Reakcia na: eMareq #3659:
Ak uvážime, že v Košiciach je v obľube čo najjednoduchšie zostavenie služieb (prejazd vozidla z linky na linku je pomaly trestuhodný čin), prestávkovanie na L8 sa pri Štadióne TU zabezpečiť nedá.Školský spoj TU nemá zmysel, tobôž nie ešte v autobusovej verzii. Funkciu školského spoja už dlhé roky úspešne plnia linky R3, R4 a R7, nevidím dôvod prečo to zásadne meniť. Akurát by sa zišlo, keby tá doprava bola zabezpečená častejšie.
Z toho pramenila aj úvaha o L8, pretože jedinou nevýhodou R-iek je, že TU by sa zišlo aj viac spojov, ale behať naprádzno po rýchlodráhe nie je to pravé orechové.
R1 bude jazdiť bez zmeny rozsahu prevádzky - v sedle na nej budú vypravené dve súpravy (vo voľných dňoch sóla) pri nezmenenom 60 min. intervale. Produktivita práce tým zrejme opäť raz prudko poklesne, nakoľko na R1-tke bude výkon asi v zmysle 58 minút práca : 62 minút prestávka. Hlavne, že šetríme vozokilometre ?
Vladimír
1. študenti - TUKE je však pre študujúcu mlaď kvalitne obslúžená aj zastávkami Amfiteáter, ale aj Poliklinika Sever a Krajský úrad.
2. miestne obyvateľstvo - stále existuje možnosť L12, 18, 35 na zast. Amfiteáter (alebo ak idú len po novú nemocnicu, tak priamo) a ďalej prestup na električku.
Okrem toho, prípadná električka v trase Trieda SNP - Boženka by sa neuživila v intervale kratšom ako 30 min. A takúto linku potom nesprekladáš s ničím. Akurát som istý čas rozmýšľal nad L8 v trase OC Optima - Štadión TU, ktorá by presne kopírovala potreby študentov TU. Táto linka by dozaista obsadená bola (najmä ak by mala 50 min. interval - podľa rozvrhu TU), ale problémom bola absencia obratiska s možnosťou vyčkávania na trase.