Skôr, než ho zmažú...?
Tram-trainy budú podľa toho,
či zostanú tí istí kompetentní: „So zavedením tohto druhu dopravy v Košiciach sa napriek proklamáciám kompetentných už zrejme nepočíta.“
Keby kompetentní až tak proklamovali zaviesť tram-trainy, určite by o ich výhodnosti bola aspoň zmienka v Stratégii dopravy, ktorá bola nedávno spracovaná a ktorá usmerňuje dopravu výhľadovo do roku 2040. Usudzujem podľa toho, že na vychválenie tram-trainov nebola na spracovateľa Smerovaná politická objednávka tak, ako napr. na chválenie elektrických autobusov – citujem jeden z cieľov záverečnej správy Stratégie: „6.8 Smerovanie k mestskej doprave priateľskej k životnému prostrediu
Podpora električkovej prevádzky, použitie elektrických autobusov v závislosti na vývoji technológií, zavedenie nového systému elektrických autobusov / duobusov / hybridných autobusov na hlavných tratiach po roku 2030....“
http://www.kosice.sk/docuStore...
Táto Stratégia má ďaleko od reflektovania reality dopravnej infraštruktúry (existujúce trolejové vedenie a teraz už aj koľaje umožňujúce duálnu prevádzku). Jej znenie vypovedá o tom, že bola vypracovaná na politickú objednávku súčasnej vládnucej garnitúry v meste s cieľom, aby sa naoko odborne zdôvodnili doterajšie megalomanské dopravné stavby a zakonzervoval meganákup električiek, autobusov a elektrobusov od spriatelených výrobcov. Nezdôvodnené odporúčanie umieráčika pre trolejbusy a ignorovanie príležitosti zaviesť na koľajových tratiach duálnu prevádzku s tram-trainami tento predpoklad len umocňuje. Myslím, že vyše milión eur zaplatených za takúto odborne sa tváriacu ale politicky objednanú štúdiu bolo ich vyhodením. Od súčasnej košickej vládnucej garnitúry v pozadí spriahnutej s dodávateľmi (Dúha - rekonštrukcie, SOR - dopravné prostriedky) už nemôžeme očakávať prispôsobovanie dopravy potrebám verejnosti a doby (kombinácia požiadaviek účelu, atraktvity, modernosti, ekológie...).
mínus Reagovať | 194 Karol Labaš
17.12.2015 12:00 | Oznám správcovi | Odkaz
Tram-trainy budú podľa toho,
či zostanú tí istí kompetentní: „So zavedením tohto druhu dopravy v Košiciach sa napriek proklamáciám kompetentných už zrejme nepočíta.“
Keby kompetentní až tak proklamovali zaviesť tram-trainy, určite by o ich výhodnosti bola aspoň zmienka v Stratégii dopravy, ktorá bola nedávno spracovaná a ktorá usmerňuje dopravu výhľadovo do roku 2040. Usudzujem podľa toho, že na vychválenie tram-trainov nebola na spracovateľa Smerovaná politická objednávka tak, ako napr. na chválenie elektrických autobusov – citujem jeden z cieľov záverečnej správy Stratégie: „6.8 Smerovanie k mestskej doprave priateľskej k životnému prostrediu
Podpora električkovej prevádzky, použitie elektrických autobusov v závislosti na vývoji technológií, zavedenie nového systému elektrických autobusov / duobusov / hybridných autobusov na hlavných tratiach po roku 2030....“
http://www.kosice.sk/docuStore...
Táto Stratégia má ďaleko od reflektovania reality dopravnej infraštruktúry (existujúce trolejové vedenie a teraz už aj koľaje umožňujúce duálnu prevádzku). Jej znenie vypovedá o tom, že bola vypracovaná na politickú objednávku súčasnej vládnucej garnitúry v meste s cieľom, aby sa naoko odborne zdôvodnili doterajšie megalomanské dopravné stavby a zakonzervoval meganákup električiek, autobusov a elektrobusov od spriatelených výrobcov. Nezdôvodnené odporúčanie umieráčika pre trolejbusy a ignorovanie príležitosti zaviesť na koľajových tratiach duálnu prevádzku s tram-trainami tento predpoklad len umocňuje. Myslím, že vyše milión eur zaplatených za takúto odborne sa tváriacu ale politicky objednanú štúdiu bolo ich vyhodením. Od súčasnej košickej vládnucej garnitúry v pozadí spriahnutej s dodávateľmi (Dúha - rekonštrukcie, SOR - dopravné prostriedky) už nemôžeme očakávať prispôsobovanie dopravy potrebám verejnosti a doby (kombinácia požiadaviek účelu, atraktvity, modernosti, ekológie...).
mínus Reagovať | 194 Karol Labaš
17.12.2015 12:00 | Oznám správcovi | Odkaz
Bjorn
Asi preto to vyjadrenie výhovorkyne o tom, že sa nemenila trasa trolejbusovej stopy. Čiže skúšobná jazda asi potrebná nebola. Potom je otázkou to, prečo ten trolejbus potom do ulíc šiel.