Tak ešte raz. Ktoré košické Ikarusy boli TROJdverové? A prečo boli trojdverové? To boli nejaké zlepence po havárke alebo nejaký import z Maďarska alebo čo?
Pisal si mne. Takze suhlas na mapu som ti nedal, suhlas mas len na moje fotky a nakresy aby bolo jasne. Lenze nikde som nevidel copyright. Dalej si okopiroval vsetky texty, ktore som pisal. Dalej dovolil si si to publikovat z maximalnou drzostou na ke.iMHD.sk. Vsade mas uvedeny len svoj copyright. Ak sa do najblizsich dnoch nedostavy k napraveniu danych copyrightov, dojde k zablokovaniu pristupu na stranku iMHD.
?
BM
6313 v rokoch 1988 a 1989 už nejazdil, teda som ho už ani nestihol zaregistrovať (tak ako neskôr som nikdy nevidel jazdiť 6375). Bola to tajnička, ktorá sa týmto objasňuje.
Dík za objasnenie, históriu číslovania som nijako špeciálne neštudoval. Máš informácie aj o číslovaní viac do minulosti? Bol by som rád, keby sa nám spoločnými silami podarilo uzavrieť kapitolu vozidlového parku autobusov čo najviac do minulosti.
Re #2889 RW: Nešlo o ten požiar na Bankove? Mám totiž 4 ČB foto z požiaru nejakej 3-dverovej Karosy, ako ju hasia požiarnici. Je úplne zhorený, takže ev. č. nie je identifikovateľné.
Mimochodom prednedavnom tu niekto pisal,že 6313 bol vyradeny v roku 1989.To nie je pravda,pretože bol vyradený po požiary v roku 1987.Bola to prva vyradena Karosa radu 700 v Košiciach.
Teraz tu bolo viacej histórie.
Vie niekdo niečo o osude mikrobusov, asi to bola značka Chavdar, také niečo. Zaznamenal som ich v roku 1988, mali evidenčné čísla 5901-5906. Na bežných mestkých linkách nejazdili. Potom ma nezaujímali a neskôr sa vytratili.
Vďaka posledným príspevkom ma to vyburcovalo, aby som vo svojom neprehľadnom "poriadku" pohľadal nejaké informácie, takže niečo sem hodím.
Čo sa týka IK ev.č. 4048, tiež mi utkvel v pamäti, možno som ho niekedy aj odfotil, ale nie som si istý. Veľmi dobre si pamätám aj na ev.č. 4049, ktorý mal tiež problémy s unikaním exhalátov do priestoru vozidla. No smrť.
ŠPZ ev.č. 4083 a 4084 sedia. Čo sa týka K B731 s ŠPZ KEB 13-65, podľa stavu z 1.4.1994 mal ev.č. 6357. Vôbec Karos B731 bolo k uvedenému dátumu 15ks (ev.č. 6323, 6348, 6355, 6356, 6357, 6365, 6366, 6367, 6368, 6369, 6370, 6371, 6372, 6373 a 6374). V tom čase boli nepridelené ev.č. 6330 až 6337 a 6359 až 6363 z dôvodu prečíslovania.
Len pre zaujímavosť, kompletný stav vozidlového parku autobusov bol k 1.4.1994 nasledovný:
Ikarus 280.08 - 49ks (4038 - 4094 s medzerami)
Ikarus 280.10 - 10ks (4124 - 4133)
Karosa B731 - 5ks (6323 - 6357 s medzerami)
Karosa B731.20 - 10ks (6365 - 6374 s medzerami)
Karosa B732 - 5ks (6206 - 6212 s medzerami)
Karosa B732.20 - 46ks (6215 - 6261 s medzerami)
Karosa B732.40 - 23ks (6262 - 6284)
Karosa B732.1652 - 6ks (6285 - 6290)
Karosa B732.1654 - 24ks (6291 - 6299 a 6401 - 6415)
Karosa B741.1908 - 5ks (3001 - 3005)
Karosa C734.00 - 2ks (6002, 6004)
Karosa C734.20 - 34ks (6005 - 6038)
Karosa C734.40 - 7ks (6039 - 6045)
Karosa C744.24 - 5ks (3101 - 3105)
TAM 272A 180M - 1ks (4501)
ŠPZ KEB 13-65 mal 6357, nebol to asi pôvodný košický bus, ale po GO. V roku 1991 takto začali jazdiť 6355, 6356 a 6357.
4048 po prvej omladzovacej kúre a premaľovaní začal jazdiť už v lete 89. To ako dojazdil, som nepísal. Ale dopadol ako si napísal. Foto pruhovaných Ikarusov je v knihe 100 rokov MHD v KE a na sieti som našiel tento z Brna http://sandl.publish.cz/inside/ikarusy/foto/00621.jpg, teda takto jazdily aj v tam, foto z roku 1992.
Čo nie som si istý, je 4127. Na začiatku bol modrý určite, po GO určite modrý nebol. Spomínam si ho aj ako celočerveného. Ale to už je skoro jedno.
Čo je ale naozaj smutné, že Košice nemajú ani jeden historický autobus...
V "novodobej histórii" (90-te roky) električkovej dopravy a ich lakovania bola "najoranžovejším" vozidlom T3SUCS #374, ktorá dlhé roky premávala sólo a prezývali sme ju "POMARANČ". Po oprave #375 po vážnej nehode (čelo má z vyradenej T3 #334/II) sa dostala do súpravy a neskôr na celej súprave vznikla celoplošná reklama ALLIANZ. Dnes nám akosi zmodrela. Naopak, najbordovejší lak malo po realizovaní prehliadky KT8D5 #519, ktoré malo prezývku "IKARUSÁK". Po nasledujúcej prehliadke už získal štandardný odtieň a momentálne toto vozidlo brázdi "glajzy Štatlu" (koľajnice Brna) ako typ KT8D5.RN2 #1737. V súčasnosti už len veľmi ťažko násť nejaké výraznejšie odchýlky.
V piatok vecer, ked som mal cestu okolo DP, bola vytiahnuta mierne z haly jedna RN2. Zeby DP to uz nevedel vydrzat?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Maťo
4048 po prvej omladzovacej kúre a premaľovaní začal jazdiť už v lete 89. To ako dojazdil, som nepísal. Ale dopadol ako si napísal. Foto pruhovaných Ikarusov je v knihe 100 rokov MHD v KE a na sieti som našiel tento z Brna http://sandl.publish.cz/inside/ikarusy/foto/00621.jpg, teda takto jazdily aj v tam, foto z roku 1992.
Čo nie som si istý, je 4127. Na začiatku bol modrý určite, po GO určite modrý nebol. Spomínam si ho aj ako celočerveného. Ale to už je skoro jedno.
Čo je ale naozaj smutné, že Košice nemajú ani jeden historický autobus...