Prečítajte si o pápežovej návšteve a organizácii dopravy v hlavnom meste.
Čítal som si článok v Korzáry o doprave do US Steel a najviac sa mi lúbilo: "Najprv urobili na nás habaďúru s lístkami, keďže si ich môžeme štiknúť len pri vodičovi" Dalo by sa to preložiť: ku.va ešte aj cestovné musíme platiť.
BM: Nástup do NP vozidla bez vysunutia plošiny je pri použití kneelingu pri sebemenšom obrubníku bezproblémový. týto ľudia majú tak nacvičené ruky, že s vozíkom dokážu výjsť aj zopár plytších schodov. Ak nie sú telesne zdatný majú v drvivej väčšine sprievodcu. Vždy sa to dá vyriešiť tak, že ak je vozíčkar na na zastávke sám tak ho vytlačí vdič a nemusí žiadnu plošinu vysúvať (ak nie je elektrická) ak tam je aspoň jeden cestujúci, môže poprosiť tak ako to robia mamičky s kočármi keď idú Do Ik 28X či K BXXX. Výsuvná plošina je dôležitá pri nástupe na zastávke s úrovne vozovky.
Takisto 100% nízkopodlažnosť nie je potrebná. Stačilo by keby boli bez schodov len stredné dvere a bezbarierový interiér. Dokonca si myslím, že je lešpie keď vzadu jeden schod je, pretože vozičkáry sa netlačia dozadu, kde ich pri výstupe nemá možnosť vodič zbadať a oni si samozrejme nezazvonia.
Dobre. Inými slovami, každý v Prešove je nesmierne naštvaný a dusí v sebe zlosť, že SU 12 nebude mať električkú plošinu. Ani ja na to radšej nechcem myslieť.
Ja by som sa v otázke garantovaných spojov obrátil na Domov sociálnych služieb vo Vyšnom Opátskom, prípadne na nejakú organizáciu združujúcu týchto ľudí. Aj v Prešove predkladajú svoje návrhy DPMP spoločne. Pokiaľ na DPMK nezatlačia samotní vozíčkari, tak sa nestane celkom nič.
Vlado, pre koho je tema plosiny velmi citliva? Len nebud taky precitliveny, moja poznamka na ukor plosiny bola myslena cisto z humornej stranky a bez akehokolvek naznaku provokacie.
To iste plati ohladne garancie NP spojov. Je logicke, ze pri pocte 20 kusov 100% NP vozidiel by sa bez problemov dali urobit CP zohladnujuce NP spoje. Vsetci vsak velmi dobre vieme, ze DPMK nakupom NP vozidiel nesleduje ich vyuzitie pre hendikepovanych cestujucich, ale iba kvoli cene. Mozno by bolo dobre na to upozornit prislusnych kompetentnych, ci sa danej oblasti odhodlaju venovat.
Ale do doby, kým toľko Solarisov bude, garantované spoje by mali byť. Je to otázka slušnosti a dôveryhodnosti podniku.
Téma plošiny v SU 12, ktorý do Prešova príde už budúci týždeň, je pre Prešovčanov veľmi citlivá. Poznámku vnímam ako nevinný pokus zaprovokovať, takže sa ňou nebudem viac zaoberať. Očakávam, že budúcoročný SU bude mať plošinu elektrickú a na L10 a L12 vystrieda #348.
Dá sa to, a je to plus Solarisu. Pre handicapovaného cestujúceho je však výhrou bezbariérový nástup čo i len jednými dverami vozidla.
Re #247 BM:
Iste, ale na to potrebuješ mať obrubník dostatočne vysoko. Košické takéto sú, no prešovské žiaľ nie. Naše mesto slepo verí, že je správne, že obrubník má byť čo najnižší. Opak je však pravdou, nástpný ostrovček by mal byť vyšší. Zaujala ma v Ostrave, vraj nová česká norma - nástupný ostrovček 30 cm vysoký.
Ozaj, bude mat presovsky SU12 nainstalovany kneeling?
