Dnes sme mali v Ke maratón. Bol som v teréne a môžem konštatovať, že DP to opäť nezvládol.
1. na všetkých zrušených zastávkach mal byť oznam, že táto zastávka je zrušená! Bolo komické ako ľudia napr. na NO stoja a pozerajú ,kedy im príde spoj. A čakali a čakali ...
2. chýbal označník (stojan-zastávka) pri kostole na Slovenskej jednoty. Jeden bus zastal tu ,druhý tam a ľudia pobehovali sem a tam. Vodiči sami nevedeli kde majú zastať.
3. vodiči jazdili bez cieľov na tabuliach! Ako by bolo ťažké nahrať špeciálnu verziu pre busy, aby ľudia hneď vedeli kde, alebo pokiaľ ide ten konkrétny bus.
4. naraz obnoviť premávku - a nie ako ,každý rok sa to opakuje,že po Národnej triede ide jeden bus rovno -to znamená, že jeden už ide k Národnému námestiu a ďalej k Mlynskej Bašte - A druhý bus ešte po obchádzkovej trase -t.j. z Nár.triedy zatočí do ľava na Slovenskej jednoty. A človek nevie kde sa má postaviť.
A je toho viac, ale to hádam stačí
Ale ,na druhej strane, kedy inokedy by som sa veziol Solarisom cez Vodárenskú
PS: A ešte jedno - nepúšťať za sebou L72 a L18 od zastávky Mlynská Bašta. Pretože L18 premávala úplne prázdna.
Súťaž jazdy zručnosti vodičov električiek už skončila. O 14:54 dojazdila posledná súťažiaca (Blaváčka). Momentálne už prebieha vyhodnocovanie.
Neoficiálne ZVÍŤAZIL KOŠIČAN !!
Ikarus odkazuje, že na svete sú prv= fotky nových Solarisov (autor=Furčan). Zároveň povrdzuje, že nové Solarisy skutočne majú len malé kabínky ako 3501-3510. Údajne tiež majú všetky nádrž na pôvodnom mieste a nie vpredu.
Práve som videl v správach ,ako včera študenti v Blava ,sa pokúsili o rekord. Do Ikarusu 280, L39 sa vtrepalo ,(vodič si myslel že 295) predstavte si 358 študentov.
Preco namiesto laveho a praveho kridla dveri nepouzivate pojmy prednejsie a zadnejsie kridlo? Ved vzdialenost k celu autobusu je lepsie predstavitelna, nez pojmy pravy a lavy.
Anterior, posterior, superior, inferior, dexter, sinister, lateralis, medialis. Mali by sme obdobnu terminologiu, co sa tyka smerov a rovin, urobit aj na autobus, nielen na cloveka
Dnes rano asi okolo 6:50 som pri kazdodennej ceste do skoly zbadal nieco mimoriadneho. Este nie celkom prebudeny sedim si v autobuse cislo 20 pri Spolocenskom pavilone. A zrazu odbocuje nejaky Solaris z Bardejovskej na Triedu SNP. Poviem si, nic mimoriadne (asi to bude 34), ale zrazu vidim, ze nema evidencne cisla ani SPZ. Jednalo sa o SU15. Jedine, co som si stihol vsimnut a teda s urcitostou mozem napisat - NOVE SOLARISY NEMAJU KABINKY ako predchadzajuca seria (3511-3520), ale take, ake su v prvych seriach!
Zas čo tu riešite!
Pravidelne cestujem Solarisom už od roku 2000 a ani raz vodiči neotvorili (z vodičovho pohľadu) ľavé krídlo predných dverí pre cestujúcich. Ja osobne som videl otvoriť len vtedy ak nastupoval druhý vodič. A neviem si a ani nechcem si predstaviť, ako by nastupovali naši dôchodcovia cez tú rampu. Ktorí, dobre že, keď vodič neotvorí predné dvere ,mu nerozbijú sklo na dverách.:-)
Možno to bude mať význam aj pre tento účel. Po prešovských skúsenostiach s CityBusmi, ktoré žiadnu takúto prepážku nemajú, si však myslím, že ju ozaj netreba. CityBus má podlahu pri predných dverách inej farby, a to samo akosi psychologicky pôsobí na cestujúcich, aby tam neliezli. A to, že prepážka zdržiava je fakt.
Čo sa týka otvárania predných dverí, jednalo som o nepozornosť - napísal som ľavé, ale myslel som samozrejme pravé krídlo.
Re #660 Andy: Na východe máme zrejme na kabínky iný názor
Košické Solarisy č. 3501 - 3510 a prešovský č. 348 majú totožné usporiadanie pri predných dverách.
