Neviem či niekto z vedenia DP bol napr. na zastávke NO cez deň a sledoval prichádzajúce spoje z Blšáku L16, L30. Nehorázne ako sú preplnené ( a ktomu jazdia tieto linky Solarisy). No, to sa nedá opísať!
Takže sa môžme tešiť!!
Samozrejme to platí aj v opačnom smere. Nato ani nemyslím.
Keď už redukcia, tak vrátiť L16A.
Ten náskok - Áno on prišiel na Nám. oslob. z náskokom, lenže pokiaľ prišiel na sídlisko už bol s meškaním a v tom to je. Ja mám to šťastie, že keď prídem na NO prídu mi naraz 3 spoje (čítate dobre 3spoje - hovorím o večerných linkách)a ja kalkulujem ktorým budem najrýchlejšie doma. A keďže trolej príde ako 1 pozriem najprv vodiča (- už viem či patrí medzi rýchlejších)a tak sa rozhodnem. Dnes mám "expres" linku a tou je L30. Dnes som išiel večer trolejom z NO a 20 min. trvala jazda na Furču.
Re 712 J: Pozor ,to nebolo rádio čo sa púšťalo v MHD (Trolejbusoch) - to bolo špeciálne vysielanie - reklamné - k tomu patrilo hudobné vysielanie - každý týždeň nová 30 minútovka sa pripravovala
Niečo podobné už aj mňa napadlo, že by sa ľuďom vo vozoch púšťala hudba, tak ako vo výťahoch či obchodných centrách, ale došiel som k jednému problému. Starí by sa sťažovali, čo za divočiny to púšťajú, mladí by nadávali na ľudovky,...
Jedine, že by sa spravila dohoda s rádiom trebars express a púšťalo to. No to by tiež zase bolo prečo express, prečo nie Fun, či SRo.
Nakoniec som došiel k názoru, že vo voze by malo byť iba: (príklad L93)
otvorenie dverí:
"Hodžovo námestie nasleduje Zochova"
zatvorenie dverí rozbeh:
"nasleduje Zochova, prestup na linky 31, 39, 81, 83, 84, 94, 180"
Kto chce počúvať hudbu nech si donesie walkman alebo discman.
Dopravák: Buď rád, že stál na zelenej a nešiel s náskokom. Čo by sme my tu v Bratislave dali za to, aby naši vodiči nejazdili s náskokom, aj za cenu porušenia pravidiel cestnej premávky tak ako to spravil váš vodič.
BM: U vás je pomer MHD verzus IAD 20:80!!!! To nemyslíš vážne?! Ja viem máte široké ulice, ale kam to vopcháte. Myslím toľko áut.
Vskutku, bolo to zaujimave... Ale , mozno je to len moj subjektivny nazor, ked sme sledovali hlasenia a zapisovali nehlasiacich na poziadanie 1018, mnohi vodici ignoruju pouzivanie hlaseni.
Nechcete postavit trolejbusovu trat v useku Zeleznicna stanica - Blsak? Sak to NIE JE az tolko metrov Okolo stanice by sa to nejak dalo prevesit spolocne s elektrickami, aspon niekde kilometer pocitajte tak 3 mil. Sk
Ako som Ti už hovoril osobne, som zhrozený a zhnusený. 30 min. interval v sedle na L16, 18 a 30 je prisilné kafe.
Do pozornosti dávam legendárny opravný vzťah železničná stanica - stará nemocnica - blšaák, ktorý sa vždy riešil posilovými spojmi. V čase, keď som začal chodievať do Košíc, jazdilo sa v sedle medzi stanicou a blšákom každých 7-8 minút a už to som sa čudoval, keď som zistiť, že ešte skôr to bolo 5 minút. Neskôr sa v rámci úsporných opatrení DPMK dopracoval od 7-8 min. k 10 min. intervalu. Plno návštevníkov mesta, ktorí vás sa pred stanicou pýtajú, odkiaľ ide autobus na blšák, a ako sa dostanú k starej nemocnici je už doslova klasika. I tak v eoku 2003 DPMK pristúpil k zrušeniu zachádzania L30 na stanicu, čím vzťah stanica - blšák predĺžením intervalu z 10 na 20 min. redukoval na 50%. A teraz, len pár mesiacov od tejto zmeny sa chystá predĺženie tohto intervalu z 20 na 30 minút. Vážení, obmedzovalo sa kdekade všeličo, ale tuto klobúk dolu! Za jedno desaťročie prejsť z 5 min. intervalu na 30 min., to je výkon. A z 10 min. na 30 min. dokonca v priebehu pol roka.
Pani a co vravite na redukciu liniek 18, 30, 32 z 20 minutoveho intervalu na 30 interval? Mesto sa zosalelo, redukuju kilometre a nech sa potom cuduju ze pomer IAD a MHD je v Kosiciach 80:20.
V Kosiciach sa na trolejbusoch jazdit da rychlo, ved nemame sindrom pevnej svorky na nepotrebnych miestach, my mame sindrom slabych tlakov "lesenarskych trubok" (palic)
Hlásenie v Trolejbusoch sa nepoužíva už od roku 1998.
