Ende", než značkou "Koniec cyklochodníka"?
Je naozaj lepšie upozorniť na nebezpečenstvo šmyku značkou "Iné nebezpečenstvo" a dodatkovou tabuľkou "Schleudergefahr", než značkou so šmýkajúcim sa autíčkom?
Je naozaj lepšie číslovať diaľničné zjazdy po rade, než podľa kilometrickej polohy?
Reakcia na: veteran #83222:
Pokiaľ viem, prednosť v kruhovom objazde nie je daná predpisom.
Pri nepoužití značky s hlavnou cestou by ste museli dávať z prava prednosť autám vstupujúcim na kruháči.
Problém vznikol tým, že pravidlo pravej ruky sa používalo pri ľavostrannej premávke. T.z.v Anglicku aj dnes je pravidlo pravej ruky, a keďže kruháče sa točia opačne, vždy je prednosť na kruháči.
U nás sa prešlo na pravostrannú premávku, ale pravidlo pravej ruky ostalo.
Preto všetky kruháče ak nie sú označené vo vnútri symbolmi hlavnej cesty a na vstupe symbolmi vedľajšej, tak prednosť má ten, ktorý vchádza z pravej strany!!!
Pri tých nových značeniach na kruháči ma zaujíma, prečo je jazda autom cez priechody hlučnejšia? Ak to sú tie pásy pre nevidiacich, nejde to spraviť tak,aby nebolo počuť každú nápravu ktorá cez priechod prejde?

A teraz taká otázka k električkám- sú už nejaké zákulisné info, kedy by teda mohli začať jazdiť električky?
Reakcia na: Bjorn #83221:
Značku nemožno použiť na vyznačenie priechodu pre chodcov cez vozovku bez svetelného signalizačného zariadenia, ak značku križuje električka; v odôvodnených prípadoch možno značku použiť za podmienky, že značka bude po oboch stranách na vozovke doplnená nápisom „POZOR ELEKTRIČKA“.

--

Žiaľ, v tom našom značkovo-semaforovom pralese máme priechody riadené či už klasickým semaforom (červená/zelená), alebo blikajúcim žltým svetlom.

Ale ani to nemusí byť nutnosť použitia priechodu a už vôbec nie takto koncipovaného. Na západe existuje milión príkladov, ako sa to dá robiť lepšie a blbuvzdornejšie, ale nie. Chlapci našli v norme, že na asfalt môžu nakydať kopec červenej farby, tak prečo nie. Ale skutočne netuším, v ktorom predpise našli, že na dlažbu pred vstupom do priechodu sa dáva text "TRAM". Verejný priestor nie je škrabáčik tretiaka na výtvarnej výchove.

Slovensko je už tak preznačkované, že to celé speje presne opačným smerom, než bolo pôvodným zámerom (policajti totiž razia heslo: čím viac značiek, tým väčšia bezpečnosť - projektant príde s projektom styčnej križovatky s 10 značkami a po schvaľovacom procese odíde s tridsiatimi). Rovnaký problém mali koncom 80. rokov v Nemecku a vysporiadali sa s ním tak, že sa porušil kopec značiek a ich systém značenia je dnes jeden z najdokonalejších.

Pár príkladov z Moldavskej:

1. Výstražná značka kruhový objazd. Odmyslím si, že použité značky nezodpovedajú dizajnovo norme. Prosím, akú logiku má umiestniť takúto značku pár metrov pred príkazovú značku a 100 metrov za obrovskú návestnú tabuľu? Kto si nevšimne štvormetrovú návesť pred KO, tak si sotva všimne túto výstražnú značku, za chrbtom ktorej je tesne ešte daj prednosť v jazde a príkazová značka. Výstražné značky z logiky veci upozorňujú na neočakávané a nebezpečné veci. Takouto analógiou tam mal autorizovaný dopravný inžinier umiestniť aj výstražnú značku pred svetelnou signalizáciou. Ľudia jazdia predsa po pamäti a semaforový prales tam pribudol len nedávno ? Inak, schuti som sa včera zasmial nad výstražnou značkou dvojitá zákruta, prvá vľavo v stúpaní medzi zastávkami Zimný štadión a Idanská. Brutálny kaňar tam je, pri MPR 50 km/h tam skutočne treba dávať sakra pozor, aby sme nevyleteli do šancu ? Naozaj na metál.

