REGIOTRAM je zaujímavé téma a nedá mi to.
1/REALITA (krutá)
-vyžaduje sa dvojsystémové vozidlo 600V/3kV DC pre náš región . Dá sa to postaviť, ale je to nákladný vývoj, ešte to nikto nerealizoval. Nepredpokladám, že sa do toho niekto pustí.
-vyrábané vozy sú v Nemecku v prevádzke na sústavy 15kV-16,7Hz/600(750)V DC. Konštrukcia takého vozu je jednoduchšia a hlavne vyriešená - u nás nepoužitelné.
-zmyslom RT bolo prepojenie existujúcich električkových systémov pomocou žel.tratí , využitie železnicou opustených tratí alebo telies , zatraktívnenie žel.dopravy privedením tratí až do centier menších miest vo forme električky, prípadne výstavba menších vnútorných sietí v týchto mestách.
-pozn.: pri využití opustených žel.tratí sa používa trakč.sústava ako v mestách 600(750)V DC ...Chemnitz linka 5
1/REALITA (krutá)
-vyžaduje sa dvojsystémové vozidlo 600V/3kV DC pre náš región . Dá sa to postaviť, ale je to nákladný vývoj, ešte to nikto nerealizoval. Nepredpokladám, že sa do toho niekto pustí.
-vyrábané vozy sú v Nemecku v prevádzke na sústavy 15kV-16,7Hz/600(750)V DC. Konštrukcia takého vozu je jednoduchšia a hlavne vyriešená - u nás nepoužitelné.
-zmyslom RT bolo prepojenie existujúcich električkových systémov pomocou žel.tratí , využitie železnicou opustených tratí alebo telies , zatraktívnenie žel.dopravy privedením tratí až do centier menších miest vo forme električky, prípadne výstavba menších vnútorných sietí v týchto mestách.
-pozn.: pri využití opustených žel.tratí sa používa trakč.sústava ako v mestách 600(750)V DC ...Chemnitz linka 5
KVKV
Prevádzka do Čermela, na Masarykovej(Marxovej), kirovovej, pred starou stanicou, je zdokumentovaná, vyšla v roznych publikáciách, z tratí do Ťahanoviec , Aničku, Tehelňu nemám a nepoznám fotky,
Z nákladnej prevádzky som videl kdesi obrázok súpravy vchádzajúcej z Floriánskej na Kuzmániho a ešte asi dva z nákladnej prev. Hladám tiež podobné veci.
Bolo by však zaujímavé fotograficky zdokumentovať dnešný stav pozostatkov týchto tratí.
Zo skladnej ulice sú zbytky kolají a stlpov do objektu pos.správy, v jej objekte pomerne dosť kolají,
v starej nemocnici u bývalej kotolni stopy po kolajách a stlpoch,
Na Floriánskej pri vjazde do pivovaru kolaje včetne výhybky
v Ťahanovciach na konečnej stlp vedenia a stopy bývalej trati
na Aničku zbytky kolajníc a pražcov
pred cintorinskou bránou priehradový stlp vedenia
v Čermeli sú odrezané zbytky stlpov v smyčke, teleso trate je dobre rozoznatelné
atď.
K malej stanici nikdy neviedla ani trať ani vlečka.
V niektorých knihách sú nezmyselné mapky vlečkovej siete.