Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Tatranka #78380:
U rady 362/3 je síce plynulo regulovaná elektrodynamická odporová brzda s dvoma brzdovými odporníkmi chladenými 4 axiálnymi ventilátormi poháňanými elektromotormi z úbytku napätia na odporníkoch a je účinná od Vmax do cca 7km/h (?), ale s akou účinnosťou pri takej nízkej rýchlosti?... 🙂

A áno, ospravedlňujem sa, pomýlil som sa, rada 350 oproti 36x má slabšiu EDB, resp. s nižším účinkom (slabšia nie je)... nevenoval som pozornosť písanou príspevku a tak som sa obabral.
Aby som to napravil, pokiaľ mi je známe, EDB (tiež pulzno plynulá) u 350 je viazaná na odporníky (rovnako chladené axiálnymi ventilátormi napájanými úbytkom napätia na odporníku). Ak sa brzdí EDB, tak sú elektromotry cudzo budené a účinkuje do 60- 45 km/h a poptom by mala byť automaticky odpojená a brzdové jednotky sa naplnia tlakom zodpovedajúcim stupňom brzdenia samočinnou brzdou a to tuším tiež ak poklesne kotvový prúd pod 100 ampér.

Anyway, pokiaľ viem, brzdná sila u 36x slabne pri nižšej rýchlosti a u 350 je stále rovnaká... nie je tak?

A ešte - pri reko 350 (a českých odporových sestrách Krysách a Bastardoch) sa rekonštruovala aj EDB a to zvýšením jej účinnosti do 25km/h (ak nie menej) tým, že sa dvojstupňovo vykracujú odporníky pri poklese rýchlosti...


Reakcia na: Bjorn #78361:
asi nie 😃 , pretoze potrebujem veeeeeeeeeela veci sa opytat a nato bude lepsi skype 😛
Reakcia na: master5228 #78344:
Keď už...
Gorila má v EDB zvolený systém s trakčnými motormi budenými cez pulzný menič z energie dodávanej ich kotvami. A v tom je pointa! Kotva každého trakč. motora je pritom zaťažená samostaným brzdovým odporníkom. Signál na prechod do režimu EDB dáva tlakový spínač reagujúci na dosiahnutie tlaku 0,4 bar v brzdových valcoch alebo ručný pákový ovládač privádzajúci napätie na relé EDB. Pokiaľ je kotvový prúd nulový je menič napájaný z batérie, atď... Nebudem sa utápať v detailoch. S odporovou reguláciou výkonu to nemá nič spoločné.

Rad 363, práveže EDB je účinná takmer do zastavenia!

Reakcia na: S499.1023 #78376:
...Že si odutý rýpajúci dôchodca... ? ? ?
Reakcia na: S499.1023 #78377:
Vyprdni sa na to. ?
Reakcia na: master5228 #78372:
Ako že nebolo v poriadku? Veď tvrdíš, že EDB u T3 vo vyšších rýchlostiach raguje veľmi oneskorene a slabo, takže všetko bolo v poriadku.
Realita je taká, že raz ťa niekto pustil zviezť kúsok a z toho robíš generalizujúce závery. Za pár dní si tu natrieskal technických nezmyslov až až.
Ešte som, mimocohdom, zabudol, že aj v príspevku #78344 si úplne, ale úplne mimo s tým brzdením ES 499.0 EDB do nuly s tým, že by to malo nejakú súvislosť s odporovou či pulznou reguláciou.
Reakcia na: master5228 #78374:
Čo sú to tie invektíva?
Reakcia na: S499.1023 #78373:
Použil by som na teba invektíva, lebo nič iné si odutý rýpajúci dôchodca nezaslúži, ale keďže neklesám tak hlboko ako ty, nepoužijem ich a len sa pousmejem ?
Reakcia na: master5228 #78372:
Uisťujem ťa, že ukrutne, ale ukrutne kecáš.
Reakcia na: Crossfire #78370:
Uisťujem ža, že príprava bola veľmi slabá, veľmi... preto som sa zľakol. Je samozrejmé, že vyššia rýchlosť znamená aj vyššiu prípravu, teda... ak je všetko v poriadku ? Očividne asi nebolo...
Reakcia na: Crossfire #78370:
Exactly.
Reakcia na: master5228 #78352:
no neviem, kde si sedel v tej T3 pri rychlosti 74 km/h, ale zarucujem ti, ze keby si v kosickej zrychlovacovej T3 pri rychlosti 74 km/h pustil jazdny pedal, tak by si si minimalne dost slusne "tresol hlavu o celne sklo" kvoli priprave, ktora by ihned nastupila.. v mnohych z nich mas taky problem pri rychlosti 60 km/h, nie to este cez 70 km/h.. co sa tyka brzdy, nikdy som pri vyssej rychlosti nemal pocit, ze by bola slabsia ako obvykle.. neviem sice presne o com sa bavite (nechcelo sa mi to cele citat), ale nedalo mi to nezareagovat..
Reakcia na: tbus #78364:
Pýtali sa, tak som odpovedal ? Tým, že som to povedal, som nikomu neuškodil, nakoľko nikto z vás nevie, v ktorom meste to bolo a kedy. Nie sme jediné mesto, ktoré má T3, však? ?

A BTW @S499.1023, keby si trošku rozumel významu viet, pochopil by si, že som písal o HDV s = motormi ako o štandarde na Slovensku zhruba v dobe vzniku spomínanej EMU. Ale rozumiem, ty potrebuješ len rýpať a rýpať. Prídeš mi ako starý, uhundraný dôchodca, ktorého nik nemá rád a potrebuje sa realizovať na fóre. Smutné, že to robíš už veľmi dlho ?
Reakcia na: S499.1023 #78367:
Nie všetko je tak ako vyzerá...?
Reakcia na: Tatranka #78365:
Som myslel, že má okolo päřdesiatky, keď tak kvalifikovane hovorí o hnacích dráhových vozidlách s jednosmernými trakčnými motormi ako o štandarde a tak.
Reakcia na: tbus #78364:
Pochváliť sa treba, nech všetci vedia! Hlavne v DPMK! ?
Reakcia na: S499.1023 #78363:
Koľko môže mať odjazdené "šrac" okolo 20.tky a bez papierov??? ?
Reakcia na: master5228 #78356:
skúsenosti s jazdením má určite veľa šotoušov ale fakt málokto sa tým chvastá na verejnom diskusnom fóre... a navyše maximálna povolená rýchlosť T3 je 65 km/h, okrem toho na bežných tratiach zvykne byť klasická 50-ka a ty sa tu chváliš ako si šiel 74 čo nie je dovolené ani na rýchlodráhe tak všetci vieme že si frajer, ale myslím si že nemusíš školiť človeka čo má na T3 "odcúvané" určite viac ako si ty prešiel dopredu ?
Reakcia na: S499.1023 #78354:
Nedal si to, čo? Tak ešte raz: Koľko máš odjazdené s T3?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.