Ja v nasadení 22,5m vozov v KE nevidim problem. Pokial su spravne informacie, ze maju podobnu spotrebu energie ako solo T3 tak vlastne dostaneme pol elektricky navyse za tie iste naklady.
Taktiez mi nevadi nasadeni kratsich vozov miesto dlhsich. Ak bude zachovana celkova kapacita linky je potrebne zahustit interval. Urcite je lepsie mat kratku elekticku kazdych 5 min ako dvojicku/KT kazdych 10 (cas vynasob podla potreby). Zial toto sa v KE nenosi.
Taktiez mi nevadi nasadeni kratsich vozov miesto dlhsich. Ak bude zachovana celkova kapacita linky je potrebne zahustit interval. Urcite je lepsie mat kratku elekticku kazdych 5 min ako dvojicku/KT kazdych 10 (cas vynasob podla potreby). Zial toto sa v KE nenosi.
veteran
Takže tu máme dve zásadné odlišnosti:
1. Tu kupujeme električky nové len dátumom výroby, nie koncepciou, nenáročné na údržbu a na cene sa to nejako radikálne neprejavuje.
2. Za dvadsať rokov zhumpľujeme a nastrčíme ruku, nech dajú nové. Veď boli "lacné" (sebaklam), tak o polovicu kratšia životnosť nie je problém (druhý sebaklam).
Ku kapacite. Keď chceš sólovoz, tak si ho kúp za vlastné alebo pýtaj subvenciu na gumokol. Škrtanie metrov/výkonov má za dlhodobý výsledok vyháňanie ľudí do IAD a poloprázdny 22,5 m voz v porovnaní s poloprázdnym 15 m vozom až taký brutálny rozdiel nie je. A nikde nie je napísané, že električka nemôže mať „divokejší“ obeh a za deň môže pokojne vystriedať aj 2 či 3 klasické mestské linky (nemyslím prejazdy na R).