2. Ďalším fetišom slovenských projektantov a KDI je označovanie bežných vecí/javov/predpisov zbytočnými ZDZ. Žiarivým príkladom je hlavná cesta v kruháči. Totálne zbytočná značka, prednosť v kruháči je daná predpisom a v nijakom prípade to nejde urobiť opačne. Analogicky by sme mali pred každou križovatkou nacápať zákazy státia a za nich pre istotu v obciach všade povinne 50ky. Veď pre istotu, keby niekto zabudol.

3. Slovenskí projektanti často netušia rozdiely medzi šípkami na značkách informačných smerových. Že rovná (nelomená/nezahnutá) šípka do strany značí odbočenie pred tabuľou a teda takáto tabuľa sa určite nedáva ako portálová predzvesť pred odbočením, ale za úroveň rozdelenia ciest. A už vôbec netušia, že norma pozná po novom aj kadejaké "krivoľaké" šípky určené práve pre kruháče. Ale 50 rokov sme tu poznali len šípku vpravo, vľavo a rovno, tak prečo to teraz kresliť inak.

4. Všeobecnou sprostosťou a obľúbeným fetišom všetkých "decision-makerov", ktorí boli najďalej na štrúdli a vínku na dopraváckej konferencii v Horných Orešanoch, je značka prikázaný smer obchádzania vpravo a vľavo. Záujemcovia nech si skúsia vyhľadať, koľko krajín túto značku v minulých rokoch zrušilo. U nás to straší ďalej a ešte zrejme dlho bude. Lebo to tu furt tak bolo. A pritom ide o ukážkový logický nezmysel. Ako inak sa dá obísť ostrovček, ktorý rozdeľuje dve cesty, než vpravo alebo vľavo za predpokladu, že nie je prikázané obchádzanie len z jednej strany. To treba príkazovou značkou prikazovať samozrejmú vec, ktorá vodičovi s vodičákom jednoducho dôjde len z toho, že sa díva pred seba?

5. Posledným fetišom, doslova najnovšou módou, je "rozsýpanie" rôznych písmenok po asfalte. Zrazu je Moldavská plná SNV, PO, KE, RV. U nás to už fakt prerástlo do fetišu a začína sa to preháňať. Ja by som skutočne rád vysadil autorizovaných inžinierov niekde v Poľsku na kruháč, kde by na zemi mali SB, SY, SG, SH. Určite každý vie, že ide o Bielsko-Biała, Bytom, Gliwice a Chorzów. Tu na Moldavskej vlastne písmenká na ceste prevzali funkciu portálovej značky, veď ZDZ sú označené výlučne výjazdy z kruháča a aj to dosť nevhodným spôsobom. Akurát, že na cestu sa vojde všehovšudy SNV a na portálovú ZDZ pri použití kondenzovanej verzie fontu aj celý názov "Spišská Nová Ves". A tu sa dostávame k najväčšiemu absurdu celého riešenia DZ na Moldavskej. Na kruháč ako križovatku upozorníme trikrát, priechody vyfarbičkujeme na červeno, všade a všetko prísne zregulujeme semaforovým pralesom, ale ktorý pruh vedie kam, to poriadne neoznačíme.
Soldier a veteran to napísali správne. Priechod cez električkovú trať sa nevyznačuje. Chodec tam prednosť nemá a takto sa iba zbytočne vytvára zmätok - a navyše je to ešte na červenom zvýrazňujúcom podklade. Toto sa nedá obhájiť, toto nie je ani paškvil, ale absolútny nezmysel.
Reakcia na: PTIKE #83218:
Áno, takže je to paškvil, ale má to pečiatku, čiže všetko OK ? Kdeže som takúto obhajobu z Vašej strany čítal...

V roku 2016 vstúpila do platnosti TNI 01 8020, menili sa vzory a vyobrazenia ZDZ, dokonca sa stala toľká drzosť, že v máji t. r. prišlo na svet doplnenie vzorových listov (v procese schválenia).

Ale Vy ste to určite všetko mali vyprojektované správne, to len tí zlí policajti Vám z projektu vyškrtali veci až z toho vznikol takýto paškvíl, však? ?

