co poviete na tohto kandidata na primatora? ma ist ako nezavisly a chce najviac investovat do dopravy v meste ci uz mhd ci inej formy dopravy, ale jeho nosnym programom bude doprava v meste v akejkolvek forme.. http://www.teraz.sk/regiony/kosice-kandidaturu-na-primatora-mesta/330728-clanok.html ehm, no ..ked schvali nakup 5 clankovych brik caf urbos 3 namiesto terajsich dosluhujucich KT8, a vrati trolejbusovu dopravu do mesta + nakupi aspon zo 15 novych dlhych solaris trollino, plus spravi nejake nove cyklotrasy vramci mesta- napr dokonci aspon dlhoocakavany chodnik cermel alpinka udolim vlacika, tak ho beriem vsetkymi piatimi! ? ? pojdem za nim a asi mu to vsetko aj osobne navrhnem ? ?
Práveže ak sa majú plošne rozširovať zastávky na znamenie, akékoľvek výnimky budú kontraproduktívne a zmätočné.
Kto a na základe akého kľúča od stola určí, ktorá prestupná zastávka je ešte dosť veľká a ktorá už nie?
Kto a ako ľuďom vysvetlí, že majú zvoniť všade, ale niekde vlastne nie, lebo šofér sa bude hnevať?
Kto a načo bude k takémuto dualizmu vymýšľať, ohlasovať a strážiť odstavce neprirodzených pravidiel?
Čomu to vôbec prospeje, že by neboli na znamenie? Veď keď bude dopyt, zastaví. Na tom hádam nie je žiadne negatívum, že tam nezastaví 77% ale 97% spojov. Tá zastavka kvôli zvoneniu ani nevymrie, ani nezanikne, ani nič iné zlé sa jej nestane. Takže nerozumiem, načo si komplikovať život.
Neviem ako to je teraz ale myslím že pred pár rokmi mali v Prešove napísané v CP niečo o tolerancii jednej minúty, môžem sa mýliť ale tuším som to tam kedysi videl. Ja by som bol za zavedenie tolerancie, ale netýkalo by sa to spojov po 19tej a nočákov, eventuelne to obmedziť na konkrétne zastávky (napríklad, žiadne také, že nadbeh z konečnej alebo nadbeh z prestupného uzla), ale maximálne minútový. No tu sa už naskytá otázka, či by to nebolo pre ľudí zmätočné a nebolo by jednoduchšie proste skrátiť časy, a pri najhoršom by autobusy tú danú minútu meškali. To sa vždy dá skôr vysvetliť. Ale keď autobus odíde zo zástavky skôr o pol minútu, aby tie ostatné obslúžil načas, to sa ešte dá akceptovať (napr. zastávka Mier smer centrum, tam to je tak)
Inak zažil som si niečo podobné ako píšeš, v priebehu týždňa som chcel ísť do USS R1tkou na obed od Zimáku. Neviem kde ten psychopat bol, ale čakal som dve minúty pred odchodom na zastávke, a že niečo nehraje som si všimol, až keď prišla X6 ktorá mala ísť minútu za ním. Potom pozerám na mape, že autobus si už veselo odbočuje ku kauflandu od DP, s meškaním jedna minúta (čiže ak k tomu prirátam tie 4 až 5 minút v kolóne predtým, tak sa mi tie časy celkom doplnia). Vravím, ja by som to postihoval, oni sa dovtedy nenaučia chodiť presne.
Slovenská mentalita je všetko ľuďom vyslovene prikazovať alebo rovno robiť zákony, ktoré zasahujú človeku do súkromia nad rámec únosnosti.
Zastávky na znamenie by vôbec nemuseli byť. Sedliacky rozum.
Som vodič: Mám plný autobus a blížim sa do ľubovoľnej zastávky v centre, tak zastavím.
Som cestujúci: Som na frekventovanej zastávke v centre počas dňa. Stojím na nej, vodič ma vidí, vidí zrejme aj ďalších ľudí, takže pokiaľ má v hlave všetko v poriadku, zastaví.
