17:35, zastávka Nám. osloboditeľov, smer Moldavská cesta, plyňák #6284, L23. Neseriózny vodič mal evidentné problémy s pársekundovým počkaním na dezorientovaných cestujúcich, ktorí potrebovali ísť na letisko, pritom stál na zastávke len veľmi krátko a na semafore potom minimálne celú minútu. Byť kompetentným, za marec by prémie neuvidel..
Tak, dočkal som sa! Dnes po dlhej dobe trhanár na L18 kĺbák ?
Teraz večer L20 - myslím že to bola Karosa 5218 - nesvietilo v predu číslo linky (a ja že ide manipulačná jazda a ono to bola L20 ? )
A ešte jedno - chcem poďakovať DPMK za super CP (za nadviazanosť na prestup) Napr. /večer po 21:00/ chcete ísť zo sídliska Ťahanovce na Furču, tak počítajte s tým, že keď prídete k HTesco, tak ako na truc Vám rovno pred nosom ujde spoj na Furču (15 minút čakačka) ?
So Solarismi je skutočne ten problém, že majú špecifickú dĺžku. Ak by boli pomery v Košiciach normálnejšie, nevadilo by mi, ak by sa sem-tam niekde miesto kĺbového autobusu ukázal garantovaný 15m Solaris. Ale pri dnešnej úrovni, kde je vzácny každý jeden meter štvorcový v autobuse to asi celkom nejde.
Som zvedavý, kam pôjdu tohtoročné Solarisy. Mám taký "tušák", že to bude okrem iného L38. Jednak Šaca už dlhšiu dobe požaduje bezbariérovú dopravu a jednak táto linka obslúži bzbariérové byty na Tallinskej na Jazere. Ale neviem, či sa odhodlajú vypraviť Solaris aj mimo špičky namiesto dnešných sól.
O efektivite košickej MHD by sa dalo veľa hovoriť. Ja som úprimne presvedčený o tom, že sa dá pri tom istom balíku prachov zorganizovať doprava aj lepšie. Základom je menej liniek a hustejšie intervaly. Niekedy je päť skoordinovaných spojov viac ako šesť neskoordinovaných.
Prepac, rano bolo dost hekticke. pre mna je civilizovany svet hoci aj Horna Dolna, ak tam ludia realne uvazuju.A teda aj Presov.
Je jasne, ze by bolo potrebne posilnit niektore spoje. Ale stale budem tvrdit, ze ide hlavne o peniaze a ak ich mam len urcite mnozstvo, tak v takom mnozstve aj ponukam sluzby, ale EFEKTIVNE. Takze aj efektivne vypravovat Solarisy.Tam, kde su naozaj potrebne.
Dovolím si poznamenať, že ako Prešovčan nie som zaťažený žiadnymi osobnými motiváciami pri posudzovaní dopravy do jednotlivých MČ v Košiciach. Situáciu sa snažím posudzovať objektívne. Ak píšem, že L34 je natrieskaná, myslím to nie preto, že na Ťahanovciach bývam, ale preto, že je natrieskaná. Ak tvrdím, že doprava na Podhradovú bola v minulosti (aj s L51) predimenzovaná, tak nie preto, že tam býva niekto, komu sa chcem pomstiť, ale preto, že jednoducho dlhodobo pozorujem veľmi slabú vyťaženosť L12 v úseku Nová nemocnica - Podhradová a L16 v úseku Mlynská bašta - Podhradová.
Som neskutočne rád, že do "civilizovaného sveta" si zahrnul aj Prešov, kde sa tiež uplatňuje Tebou popísaný systém. Nízkopodlažné vozidlá majú stále vypravenie, pokrývajú určité linky kompletne, u niektorých len časť spojov. Garantované spoje sú vyznačené v cestovných poriadkoch, negarantované nie.