Ja som si uz tiez vsimol nastup vozickara do SU15 bez vyklopenia plosiny, vodic pouzil kneeling a sprievodca vozickara ho bez problemov dostal dovnutra.
ja to viem , ale chcem dat najavo to ze citaro je cerstve a vyzera hrozne dizajnovo a po konstrukcnej stranke je to hroza , ako keby to robili amatery{to si hovoria Mercedes} mozem povedat ze kamiony a osobaky mercedes su na spicke kvality automobilov
Dufam, ze casom bude tolko Solarisov, ze sa nebude treba vobec "babrat" s jednotlivymi garantovanymi spojmi, ale sa "zagarantuju" cele linky .
Dalo sa cakat, ze presovsky SU nebude mat elektricku plosinu. Pri priam legendarnom "neodskrtavani" doplnkovej vybavy vozidiel sa vobec cudujem, ze nejaku ma .
V pripade nizkopodlaznosti si si hadam odpovedal aj sam. Zlucit 100% nizkopodlaznost s perfektnym dizajnom sa da a Solaris je toho dokazom.
1. Vodič má vlastné dvere, ale to neskracuje dĺžku dráhy, ktorú prekoná na trase kabína - stredné dvere.
2. V ostatnom čase prešovskí vodiči po príchode na zastávku ihneď vysunú plošinu a otvoria dvere a pri jednom otvorení dverí vystúpi vozíčkar aj ostatní cestujúci. Potom sa normálne všetky dvere zatvoria a plošina zasunie. Na zastávke sa už teda "dvakrát" nestojí.
3. L19 získava na popularite, ale mne osobne sa jedna cestujúca na vozíku v Košiciach sťažovala, že ako nevhodne je bezbariérová doprava zabezpečená. Od zastávky BPMK musí vozíčkar prejsť k Domovu sociálnych služieb prejsť cez nadjazd, čo bez cudzej pomoci nedokáže.
4. Stále a stále vytýkam DPMK, že pri takom počte NP vozidiel akým disponuje, nie je ochotný a schopný zaviesť garantované spoje. Sú dni, keď je L19 plne bezbariérová a sú dni, keď sú skrátka všetky Solarisy na prehliadke, a z NO v špičkovej hodine za 35 minút neodíde ani jeden NP bus. Nie na Jazero, nie na KVP, nie na Blšák... NIKAM. Nevymýšľam si, zažil som...
Prešovský SU 12 bude mať manuálnu plošinu. Rozhodlo sa o tom na poslednú chvíľu. Žiaľ. Ľutujem budúcu osádku vozidla.
Re #224 BM: 100%-ná nízkopodlažnosť je blbosť. Resp. takto > nie je to zlá vec, ale v dnešnej dobe silou mocou znásilňovať vozidlo, aby vzadu nebol schod, je zbytočné. Úplná väčšina dopravákov Ti povie, že prešovská 333-ka (vzadu so schodom) je lepšie v interiéri riešená ako 343-ka (bez schodu). Inými slovami, schod pri zadných dverách nepovažujem za veľký nedostatok vozidla, ale na druhej strane uznávam, že Solaris tam schod nemá a predsa má interiér riešený dobre. A to najmä SU 12 (ktorými som sa viezol v Olomouci a Ostrave).
Vie mi niekto mrknut na sluzobne CP na linku c. 52, konkretne kam odchadza konciaci spoj v Krasnej o 18:57 a odkial sa berie uz cakajuci bus v Krasnej na spoj o 19:03.
Vcera som sa totiz viezol s 4126 na konecnu do Krasnej, ktory si to sinul o dusu a z konecnej na Opatskej ul. sa vybral skratkou cez Ul. pri Hornade na Ukrajinsku a smerom do mesta. Na konecnej uz vyckavala kratka Karosa. Zda sa mi to prilis neekonomicke, myslim si, ze by sa to dalo vymysliet tak, aby konciaci spoj bral ludi napr. po N.O. a odtial by vykonaval iny spoj linku 52A zacinajucu na N.O.!
Preco vozidlo musi byt plne nizkopodlazne? Vies, vsimavost hovori, ze ten jeden nas CityBus je starsej konstrukcie, sme ho mali uz davnejsie pred tym, nez v KE zacali NP autobusy...
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
cestujuci