Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Papyr #3749:
Len pokojne... ? O tom nerozhodujem ja. V prvom rade treba v kosickej MHD riesit a aj vyriesit ine elementarne veci. A ako vidno, nic sa s nimi nerobi. A dovolim si povedat, ze kym vedenie bude take, ake je teraz, tak sa s nimi nic robit nebude.
DPMK robí kroky, aby sa "dáma" čoskoro vrátila (20.04.2004)


V Brne je 90-ročná košická električka

Čo nevidieť mala by sa do Košíc vrátiť 90-ročná električka, ktorá je zatiaľ v majetku Technického múzea v Brne. " Už asi rok a pol spolu s riaditeľom košického Slovenského technického múzea Ing. Eugenom Labaničom o jej navrátení do Košíc s moravskými kolegami rokujeme," povedal nám generálny riaditeľ DPMK, a. s. Ing. Igor Reiprich, CSc. "Električka sa dostala do Brna v časoch federácie, keď sa uvažovalo o vytvorení federálneho dopravného múzea." Potom prišlo rozdelenie, samostatnosť, ale električka ostala v Brne a len tak jednoducho sa späť nemôže dostať. DPMK podľa I. Reipricha musí zvládnuť množstvo administratívnych krokov, vrátane dohôd medzi českým a slovenským ministerstvom kultúry, aj ponukového konania. "Ak naň nikto nezareaguje, a my sme presvedčení, že nie, električku, ktorú sme brnianskemu múzeu odpredali, mohli by sme dostať domov. Tu ju zrenovujeme a konečne sa stane súčasťou nášho múzea histórie dopravy v meste," dodal I. Reiprich.

zdroj: http://www.kosickyvecer.sk/index.php?command=viewarticle&id=23592
Reakcia na: Papyr #3749:
Plus este asi dve mesta v USA, ale neviem, ktore.
NAVAZUJEM NA DISKUSIU O "LOMENÝCH" LINKÁCH NA PREŠOVSKOM FÓRE:
Dovodom 2/7 bol ten, že pred stanicou nebola smyčka. Teda téčka tam nemohli.Kapacita L2 vyžadovala obojsmerné vozy a vlečné vozy. Na L7 pre nedostatok vlekov jazdili sóla obojsmerné, pozdejšie nahradené téčkami, ale tie končili na Stromovej, na stanicu nemohli.Tým sa stratilo žiadané spojenie .
Starých vozov ubúdalo, takže aby mohli nasadiť T-vozy a zvýšiť kapacitu oboch liniek ,tak ich spojili. Po príjazde dvojky na stanicu zmenila sa na L7 a pokračovala Kirovovou(myslim sa tak volala) na Marxovu(Masarykovu) a po známej trase. To trvalo do započatia výstavby novej stanice. Potom bola okružná trať prerušená, spojenie stanica NMM nahradil bus L17, okolo starej vozovni bola vybudovaná provizorná smyčka. Na druhom konci končila 3a7 na triangli Stromova.
V r.69 boli zrušené aj 3a7 a v úsekoch Kuzmányho a B.Něm. ich nahradila busL12.
Reakcia na: Nodes #3746:
Vodikovy pohon je tak neskutocne priserne drahy, ze si ho na celom svete mohli dovolit len mesta Mnichov, Milano, Reykjavik a Stockholm, a to este za masivnych dotacii od EU. V podmienkach pristupujucej krajiny - zabudnite, na to nema ani Praha a uz vobec nie Kosice.

Re #3745 KVKV: Ti to hovorim. Bol by onho taky enormny zaujem, ze by to fyzicky nevydrzal.

Re #3744 Nodes: Elektricka nerealna - a to aj napriek tomu, ze nikde inde v KE nie su take kvalitne kolajnice, ako na Hlavnej? 🙂 Ved ste sa kvoli rekonstrukcii tej Hlavnej zadlzili ako svine! Tak z toho aj nieco majte, sakra! Obnovit elektricku po Hlavnej!!!
Snívajte "dál" chalani ?