Som cestujúci: Je plný bus, chcem vystúpiť na málo frekventovanej zastávke. Stlačím gombík, vodič vie, že má zastaviť.
Zložité? Nemyslím si.
Ad gombíky: Možno je s tým v Košiciach problém preto, lebo čo voz, to iný systém. Niekde to je na dverách obojstranne, elektrošity to majú len zvonka a treba stláčať červený gombík (mne to evokuje núdzovú STOPku), Tedomy majú modrý gombík, Solarisy ani neviem (každý dačo iné, niektoré nemajú pri predných dverách nič).
Ad "nie je to ľahká robota". Bez toho aby som sa chcel niekoho dotknúť, nech sa páči, výpoveď sa dá napísať za 15 min., treba dve kópie, jednu odovzdáš zamestnávateľovi a druhá je pre teba. Úrad práce sa na teba bude tešiť. Treba možno skúsiť robiť jadrového fyzika, tam človek veľmi neprichádza do styku s ľuďmi, klídeček, pohodička. Uvidíme, či to bude ľahká robota, už keď sa máme znížiť ku tomuto druhu kádrovania.
K zastavkam na znamenie - ja som predsa pisal, ze som za, ale podla mojho nazoru by si ludia tazko zvykali a mohli by byt konflikty, mozno sa mylim, kazdopadne ja osobne som ZA ? , takze nema zmysel sa o tom bavit.
K nadbehom - NIE a NIE Ani minuta, ani polminuta nie je obhajitelna! Aj keby vodic usetril 4 minuty, pokial CESTUJUCI zmeska spoj ktory ide kazdych 30 min., 60 min., v zlom pocasi, alebo dokonca kvoli tomu zmeska vlak a dalsi pojde na druhy den, tak ako toto moze byt obhajitelne
K tomu busu co preletel okolo PRVEJ zastavky o minutu skor, bola to 19ka, nasledne stal o par metrov dalej na cervenej tak 2-3 minuty - to sa mi stalo viackrat, odchod skor a nasledne stoji na cervenej nedaleko zastavky.
Par sekundovy nadbeh by tieze nemal byt akceptovatelny, oficialne, no beriem ze ak ma vodic dobry vyhlad a nevidi nikoho, tak dobre, aj ked neviem ci sa mu to vazne oplati.
Co ta CERVENA? Viem ze autobus je tazke zabrzdit, takze 1-2 sek. na cervenu z oranzovej sa moze obhajit, aj ked v dnesnej dobe ked blika aj zelena... Ale ked je cervena a vodic si mysli ze bude oranzova, tak sa pustit cez krizovatku..
Ja by som bol za to,aby veľké prestupné zastávky boli ako sú,tam aj tak stále niekto vystupuje nastupuje a menšie na znamenie. Ale aj zjednotiť tlačidlá na znamenie a zaškoliť vodičov, lebo napríklad prvé dni keď jazdila Veronika, som sedel blízko sedadiel pre ztp a pri nich bolo tlačidlo na znamenie výstupu,ja to stlačil pred zastávkou a pozerám vodič si ide veselo ďalej. Idem za ním prečo nezastavil a on že nik nestál pri dverách a mal som stlačiť to tlačidlo dopytového otvárania..A nezabudol dodať že šak zastaví na ďalšej zastávke a sa prejdem. Takže ak by mali byť takí vodiči v dpmk tak súhlasím že by mohli sa vyskytnúť problémy. Za normálnych okolností som za zastávky na znamenie
Nie, prepáč. Neexistuje jeden jediný argument, prečo čo nezaviesť, alebo prečo meniť ku starému terajší stav. Môžeš mi potom vysvetliť, prečo v Prešove po zavedení dopytu sa to ľudia naučili ? V živote som tam nezažil potyčku medzi cestujúcim a vodičom kvôli dverám. Zastávky na znamenie ale majú dlho. A ešte je nutné podotknúť že na veľkej časti vozového parku tie tlačidlá ani nie sú. Ako to dokázali ?
