No, ja nie som od fachu, ale mám pocit, že zmysel tej na prvý pohľad absurdity vidím (a nik tu to podstatné nenapísal):
Doteraz sa v slučke na Boženke 2 električky (napr. intervalová linka 7 a nepravidelná linka R4) predbehnúť nemohli (teoreticky cez slepú koľaj áno, ale to by bolo časovo, manipulačne aj bezpečnostne náročné).
Keďže slučku rozšíriť asi nevedeli, tak protismerným riešením sa ostrovčeky dali premiestniť do vnútra slučky, tým sa mohli zväčšiť oblúky a tak im tam vyšla aj druhá koľaj. A tým pádom tam bude možné predbiehanie električiek hocikedy a jednoducho. Myslím, že vďaka tomu grafikonistom aj dispečerom odpadne menší kameň zo srdca.
Zjem kefu, ak toto nebol pravý dôvod.
Teraz budem výnimočne mesto a DPMK brániť - ohľadne druhej vety (trolejbusy):
Dakde na nete som videl (nechce sa mi hľadať) celostránkovú tabuľku s názvom tuším „Demarkačné línie medzi OPII a IROP“.
Pochopil som to tak, že na električkovú a trolejbusovú dopravu slúži výhradne OPII a na autobusovú (vrátane elektrobusov) výhradne IROP.
Takže prípadné investície do trolejbusovej dopravy by museli byť na úkor investícií do dopravy električkovej.
Je to síce podľa mňa umelé a až choré delenie, ale tak to je.
A na Meste a v DPMK si určite raz-dva spočítali, čo je potrebnejšie. To je totiž naozaj veľmi jednoduché rozhodovanie...
Alebo ak už chcú baterkáče,tak sú aj 12m,ale však vieme dobre prečo to takto nastavili-aby vyhrala ta správna firma. A nech mi nevravia že by nedostali dotáciu na 18m trolíky
Nahradiť s´olo vozy tými 10m baterkovými zázrakmi je neskonale úžasný nápad. ˇClovek by čakal, že bude aj niečo na CNG, ktovie či sa vôbec oplatí živiť pumpu pre tých pár vozov čo zostane.
Operacny program "Zavedenie ekologickej stacickej dopravy" pre cestujucich, ktori sa svojho spoja dockaju bude poskytnuta klimatizacia a wifi pripojenie na komfortnejsie vyuzitie casu straveneho v kolonach, a autobusy so systemom start*-stop, pocas statia v zapchach nebudu produkovat emisie. Taktiez sa zvysi podiel nevypravenych spojov, ktore su priaznive na zivotne prostredie, pretoze nedochadza k opotrebeniu autobusov, a spalovaniu pohonnych latok, 114% eko
"Deti od 10 do 16 rokov nárok na zľavnené cestovné lístky preukazujú niektorým z týchto spôsobov:
- BČK DPMK a. s.,
- kmeňovým listom DPMK a. s.,
- prípadne akýmkoľvek vlastným hodnoverným dokladom s aktuálnou fotografiou (preukazom totožnosti, preukazom na zľavu niektorého z dopravných podnikov SR, SAD, ZSSK, preukazom športovca a pod.), ktorý je vystavený na meno a vek držiteľa."
Zdravím neviem či to sem patrí ale všade na internete som hľadala aký lístok je potrebné kúpiť školopovinnému dieťaťu vo veku 12 rokov pokiaľ nemá žiaden preukaz čo sa týka MHD alebo SAD ale nic som nenašla? Ďakujem
To čo chcú vyradzovať ? Solarisy a Tedomy?
Inak super, obnovovať len vozidlový park a zvyšok nič... Len je sranda,že trolejbusy nahradiť nebolo treba, autobusy okamžite.
Druhé T3 mali svojho vodiča na obsluhu dverí, rozhodne nie na záťahy do vozovne. Musíš si uvedomiť, kedy sa v Prahe začalo jazdiť mnohočlenne. Vtedy sa už nič neodpájalo.
A keby si sa chcel hádať, popíš mi, aké výhody by pre túto technológiu mala protismerná slučka.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
tbus