Samozrejme, že to v princípe je jedno-dnes už nie, pretože všetko autopríslušenstvo je vyrábané s ukostreným záporným pólom ale inak to mohlo byť jedno.
I.
Nodes: L12 V porovnani s L15 je vyuzita asi na polovicu. L12 je vyuzita hlavne doobeda, aj aj to len v useku nova nemocnica - stara nemocnica. Ale po 16tej uz chodi dost prazdna. A to nehovorim o useku podhradova - amfiteater, kde je slabo vyuzivana. Alebo smerom do Barce. A mimo spicky, rano alebo vecer je uplne prazdna , niededy tam nie je ani 5 ludi !!!
Naproti tomu L15 chodi stale plna, napr. i vo vecernych hodinach. V premere je omnoho viac vytazena ako L12 a dokonca celodenne.
Odkial mas info, ze mozno budu koncit na L12 solarisi?
Myslim si, ze najidealnejsie by bolo presmerovat L5 na: Optima, moldavska, kuzmanyho, bozeny nemcovej. To by bolo najidealnejsie riesenie.
Ved internaty na jedlikove patria k technickej univerzite a denne sa tym smerom potrebuje dopravit niekolko tisic studentov oboma smermi. Dokonca niektore fakulty TU sa nachadzaju aj na Moyzesovej. Dokonca by tato linka posluzila aj studentom UPJS. Aspon by sa odlahcila nonstop, hlavne poobede preplnena linka R? ( z odchodom z Amfiteatra), ktora je vyuzita iba na trase po internaty.
A myslim ze aj pre obchodne centrum Optima by to bolo dobre riesenie. Vlastne by sa naviazalo cele stare mesto na tento smer. A nielen Namestie osloboditelov, ktore je prepojene s Optimou (L15). Akurat naL15 by sa hodili tie Solarisi, ktore isty cas na neh jazdievali. Urcite by boli efektivnejsie vyuzite ako napr. na L12 .
Co si o tom myslite?
Suhlasim s tym, ze u vozidiel so vznetovym motorom je jedno ci je ukostrene + alebo - . Ale u vozidiel s benzinovym motorom to jedno nieje. V com spociva dovod?
Nielen prvé autá. Môj kamarát mal od rodičov Renault 16 z roku cca. 1970 a ten mal nielen plus na kostre, ale aj prepínač blinkrov na pravú ruku, kontrolku smeroviek zapojenú tak, že blikla vždy len raz, hoci smerovky normálne išli a veľa iných francúzskych zvráteností. V princípe je u auta úplne jedno, ktorý pól je ukostrený, ide len o úzus. A ešte som sa nestretol s gumokolesníkom, ktorý by zožrali blúdivé prúdy, bo gumokoly sú veľmi starostlivo ukostrené:-).
I.
re peter k: taka praga v3s ma taktiez ukostreny +pol. presne tak isto ako kosicke, ostravske a brnenske elektricky. a ajhla funguje to. je uplne jedno.
Prilejem trochu oleja do ohnivej diskusie o polaritach.
Preco maju auta -pol pripojeny na kostru auta a + na kabel? (prve auta vraj mali opacne pripojenie. Preco doslo k zmene?)
Este zabudnuta odpoved Papyrovi:1)Bohuzial som to do poslednej chvile nevedel.2)Dobre Ti tak,ked si masochista a pouzivas menejcenny dopravny prostriedok.Moj odpor k smradobusu je taky vyvinuty,ze na vzdialenost nad cca.50-80 km radsej budem cestovat o polovicu dlhsie a o polovicu drahsie ale vlakom a nie v polohe skrcenca.
No ja som zvedavý ako čas preverí Solarisy. Ten náš prešovský má už prvú poruchu - odišla mu zastávková brzda, hehehe...
Re #3109 eMareq: Nikto nechce predsa porovnávať absolútne čísla. Ale predsa nie je problém POMERNE porovnať úroveň poskytovaných služieb, úroveň údržby vozidiel, primeranosť dopravnej ponuky a to všetky pri určitej dotácii medzi akýmkoľvek veľkým podnikom. A obávam sa, že DPMK z týchto rozborov nevyjde vždy najlepšie.
