Električky už riadne premávajú. Vykoľajenie nastalo v smere od Domu umenia na Nám. osloboditeľov, hneď na rovinke za oblúkom za križovatkou Štúrova-Mojmírova. Kocky priľahlé ku koľajnici tu chýbajú v úseku cca 20m.
Je to možné, pretože dvojdverová 261/II bola v prevádzke pravdepodobne do roku 1990. Vtedy došlo k vyradeniu pôvodného školského vozidla typu T2 (čelo z T3) #100 (pôvodná originálna 229!) a rekonštrukcii #261/II na nové školské vozidlo #100/II.
Od roku 1970 premávalo #261/II pravdepodobne v súprave ako 261/II+268. V roku 1983 sa objavuje aj v súprave 3xT3, najprv zrejme 261/II+268+282, ešte v tento rok však ako 261/II+268+290 a takto je trojička evidovaná aj ku dátumu 31.12.1989 a posledný dátum nachádzam ku 30.5.1990, čo by sedelo.
pre vykoľajenie 4,7 premáva cez moldavskú,teda spon v smere do barce:),isiel som od kr.sudu L4 okolo 14:58,zrazu zacala brika cuvat a vysla vodicka a povedala,ze je vykolajenie a kto chce na nam.oslobod,musi peso
Ešte doplním, že 2-dverová T3SU v Košiciach je unikátna v rámci celej strednej Európy. Toto vozidlo bolo zapísané už aj ako technická pamiatka a zariadila to istá nemenovaná osoba bez vedomia DPMK. Paradoxne sa tak školské vozidlo #100/II stalo súčasne aj historickým vozidlom, do ktorého DPMK by podľa zákona mohol zasahovať iba v prípade zmien smerujúcich k pôvodnému stavu.
Originálne T3SU na Slovensku sú iba tie 3 vozidlá, ktoré som spomínal. DP Bratislava však takto označuje sériu 20ks T3, dodaných v roku 1982 ( #717 - 736), rovnako sa objavuje toto označenie aj pre tú istú 20ks sériu T3 pre DP Košice ( #336 - 355). V tomto roku sa však začala opätovná výroba medzitým zrušenej výroby T3 a z časových a kapacitných dôvodov sa pristúpilo k exportnému súbehu aj pre ZSSR, čo trvalo až do definitívneho ukončenia sériovej výroby T3 v roku 1989. Všetky tieto série v rokoch 1982-1989 v rozmanitých modifikáciách (najmä na základe tlakov DP) sú presnejšie označované ako T3SUCS.
Kým 3-dverové Ikarusy v KE nikdy neboli, jediná 2-dverová T3 existuje a funguje dodnes. Je to konkrétne T3SU, r.v. 1970, ktorá bola do KE dodaná ako náhradná vozidlová karoséria. V osobnej doprave bolo prevádzkované pod #261/II a v súčasnosti je to školské vozidlo #100/II. Ako náhradné vozidlové karosérie sa do KE dostali aj 3-dverové T3SU #229/III a 298/II, r.v. 1980, ktoré nahradili súpravu 229/II+298, ktorá sa v roku 1978 smutne preslávila nehodou pri amfiteátri. Aj tieto vozidlá existujú dodnes ako brúsiace vozidlo #112 a meracie vozidlo #101/II. Iné 2-dverové, ani T3SU už do KE dodané neboli.
No tak o bludných prúdoch si nám tu nakopíroval publikáciu, teraz môžeme pristúpiť k pantografu. Je možné, že správne slvensky nebude pantografický ale pantografový zberač. Skús sa spýtať študenta stavebnej priemyslovky, či sa náhodou nestretol s pantografom (napr. pri kreslení). Pantograf je totiž druh prevodu a pantografový zberač je takýám ktorý ho používa. A paralelograf nie je len polpantograf ale aj klasický pantograf, takže pozdravujem pána riaditeľa električkovej prevádzky DP Brno aj s jeho 1324 typmi električiek a končím diskusiu.