Už len taká vec, že na VSS máte v projekte dva odbočovanie pruhy smer MÚK Nižné Kapustníky a na ZDZ načmárate jednu šípku a ešte sa vykašlete na jeden zo smerov (Trebišov/Slovenské Nové Mesto). Ten sa zrazu zjaví až za mostom pri odbočke na cestu 552. Dva priame pruhy na Seňu už ale označíte dvoma šípkami. Ale ja viem, máte na to pečiatku...

Čo sa týka prečíslovania ciest. To je výhovorka za všetky drobné. Keď je totiž verejný tlak na to, aby prístrešky mali oproti projektu navyše aj sedadlá, to problém nie je. Ale zmeniť vo výkrese čísla ciest I. triedy podľa aktuálneho stavu sa nedá a do križovatky otvorenej v lete 2017 sa umiestní značenie s číslami neplatnými snáď rok a pol. Ale ja viem, dostali ste na to pečiatku od prezídia...

Ešte dve poznámky: Odporúčam si ísť pozrieť zjazd z cesty R1a na 6,5. kilometri. Tam sa rekonštruovalo ZDZ a, hľa, tam už poznajú piktogram centra. Predpokladám, že aj dotyčný spracovateľ projektu mal na toto pečiatku. Alebo nie? A môžem menovať ešte x miest na Slovensku, kde sa menilo ZDZ podľa novej normy a kde tento piktogram poznajú (a nie len tento). Kruhová križovatka v Haniske už pozná napríklad nové vyobrazenie príkazových značiek, kde sa zaviedli nové šípky, tzv. tvar ISO. Alebo to bola len niekoho partizánčina a nemal to takto schválené?

Pekný deň, kritizovať si budem aj ďalej, a to dovtedy, dokedy budú autorizovaní inžinieri navrhovať nezmysly, aké sú na VSS a Moldavskej.
Vie sa nieco o novych autobusoch pre KE? ako su na tom? je to vo vyrobe?
Reakcia na: veteran #83212:
Veteran, ste strašne múdry, múdrejší ako všetci policajti na Prezídiu Policajného zboru v Bratislave, ktorí presne tak ako je na VSS zrealizované dopravné značenie ho odsúhlasili /asi po troch úpravách/ a takto naň bolo vydané Určenie DZ Ministerstvom dopravy - a tak muselo byť osadené a tak bolo za účasti prezídia skolaudované.
Čo sa týka kruháča, to prebehlo presne tak, ale cez odsúhlasenie KDI Košice.

Ešte dve poznámky: projekty sa spracovávali v roku 2015-2016, ešte pred prečíslovaním ciest I.triedy. Piktogram pre centrum slovenské DZ nepozná, čo nie je vo vyhláške, sa nemôže navrhnúť. Pekný večer, kritizujte si ďalej....
Reakcia na: TA #83216:
Cez električkovú trať nie, viď https://imhd.sk/ba/media/gn/00188079/7518-na-zastavke-Marianska.jpg?1536568122

Priechod so svetelnou signalizáciou viď https://imhd.sk/ba/media/gn/00188073/Pozor-elektricka-7119.jpg?1536568143

Účelom značky priechod pre chodcov je usmernenie premávky chodcov a zabezpečenie prednosti pešej premávky pred cestnou premávkou. Pred električkami chodci nemajú prednosť a to ani v úsekoch, kde je spoločná premávka áut a električiek a ani na vlastnom telese dráhy. Takže neexistuje dôvod vyznačovať priechod pre chodcov, stačí len upozorniť chodcov na prítomnosť električky.
Reakcia na: Solider #83214:
Čo ak je priechod kombinovaný s priechodom cez cestu pre autá? Ani vtedy sa nevyznačuje?
Napríklad: goo.gl/KNXjK2.
Reakcia na: S499.1023 #83213:
Žiaľ, na Slovensku návrh ZDZ leží na pleciach autorov dopravného riešenia, takže autor tohto konkrétneho paškvilu je jasný.

Keď si k tomu prirátame lobby značkárskych firiem, ktoré tlačili na to, aby sa aj ďalej používal totálne nevhodný font Universal grotesk, dostávame sa k totálnemu Balkánu. Veď na licenciu na Tern by bolo treba zainvestovať 100€ a ešte by pribudla konkurencia zo zahraničia (Universal grotesk bol nezohnateľný, firmy si na kolene vyrábali kadejaké pančované verzie).