Tiež som za električku na Hlavnú / kedysi som uvažoval nad trolejbusom, ale kedže sú tam koľajnice, tak prečo ich nevyužiť / ?
Reakcia na: Nodes #3746:
Tym som nechcel povedat, ze mnou zamyslany autobus by mal mat hned vodikovy pohon. Ale trebars tie baterky. Vcelku by sa mozno aj na Hlavnu hodil.
Reakcia na: KVKV #3745:
Asi preto.... Inak, vcelku by som si vedel predstavit isty autobus. Malo to dizajn historickej elektricky, bolo to nizkopodlazne, s alternat. pohonm, tusimze vodik.
Reakcia na: Nodes #3744:

Á už je to tu !
Prečo by trolejbus s alternatívnym pohonom nebol reálny ?
Jedine preto, že keď sa raz nechce tak sa nechce. Zaujímal by ma názor kompetentných z dp.
Moj nazor na Hlavnu: Elektricka nerealna. Trolejbus ci baterkobus detto.
Reakcia na: Sarko #3739:

Trolejbus /bezdrótový/ by mohol postupne otvoriť cestu v myslení ludí a doviesť ich k myšlienke na návrat električky...
Reakcia na: Papyr #3738:

30min je naschvál tak trochu "odradzujúci" interval, aby z hlavnej nevznikla dopravná tepna . Linka by mala končiť v blízkosti niektorého konca Hlavnej aby bola využívaná len skupinou cestujúcich na Hlavnú a nevozila tam ludí, ktorí cestujú inam.
Električkovú trať by bolo treba postaviť znovu, musel by zmiznúť ten nezmyselný jarok, v oblasti dómu mierne odkloniť trať a použiť špeciálne podložie (pamiatkári) , chýba zpatný vodič...atď . Nereálne, možno tak odhadujem za 15-20rokov. Až nastúpi iné myslenie,a nová generácia si vybuduje rešpekt.
Reakcia na: Sarko #3739:
No ved na tuto temu sme sa uz kedysi bavili. ?
Reakcia na: Furčan #3715:

He, he, takže v Ostrave, no dobre som sa pobavil. 🙂 Ale vidím, že odpovedať už nemusím, tak sa idem pokochať na fotkách, keď tu už mám poruke toľko odkazov, hlavne na 10 Tr. 🙂
Reakcia na: KVKV #3736:

Ach Bože, len to nie... Na Hlavnú rozdodne patrí výlučne električka. 72 rokov tadiaľ jazdila a nevidím dôvod, prečo by nemohla aj naďalej. Akurát by to chcelo postaviť nejaké historizujúce trakčné vedenie.
Reakcia na: Furčan #3733:
Asi ju tam daju. Aspon teda dufajme. Ale DAJU a DALI je rozdiel 🙂

Re #3730 KVKV: Tak to som nevedel, ze v tom maju prsty Skodovaci 🙂 ale kazdopadne viem, preco maju radsej 9Tr - lebo si ju aj sami vedia opravovat, a to donekonecna 🙂

Re #3736 KVKV: No ak na Hlavnu zavediete trolejbus s intervalom 30 minut (uz ani neuvazujem o takej zhovadilosti, ako 40 minut), tak vam kapacita 24Tr postaci prve dva dni, potom ho nenavratne poskodia zvnutra navaly cestujucich. Na Hlavnu ma ist nizkopodlazna tramvaj v intervale desat minut.
Jeden môj kamarat sa dneska pital šofera z 3507 na akej linke je 3527 a šofer ho vysmial že mame iba 26 solačov+5101.
?
Reakcia na: Papyr #3727:

V dohladnej dobe sa chystá určitý mediálny tlak na obnovu mhd na Hlavnej. (aspoň v obmedzenej forme).Pre určité kategórie občanov sa stáva centrum nedostupné. Pre invalidov a starých ludí je to pešo ďaleko. Akékolvek aktivity,petičné akcie, iniciovanie médií atď je vítané.
Návrat električky by bol ideálny ,ale nereálny.
A práve 24Tr/bat. je tým pravým, čo by riešilo situáciu. Nákup dvoch troch vozov (dva v prevádzke +záložný) ,nasadenie na "L73" v upravenej alebo skrátenej trase 71 . Nič iné netreba upravovať, vyrábať, snáď len označiť zastávky. Interval by postačoval 30-40min.
Pochopitelne pokial by existoval "trolino 18" v tejto verzii bolo by to lepšie. Ale 24Tr už jazdí!
Reakcia na: Furčan #3733:

Tie yumzy to nie je licencia ale kooperácia, overené, osobne som hovoril zo zúčastnenými luďmi. Proste sme rusákov učili robiť trolejbusy.
Reakcia na: Valec #3728:

Vďaka za obrázky, doteraz som si fakt myslel,že 12Tr sa regulerne vyrábali, snáď to tak aj je niekde uvedené.
Tie spojené deviatky vyzerajú skvele. O pokuse spojiť štrnástky som tiež nič nevedel.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.