Re #661 Nodes: Nerozumiem Tvojím pochybnostiam. Ak nastupujem prednými dverami, po ľavej strane cestujúci vystupujú, ja idem po pravej strane. Vodičovi ukážem lístok a do vozidla prechádzam prepážkou, ktorá sa otvára dovnútra vozidla. To je aj poistka, že keď ňou už raz prejdem, dopredu sa pchať nebudem, pretože prepážka sa otvára len dovnútra.
nikde som to nenasiel, len nahodou v "Kam do mesta", preto chcem pripomenut, ze ZAJTRA, t.j. v sobotu 4.10. sa vraj kona Den otvorenych dveri vo vozovni elektriciek na Bardejovskej ulici (10:00-16:00) Sucasne budu jazdy historickymi elektrickami po celom meste... Vie niekto podrobnosti?
Modka skutocne vcera jazdila na L3, no nedojazdila. Na konecnej na Vazci mala problemy s naskocenim vozidla, takze za nu musela ist zaloha. Nakoniec po niekolkonasobnom skusani sa to vodicovi podarilo a odfrcala do vozovne. Darmo, prilis vela elektroniky jej asi skodi. Inaksie si myslim, ze to je riadny nepodarok, co sa tyka ovladania.Mozno dizajnovo je zaujimava,ale to je asi tak vsetko. Vodic dojazdil na T6.
A este malickost. Ta sluzba vecer odbiehava na L7.Ake meskanie by mal ten vodic na L7,keby mu Modka zostala do konca sluzby,jemne poprchavalo, na trati sa neskutocne klzalo a vecerny CP L7 je znacne naspanovany?Len pre zaujimavost, na NO smerom na jazero mal s T6 meskanie 8minut.
To iste mi napada tiez. Ze prepazka je na zabezpecenie vyhladu pre vodica. Nie je mi jasne, ze ked budu cestujuci lavou stranou vystupovat a pravou stranou nastupovat, co bude s tou prepazkou. Ci sa nejako odklopi smerom hore alebo...? Odhliadnuc od toho, ze skutocne vodic bude musiet neustale vyzyvat nastupujucich, aby nezostavali stat pri dverach, ale aby sa racili posunut dalej. Tento blby kosicky zvyk mi ide fest na nervy. Ked napr. do elektricky mam problem nastupit, lebo vsetci su natlaceni pri dverach a nemienia sa pohnut dalej. Pritom dalej vo vozidle je miesto priam na lezanie.
Presne tie dovody, ktore si napisal, su pre DPB neprijatelne. Vodic totiz v DPB nesmie komunikovat s cestujucimi, a napriklad vo vecernych hodinach je ohrozeny nebzpecnymi individuami(ale staci rozbit sklo a je po bezpecnosti).
Re #655 Vladimir: A mate vo vsetkych kosickych solarisoch aj tu chujovinu, tzv. "gulekiller"? Alebo to bolo len nahodou v 3510 ked sa testovala v 2001 v BA.
Ja som rozmýšľal, či tá prepážka neslúži len čisto na to, aby cestujúci, ktorí sa chystajú vystúpiť, nebránili vo výhľade vodičovi.
Pokiaľ si mal na mysli samostatné otváranie dverí z pohľadu z vnútra, tak Ťa musím opraviť, pri vystupovaní sa otvorí pravé krídlo a výlučne pre nastupovanie s napr. kontrolou CL cez ľavé krídlo dverí. Ja by som tam tú prepážku ponechal, lebo ľudia sa inak vždy budú lepiť až na sklo. Akurát by som prikázal vodičom, aby otvárali oboje krídla.
Suhlas. Už som nad tým premýšľal a určite to navrhnem.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Dopravák
1. na všetkých zrušených zastávkach mal byť oznam, že táto zastávka je zrušená! Bolo komické ako ľudia napr. na NO stoja a pozerajú ,kedy im príde spoj. A čakali a čakali ...
2. chýbal označník (stojan-zastávka) pri kostole na Slovenskej jednoty. Jeden bus zastal tu ,druhý tam a ľudia pobehovali sem a tam. Vodiči sami nevedeli kde majú zastať.
3. vodiči jazdili bez cieľov na tabuliach! Ako by bolo ťažké nahrať špeciálnu verziu pre busy, aby ľudia hneď vedeli kde, alebo pokiaľ ide ten konkrétny bus.
4. naraz obnoviť premávku - a nie ako ,každý rok sa to opakuje,že po Národnej triede ide jeden bus rovno -to znamená, že jeden už ide k Národnému námestiu a ďalej k Mlynskej Bašte - A druhý bus ešte po obchádzkovej trase -t.j. z Nár.triedy zatočí do ľava na Slovenskej jednoty. A človek nevie kde sa má postaviť.
A je toho viac, ale to hádam stačí
Ale ,na druhej strane, kedy inokedy by som sa veziol Solarisom cez Vodárenskú
PS: A ešte jedno - nepúšťať za sebou L72 a L18 od zastávky Mlynská Bašta. Pretože L18 premávala úplne prázdna.