Zaujímavé, že viaceré stavby na Slovensku už reflektujú nový tvar šípiek na príkazových značkách, no na Moldavskej sa veselo používa starý dizajn. A čo je najsmutnejšie, niet autority, ktorá by toto kontrolovala. Čo značka, to dizajnérsky unikát, voľná tvorba ako na výtvarnej výchove v treťom ročníku ZDŠ.

Niekoľkoročná snaha zaviesť záväzné a dostatočne prepracované TP na návrh ZDZ tak vychádza navnivoč.
Reakcia na: Bjorn #83210:
V zmysle vyhlášky č. 9/2009 Z. z. sa priechody pre chodcov cez električkovú trať, ktoré nie sú riadené svetelnou signalizácou, nevyznačujú, je možné ich umiestniť iba s nápisom POZOR ELEKTRIČKA.
Reakcia na: veteran #83212:
Nebude autorom tu dobre známy autorizovaný inžinier pre tvorbu súsemaforí?
Reakcia na: Dispecer #83211:
No ja som doteraz žil v tom, že červené priechody a/alebo zväčšené formáty výstražných ZDZ sa umiestňujú pre vodičov a nie pre chodcov.

Mne proste to červené zvýraznenie, že tam mám absolútnu prednosť, čo pravda nie je. Je tam vôbec nápis Pozor električka?

Ešte by som sa pristavil pri ZDZ na kruhovom objazde, tam vidím enormné množstvo defektov (podobne ako je tomu na VSS).

Odbočka z Moldavskej na Alejovú: Miskolc (H) // Michalovce // vpravo po R4? Dosť bizarné označenie, asi to chcelo znamenať, že ide o príjazd k R4 začínajúcej za mestom, ale nijaká zmienka o cestách 17 a 19? Čísla európskych ciest sú od macochy? Miskolc je označený ako smer (H), smer Michalovce prečo nemá (UA)?

Odbočka z Alejovej do centra: tam modrá značka so subplochou nemá čo robiť. Patrí tam biela a ešte k tomu tam chýba piktogram.

Schizofrénia je na odbočke z SNP na Pereš. Tam je zrazu označená cesta I/16, na moste VSS sa o tejto ceste nedozvieme nič a je to tam na drzovku označené ako R2. Tak teda ako? Na jednej križovatke to je 16, na druhej R2?

A už keď sme pri moste VSS...

Most VSS príjazd do križovatky z Južnej triedy smerom na Jazero/Barcu. Opäť absolútne nesprávne navrhnuté značenie, ctihodný autor zjavne nemá šajnu, ako sa to má robiť. D1/E50/PL/UA a pod to šípka doľava Michalovce/Prešov. Tá D1 začína kde? Na moste? Smer PL je ktorý, Prešov či Michalovce? A smer UA? Kde je prosím zmienka o tom, že ide o odbočku na cestu s obmedzeným prístupom? Ďalšie smerové tabule na tomto príjazde radšej ani nekomentujem.

Most VSS zjazd na Južnú triedu smer Miskolc/centrum. Čo tam má čo robiť zelené ZDZ? Opäť chaotické čísla ciest - len R4 o I/17 ani zmienka, akoby za križovatkou začínala rovno rýchlostná cesta a nijaká iná tam nebola. Tabuľa označujúca odbočenie do centra je ešte vtipnejšia. Zelené pozadie s bielou subplochou. Dosť nepodarený žart.
Reakcia na: Bjorn #83210:
Odpovedal si si v otázke.
https://tinyurl.com/WTF-KE
Existuje nejaký racionálny dôvod, prečo sú cez trať namaľované priechody pre chodcov na červenom podklade a na ceste nie? Obzvlášť, keď električka má pred chodcom prednosť...
Reakcia na: romeo #83208:
Jazdna doba sa nepredlzi. Co sa usetri na kruhaci, tu sa dobehne.
Na tých nových zastávkach na kruháči lepili nálepky liniek na označníky, takže to vyzerá že sa tie zastávky budú pravidelne využívať. Ja som si myslel že to budú len pre prípad výluk. No pre mňa to má výhodu, je to bližšie ako zastávka pri spoločenskom, ale nevýhoda je časté zastavovanie- dlhšia jazdná doba.. Som teda zvedavý ako budú tie zastávky využívané ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.