Vysvetlenie k opačnej polarite dodám neskôr, teraz nemám čas ale len krátko:
28.2.1914 ste mali v Košiciach veľa vysielačiek? A rozhlasových a televíznych prijímačov?
balky: Ja som len poukázal na zaujímavosť, že pri spomenutých autoroch publikácií som nenašiel doslovné spojenie "pantografický zberač". V slovníku cudzích slov nájdeš presnú definíciu pantografu: "druh zberača prúdu tvaru dvojitých nožníc, ktorým sa z vrchného trolejového vedenia privádza prúd do elektrického vozidla." Z uvedeného teda vyplýva, že správne definície pomenovania sú: strmeňový zberač, tyčový zberač, lýrový zberač a pantograf. Ešte aj výraz polpantograf nie je najvýstižnejší a napr. riaditeľ električkovej prevádzky DP Brno používa výraz paralelograf.
Len doplním múdrosť zo včerajšieho školenia- L3 a L4 ostávajú v doterajšej podobe, solo vozidlá boli zamietnuté, jediná úprava ku ktorej má dôjsť (čaká sa na vyjadrenie dráh.úradu) rušenie popoludňajšej R7, takže popo výprava bude 2x T6(sólo) do celodenných B služieb na R.
Diggi: To zrkadlo sa dá sklopiť dopredu jednoduchým otočením zaisťovacej páky na opačnú stranu(zvislé otočenie) a tak sa dá otáčať rameno len v tej polohe, v ktorej sa opačne nedalo.
To s tými zberačmi prúdu je aj pre mňa novinka. Ale mňa to skôr zaujíma zvonku,
teda asi skôr ako štatistu.
Čo sa týka "Dopravákových" 3 dverákov v Košiciach, možno si jednoducho spomenul na C744, ktorá ma 3 dvere. Ja som sa tiež už na tom skopal.
Maťo : 6375 o takom nie je nikde žiaden záznam, aj keď tu ho už dávnejšie niekto spomínal.
Ale 6355/II - 6357/II. Tie sú v evidencii. Teda sa prikláňam k tej 6357. Nevieš odkiaľ bol zakúpený, keďže nešlo o nový voz.
Ak to je 6357 tak bola vyradená v roku 1996, bolo tam toho viac ako dosť.
K 26.2.1996 boli vyradené : 6238,6239,6250,6369,6370,6371 a potom tá 6357/II
K 13.5.1996 : 6225
K 1.7.1996 : 6032, 6033
K 16.12.1996 : 6017,6035,6368
K 30.12.1996 : 6012
Teda ak dobré rátam tak 14 busov prevažne typu B731 a C734.
Ešte, aký bol rozdiel medzi Ik280.02 a Ik280.10?
rl: Okrem Ik280.10 má Šaca aj ďlašie kĺbaky medzi ktoré patria aj Ik280.08M 4093 a 4094. Môžu nasadiť hociktorý z nich.
Iné by to bolo keby išla taká 6407 - ka.
Ďalej 6270 nie je CNG.
Všetky CNG sú rovnaké okrem 3 a to 6222, 6236 a 6230.
6230 však bola dodatočne uvedená do stavu ako sú ostatné (6258, 6243...) nastriekaním reklamy, ale 6222 a 6236 majú lepenú reklamu, teda aj podkladovú farbu, na pôvodný zeleno-biely náter. Preto majú zelené predné čelo a spodný bočný pás a vzadu tiež je zelený pás.
Znova mam pocit, ze s tymi zberacmi prudu si odporujes. Napises, ze si sa nestretol s pojmom "pantografovy zberac", len s "pantografom".Nie je vsak vyraz "pantograf" skratenym pojmom pre "pantografovy zberac"?Hned v dalsej vete pises, ze si videl"tycovy zberac bol nahradeny pantografovym". Cim bol nahradeny tycovy zberac?Inym zberacom, pantografovym.Vyjadruje to predsa typ konstrukcie zberaca (tycovy, pantografovy, polopantografovy).
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Papyr