Pamätám si, ako (trvalo to asi polrok) bolo púšťané špeciálne vysielanie pre MHD. (reklama, pesničky, hitparáda - Marek Petráš to moderoval). Bolo to cooooooolll . Napraskaný trolej a dotoho pesnička!!!
Co sa tyka hlasenia zastavok, v trolejbusoch sa asi uz vobec nepouziva. Ked mam stastie, vidim akurat len vypisovanie zastavok na vnut. displeji. A v poslednom case som hlasenie nepocul ani v ziadnom autobuse.
Isteže rýchlosť závisí od vodiča. Ak som povedal, že vo všeobecnosti sú v Košiciach najpomalše trolejbusy na Slovensku, myslel som tým samozrejme, že sú to vodiči, ktorí s nimi jazdia najpomalšie.
Mne sa celkom pozdával aj ten dnešný (druhý) vodič, s ktorým som šiel.
Na začiatok - rýchlosť záleží od vodiča.
A to predbehnutie Ikarusu - musel to byť pôvodný vodič (čo jazdil ešte v časoch, keď premávali len L70). Robili to všetci (kvôli zlému terénu vozovky) Od zastávky Národné námestie sa hneď zaradili do druhého jazdného pruhu a obehovali Autobusy (smer Mlynská bašta).
Dnes to je katastrofa! Dosť veľa je nových vodičov (staršej vekovej kategórie) a oni jazdia ako "prispatí" alebo "zaspatí"
A to si sa neviezol večer po 20 hod. Aby nenadbehli, tak jazdia tak, že pr. príde k semafóru na ktorom je zelená a zastane a čakáme na ďalšiu zelenú.
Ale, máme pár vodičov, čo stoja zato. Odporúčam sa Ti previesť s vodičom z ... (to dám vedieť mimo fóra). Takú jazdu si ešte nezažil!!!
Dnes som opäť surfoval v sieti liniek košickej MHD. Mal som tú česť previezť sa celú trasu L72 z Myslavy na Furču. To, čo som však zažil bolo niečo neskutočné. Povedal by som, že košické trolejbusy sú vo všeobecnosti najpomalšie na Slovensku, ale to, čo som absolvoval dnes ma dostalo. Plazivá jazda, takmer nikdy poriadny nášľap na jazdu, brzdenie pred každou nielen výhybkou, či krížom, ale aj oblúkom (!). Bol som otrasený. Brzdiť pri tom minioblúčiku medzi Jakabovym palácom a Vodnou je niečo neskutočné. Po príchode na Lingov som sa vrátil do mesta iným trolejbusom. Ten sa však s tým prvým nedal porovnať. Vodič neustále naberal na jazdu, oblúky takmer ignoroval, Furčou sme sa doslova rútili. Bol to skvelý pocit. Vrcholom predstavenia bolo, keď sa na Gorkého rozhodol obehnúť Ikarus 415 na L29. Krása. Ešte na Mieri sme stáli na semafore naraz s Ikarusom 280. Bolo nádherné sledovať ako po zasvietení zelenej sme oproti Ikarusu okamžite získali náskok a čoskoro ho predbehli o celú dĺžku kĺbového vozidla. Ak by jazda tohto trolejbusu bola vzatá ako základ, jazdné časy by vyzerali nasledovne:
0´ Lingov
1´ OC Laborec
1´ OC Hornád
2´ OC Torysa
3´ Poliklinika
4´ Fábryho
5´ Kalinovská
8´ Hypermarket TESCO
9´ Pri hati
...
Keďže neviem, aké postoje sa rôznym štýlom jazdy prechovávajú na DPMK, nebudem uvádzať čísla týchto dvoch trolejbusov ani časy odchodov jednotlivých spojov.
Okrem toho som si dnes poriadne všimol najnovšiu verziu BUSE na trolejbusoch. Kolegovi 1018 týmto vyjadrujem pochvalu, font na prednom transparente vyzerá veľmi dobre (chýbajúce číslo teraz neberiem do úvahy). Na vnútornom displeji sa mi páči, mne už z iných miest dobre známa, šípka vyjadrujúca smer linky. Trochu ma však sklamalo tučné číslo na vnútornom displeji (nikdy som mu neprišiel na chuť). Neviem, od čoho to závisí, ale uvítal by som, keby aj trolejbusy hlásili zastávky. Ten, ktorým som šiel dnes, nehlásil. Alebo to opäť raz len nezapol vodič?
Vies, kedy by sa mi ta vyluka pocitala? Hadaj.:-) Ked by sa cela rychlodraha, alebo minimalne jej polovica, upravila do normalneho stavu. Je vytrepana ze hroza. Preberali sme to minule.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
BM
Pani a co vravite na redukciu liniek 18, 30, 32 z 20 minutoveho intervalu na 30 interval? Mesto sa zosalelo, redukuju kilometre a nech sa potom cuduju ze pomer IAD a MHD je v Kosiciach 80:20.
V Kosiciach sa na trolejbusoch jazdit da rychlo, ved nemame sindrom pevnej svorky na nepotrebnych miestach, my mame sindrom slabych tlakov "lesenarskych trubok" (palic)