Ďalší príklad je Spišská Nová Ves, kde dopyt oficiálne zavedený ani nebol. Len sa to ľudia tak nejako naučili používať aj bez toho aby muselo byť 20 oznamov po autobuse, aby si otvorili dvere tlačidlom. Tak isto som tam v živote nevidel niekoho vrieskať alebo zbesilo pobehovať po autobuse hľadajúc východ....
Jednoducho zhrnuté, problém je v tom, že národ košický je príliš pohodlnný nato, aby niečo musel. A to nie len v MHD, ale v hociktorej inej sfére. Ja by som na toto žiadne ohľady nebral, nikde neberú.
A k nadbehom zo zastávok... Ja vždy vravím, že meškanie JE OBHÁJITEĽNÉ. Ale nadbeh si NEOBHÁJIŠ nijako. Do minúty by to mohlo byť tolerované v opodstatnených prípadoch, pretože ak kvôli minúte čo postojí na zastávke nestihne semafór, vďaka ktorému ich nestihne ďalších 5 a bude v konečnom dôsledku meškať aj 4-5 minút, tak to kvôli pár sekundám do odchodu zato nestojí. Ale nad minútu proste postihovať, postihovať, postihovať.
Nie, vobec nie som ten co musi vsetko riesit, ale tie skore odchody sa deju uz dlho, viackrat som musel cakat 20 aj 30 minut na dalsi spoj, v horucavach, vetre alebo mraze, alebo som musel oznacit dalsi listok. Budes namietat ze mam prist na zastavku skor, ale ked predosly spoj meska 5 aj 10 min, tak ani 8 min. rezerva niekedy nestaci, ak dalsi pojde o 2 min. skor. Nedavno odisiel spoj o minutu skor z PRVEJ zastavky, ani tam nezastal, ja som bol na druhej strane cesty a on prefrcal okolo.
To k internetu, ja som podobnu skusenost mal tiez, takze to nie je len internet a vobec som ja nebol agresivny, vodic spravil chybu, ja som slusne vysvetlil problem a on po mne zacal ziapat, vulgarne nadavat. Nehnevaj sa, ale take nieco sa mi nestalo pri ziadnom inom kontakte so zamestnancom.
To ze to nie je lahka praca, suhlasim, no nie je ani najtazsia, su ovela narocnejsie prace a to aj fyzicky, aj psychicky. Ano, v aute ludia casto pouzivaju vulgarizmy, ale nie na svojich klientov, zakaznikov.
Zaviedli to v Nitre. Žiadna agresivita ani konflikty sa tam nevystupňovali.
Funguje to takmer všade v západnej Európe. Žiadna agresivita ani konflikty vo velkom sa tam nekonajú.
Žeby ste vy v Košiciach boli niečo extra?
Prosim Ta, same skandaly , agresivita a neviem co. Kde? Nie je to prvy krat co sa nieco take stalo, teraz sa to akurat viac zmedializovalo. Ale ludia budu stale rovnaki a je jedno ci je teraz situacia taka alebo taka. Za chvilu si vodic prdne a uz bude pred komisiou, lebo prepac, ale taki ako ty, musia vsetko riesit. Nie je to lahka robota, obzvlast v dnesnej dobe, kde si kazdy mysli, ze zjedli mudrost sveta. Teraz neobhajujem tieto vypadky vodicov, ale cestujuci tomu nepomahaju.
PS: Tiez netreba verit vsetkemu co sa docitas na internete, lebo kazda minca ma dve strany.
Vidno ze si optimista, keby, keby, boli by sme v nebi.
1. Sledujes tie kauzy s vodicmi MHD, par odkazov som tu sem dal sam, vazne si myslis, ze v tomto case je toto spravny krok? Agresivita a konflikny by sa vystupnovali na maximum.