Všeobecne sa dá vysloviť pravidlo, že so vrastajúcim rozsahom prevádzky klesá produktivita práce a efektivita finančných dotácií. Platí to tak, i keď by nemuselo.
Ked porovnavat DPMK s inym DP, ktory ma rovnaky pocet liniek (alebo priblizny) a obsluhuje adekvatnu cast mesta ako Kosicky DP + vsetky druhy trakcie.
Osobne si myslim, ze do prvej polovice 90tych rokov ak by sa robila udrzba, mohli v KE premavat veselo SM, SL. A na prelome tisicroci by sme sa mohli stretnut aj s vacsim poctom B731tiek, I280.
Teraz uz niesu problemy z GO, Starrko sa pochlapilo a zacalo produkovat celkom kvalitne generalky, aspon co sa tyka Kosic. V Bratislave to ale tak nevyzera. Horsie je to z novymi vozmy. Ved nemusim zachadzat do minulosti , ked si spomenieme Ikarus 435 ev.c. 4311 (vznietenie palivovej sustavy) alebo polska strudla ev. c. 3505. Alebo chronicka porucha u strudiel co sa tyka ulozenia kardanov.
No ja viem v Kosiciach o jednej Karose, po GO, ktorej utrhlo ojnicu a prerazila hlavu a skoncila mimo autobusu. Potom viem aj o pripade, kedy urvalo zotrvacnik a nasiel sa medzi cestujucimi. To su vozy po GO.
re vladimir: zial, opät sa obavam, ze mas pravdu. paradoxne vozidla bez go zili dlhsie... a bol samozrejme rozdiel, aka firma to robia, napr. daidalosy 280.08 z dnesneho aska jazdili bez problemov, o rovnakych vozoch z csao sa to uz povedat neda, teda ak nepovazujes za problem vyhnitu napravnicu, odtrhnuty klb a pod, tak ano na tuto temu by som sa popytal beusa, ten ma velmi dobry prehlad v tomto smere.
Takéto hrôzostrašne podrobné informácie som nemal, ale tiež som počul o prípadoch, kedy boli nejaké vozidlá pár dní po návrate z GO pre istotu vyradené
Údajne neskutočné problémy boli s poruchami a opravami (pokusmi o opravu) automatických prevodoviek. Počul som, že aj to bol jeden z dôvodov, prečo Karosa dodatočne prišla na trh s alternatívou - B732, ktorá ponúkla do mestskej prevádzky manuál. Spočiatku totiž bola v ponuke len B731. Ale to je len z počutia, ja som v tej dobe riešil iné starosti ako generálky busov.
re vladimir: tvoja go teoria je uplne spravna, velakvalitne generalky realizovali napr. csao lc a rv. neviem presne datum, ale viezol som sa osobne vo farbickovej go na karose b731, kde po prvej jazde odpadol motor aj s vybornou pragou 2m70. ono to zostalo v otackach, urval sa kardan od diferaku a pekne rozmrdal podlahu pri 3.dverach. vsade vela oleja a vody z chladica, nejake zranenie a popaleniny. stichlo to, az ked utrhlo privodnu trubku na vstrekovacie cerpadlo a to sa zavzdusnilo. a o dalsom pripade viem z pocutia, taktiez go, asi tyzden prevadzky, len to bola sm11.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Vladimír
Re #3109 eMareq: Nikto nechce predsa porovnávať absolútne čísla. Ale predsa nie je problém POMERNE porovnať úroveň poskytovaných služieb, úroveň údržby vozidiel, primeranosť dopravnej ponuky a to všetky pri určitej dotácii medzi akýmkoľvek veľkým podnikom. A obávam sa, že DPMK z týchto rozborov nevyjde vždy najlepšie.
Všeobecne sa dá vysloviť pravidlo, že so vrastajúcim rozsahom prevádzky klesá produktivita práce a efektivita finančných dotácií. Platí to tak, i keď by nemuselo.