Takéto rozloženie bezbariérových spojov by jednoznačne malo zmysel aj v Košiciach do doby, kedy budú NP vozidlá všetky. Je tu ale jeden problém - tá nešťastná dĺžka 15m. Pretože v Košiciach sú nízkopodlažné autobusy (okrem 5101) charakterizované nielen nízkou podlahou, ale aj špecifickou dĺžkou. A ako som už uviedol, nejaké miešanie Solarisov na trbárs takú L34 by nebolo vôbec vhodné. A vlastne ani iným linkám neprospeiva, keď sa tam miešajú vozidlá rôznych dĺžok. Iná situácia by bola, keby boli v KE nízkopodlažáky štandardných dĺžok alebo...... alebo by sa jednoducho doprava posilnila
Napokon sa vrátim ešte k tej Podhradovej. Ja osobne by som jej obsluhu riešil tak, že by som L12 odklonil niekam inam, teda nie na Podhradovú a zahustil by som interval na L16 ako kompenzáciu. Tak by Podhradová v špičke ráno miesto štyroch spojov na L12 a štyroch na L16 mala povedzme šesť spojov na L16. A myslím si, že 10 min. interval by na tejto linke bol akurát a stačil by aj pre celú Podhradovú.
Natahujete sa na linkach a nizkopodlaznych busoch, motate sa len okolo Tahanoviec a Furce (akoby ine sidliska v KE neexistovali), kazdy si tu obhajuje svoju linku (ak mu niekto iny na nu siahne a chce rusit klbvaky, spoje), ktorou pravidelne jazdi, kazdy by chcel mat na tej svojej linke to najlepsie a na inych sidliskach by ste porusili takmer vsetko(vid Podhradova).
Vazeni, existuje este jeden sposob vypravovania Solarisov (vseobecne nizkopodlaznych busov) na linky a ktori tu este nikto nespomenul, no v civilizovanom svete to existuje.
Na CP viacerych liniek by boli len niektore spoje vyznacene (a DPMK by to musel garantovat), ze tento spoj je zabezpeceny nizkopodlaznym busom. Tak by Solarisy nemuseli behat len na L16,L12, ale by sa rozptylili aj na ostatne linky (aj na L34). A tymto by bol vyrieseny problem zadelovania Solarisov na linky.
Aj na trase Ťahanovce - nová nemocnica by mal byť. Ale keďže pri súčasných pomeroch na L34 je prioritou zachovanie ponúkanej kapacity, nebudeme predsa obmedzovať počet miest s odôvodnením, že rozširujeme bezbariérovú dopravu. Aké-také bezbariérové spojenie Sídliska Ťahanovce a novej nemocnice by mohol zabezpečiť ten malý Solaris, keby sa nejako stabilnejšie vypravoval na L36. Ale L34 neprichádza do úvahy...
Re #3168 Dopravák: Zdá sa, že nateraz bola moja prognóza správna. Podobne ako opozícia v pravidelných intervaloch odvoláva Mikloša, tak pravidelne niekto ruší L70. A predsa Mikloš stále ministruje a 70-tka jazdí.
(Dúfam, že sa nestrhne politická hádka, použil som to ako paralelu bez akejkoľvek snahy prejaviť nejaký politický názor!)
Re #3170 Dopravák: L34 je nehorázne natrieskaná ako klbák, vozidlo s menšou kapacitou znamená tragédiu. Ja mám akosi šťastie občas sa vyskytovať na spoji o 12:54 od Cassosportu a minimálne tento spoj je symbol.... - symbol maximálnej obsaditeľnosti Karosy B941.
Opakujem, ale musím sa zastať Ťahanovčanov. V poslednej dobe dosť často (asi to budú trhané) vidím na L34 a L27 sólo vozidlá. Katastrofa!! Normálne ľutujem cestujúcich ? Osobne si pamätám moju skúsenosť z minulého roka a to cesta sólo vozom na L34 od Mieru po Bardejovskú (doobeda). Zážitok na celý život ? - bol som nalepený na predných dverách (ináč, tam je zákaz zdržiavania sa) ?
L70 - asi sa bála zániku ? , pretože v poslednej dobe chodí totálne vyťažená ?
Takže dnes som videl ďalší bus s novým fontom - 5237.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
KVKV
BEÚS ???: Čomu hovoríš beús, kátéčku alebo tej zelenej hroze nalavo. Rád pomožem