3. Tlacidla na dverach sa mi nepacia vobec, cestujuci je povinny sa drzat a ked chcem stlacit tlacidlo na dverach, tak by som musel robit akrobaciu aby som to zvladol, som vyssi a preto musim ist blizsie k dveram alebo sa zohnut a natiahnut - a este ked ma clovek nakup a chce stlacit to tlacidlo rychlo, tukne do dveri, skla - nie, cele zle su tie tlacidla na dverach. Ja som za jedno tlacidlo pre znamenie aj otvorenie, ale pri kazdej strane dveri, minimalne - ak by teda mali byt vsetky zastavky na znamenie.
4. Nadbehy 1-2 min. som nahlasoval uz velakrat, vsimol som si ze obcas uz niektori vodici cakaju, ale v style, 2 zastavky 1 min. skor a potom pocka pol minuty na "dolezitejsej" zastavke. Stale niektori ale odchadzaju skor. Je zaujimave ze niekedy sa to casom upravi a dokonca meskaju, takze za to moze aj zly cestovny poriadok, aj o tom som tu uz pisal, stacilo by posunut par zastavok a 1-2 min., na prvych zastavkach by mozno minutu meskali casto, ale neskor uz nie.
Postihy nebudu, lebo ludia nebudu absolvovat tu torturu okolo oficialneho nahlasenia kvoli 1-2 min jedenkrat - po dalsom pripade musia podavat novu oficialnu staznost a ako to dokazu, postavia ho pred toho vodica, budu skumat kamery??
Po tych skandaloch s agresivnymi vodicmi si asi ziadny cestujuci tymto nebude prechadzat.
Prvy bod je neopodstatneny. Proste to zavediem a hotovo. Neboj, keby vedeli že im bus nezastavi, naučili by sa tie tlačidla stlačať.
Druhy bod, toto som nezažil dávno. Bežné pribrzdenie áno, ale nie zastavenie.
Tretí bod je práve to, čo sa mi páči.... Koľko stopiek a dopytových tlačidiel vidíš v Ikaruse ? A koľko z nich je dostupných ? Takže opäť neopodstatnené, DÁ SA TO. Ja by som osobne navrhoval každý bus urobiť ako majú SORky stopky a tlačídka na dverách. Ale nie je to nevyhnutnosť.
A ku štvrtému bodu, keby sa nadbehy značne postihovali, garantujem ti, že by neboli. Ja by som navrhoval taxu za zastávku a za minútu. Keby niekoho 4 zastávky po dvoch minútach stáli 50€ tak si nabudúce dobre rozmyslí, či toto bude robiť. A časy upraviť, v zmysle skrátiť, je vždy menší problém.
Nie, bolo to na opacnej strane, nalavo od McDonaldu, kde maju busy samostatnu odbocku, auta tam ani nesmu. Vsimol som si uz, ze niektori vodici to maju vypocitane a podhnu sa tesne pred naskocenim oranzovej, robia to niekedy ked tam su 3 busy, casto aj ten posledny prejde na cervenu, ale to je sekunda.
Tentokrat tam bol iba 1 bus a isiel uplne na cervenu, ta 15ka stala este na cervenej z Palackeho, mal som dobry vyhlad, zrejme sa prepocital a cuvat sa mu uz nechcelo.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Viko
Kto a na základe akého kľúča od stola určí, ktorá prestupná zastávka je ešte dosť veľká a ktorá už nie?
Kto a ako ľuďom vysvetlí, že majú zvoniť všade, ale niekde vlastne nie, lebo šofér sa bude hnevať?
Kto a načo bude k takémuto dualizmu vymýšľať, ohlasovať a strážiť odstavce neprirodzených pravidiel?
Čomu to vôbec prospeje, že by neboli na znamenie? Veď keď bude dopyt, zastaví. Na tom hádam nie je žiadne negatívum, že tam nezastaví 77% ale 97% spojov. Tá zastavka kvôli zvoneniu ani nevymrie, ani nezanikne, ani nič iné zlé sa jej nestane. Takže nerozumiem, načo si komplikovať život.