Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Papyr #1849:

Abovské nárečie je samostatné. Ander z Košíc je toho príkladom. I keď je pravda, že sa viac približuje k spisovnej slovenčine, najviac tam zasahujú slová zo zemplínčiny.
Reakcia na: BM #1851:

Mali, ale vraj ešte stále nemajú vybavené papiere... Dnes je 11.1. a ešte stále nič... 😕
Reakcia na: Sarko #1847:
Ved malo ist vonku 10.1.2004. Jedno aj druhe
Reakcia na: Papyr #1849:
kosice nepouzivaju narecie, len taky odvar. narecie najdes na dedinach v okoli.
Reakcia na: Nodes #1844:
Saris ma sarisske, Spis ma spisske, Zemplin ma zemplinske a Kosice su viac mixom horeuvedenych nareci a spisovnej slovenciny, nez samostatnym, abovskym narecim.
Reakcia na: J #1843:
Mňa nezaujíma, koľko sa kam investovalo. Podstatné je, ako sa ľudia vozia. Neber to v zlom, ale dosť som sa nacestoval v Košiciach a nemálo aj v Bratislave a pravdupovediac nejaké obrovské rozdiely v kultúre cestovania (ak tu myslíme len obsadenosť vozidiel) som nezaznamenal. Tak ako sa v Košiciach netlačia vždy a všade, tak ani v Bratislave, no tu aj tam sa nájdu smery, ktoré nie sú zvládnuté.
Aj v Bratislave aj v Košiciach poznám vychytené smery, kde je to zúfalé a naopak trasy, kde sa vozí vzduch. Konkrétne medzi také super nabité smery, ktoré mi prichádzajú na um by som zaradil v Košiciach ťah Železničná stanica - Nám. osloboditeľov - Stará nemocnica - Železníky. V Bratislave je čírim zúfalstvom cestovať v smere Hodžovo nám. - Patrónka - Polianky - Dúbravka. V oboch prípadoch sa ľudia tlačia v špičke a častokrát aj v sedle. A jazdy naprázdno? V Košiciach napríklad L14 na Slovenskú ul. a v Bratislave som sa sám s vodičom viezol mimo špičky v L63 na Bojnickú. Záver --> Každý má čo optimalizovať.

Re #1844 Nodes: Niet Ťa čo poučovať, ovládaš to presne 🙂

Re #1846 1018: Ľem bars neviskakuj, bo ket še ftorek dovaľim do Košicoch, takoj pujdzem pohľedac tote mapki co už ľitaju z najnovšu verziju busečka, žebi som ce mohol pochvaľic abo zdžubac za ňu.
Ta ňeže bi ši bul rad ,že še tu nenacahujeme... '-)

Má niekto bližšie info o začatí prevádzky KT8D5.RN2? Ak by sa niekto niečo dozvedel, nech to sem hodí.
ta sluhajce hlopy! to co za debata, absolutne od veci, sa tu vyvija? ono, vase natahovanie sa aj 3 dni o optime je sice tiez fasacky od veci, ale gadzovanie sa na to ozaj nechyta. co tak sa vratit k tomu, k comu bolo toto forum zasvaetene? :-)))))
Reakcia na: Nodes #1844:
Pardon za vybocenie od temy MHD.
Neda mi sa opytat, ake je to narecie to vhodniarske. V KE blizkom okoli by mao byt abovske, na Zempline zemplinske, na Sarisi sarisske. Tak ma poucte.
Vladimír: No nevravím, že sa netlačíme, v niektorých spojoch, ale Bratislava robí 43mil. vzkm a pomer prepravy ľudí v MHD voči IAD je 60:40. Pri 26mil vzkm čo robí DPB na busoch spotrebuje naftu za 250mil a to bolo na minulý rok. Otázka znie, koľko DPMK dal minulý rok za nové busy a koľko by bolo z tých paňazí výkonov.
Problém tlačeníc sa týka hlavne L21 kde sa chystajú zmeny a L5 v Karlovke. Inak je tlačenica hlavne keď vypadne bus. Aspoň na linkách, ktorými ja chodím. Napríklad Petržalka nemá problém a to je 30% obyvateľstva Bratislavy. No a samozrejme študenstkých linky 39, 31, 84 a 61 ale s tým nič nespravíš, tie návaly by mala problém zvádnuť pomaly aj elina.

Ono ceny Solarisu na trhu oproti roku 2002 zrejme výrazne klesli, keďže napríklad ešte na začiatku roku 2003 bol jeden zloty za viac ako 12SKK. Teraz je to 8,8SKK. A keďže Solaris predáva v Eurách no nákup materialu, ktorý je určite z Polska a mzdy platí v Zlotých. A teraz za jedno euro dostane viac zlotých mohol Solaris znížiť ceny svojich busov a tým si polešpiť konkurencie schopnosť čiže aj odbyt a zvýšiť zisk. Ak by tak neurobil bol by sprostý. To je to, prečo nie je dobré pre ekonomiku keď SKK stúpa. A naposledy bolo Euro za 40,8 a CZK za 1,263.
Ta to bi bulo šmichu, kebi mi tunaj ľem hutoreľi 😃
Sarko - BM: Myslím, že môžem len súhlasiť.
Reakcia na: Sarko #1839:
Ja pouzivbam mix medzi michalovcinov a abovstinov. Inac Kosictina sa na pravu vychodnarcinu skoro nehrabe. V tom si za tom stojim lebo tolky kosicania hovoria spisovne a nepoznaju abovstinu len neake vyrazy.
No rozdiel medzi košickým a východoslovenským dialektom je len v tom, že v košický sa viac približuje k spisovnému jazyku. Resp. východniarčina ma viac cudzích slov (z poľštiny, nemčiny, rusínčiny...).
...si nič z toho nerob, to bol len taký hnusný podryp 😃
Reakcia na: BM #1836:
Vyhodňarčiny abo Košičtiny? To sú dosť rozdielne veci 😉
Reakcia na: BM #1835:
trochu som sa cekol.

J: chces lekciu vyhodňarčiny?
Reakcia na: Vladimír #1831:
Co ši ty za vyhodňar ked neznaš o čom špivaju Drišľakovci 🙂
Reakcia na: J #1833:
Nezabúdaj na to, že nech sa už DPMK pustil do nákupu Solarisov z dôvodu akéhokoľvek, dnes je jeho výhradným dovozcom. Takže do výpočtu sedí aj malý Solaris, pretože DPMK má samozrejme oproti iným DP ceny Solarisov výhodnejšie.
Ako sa ľudia vozia teraz? Podľa toho kde. Keď sa prevezieš z námestia smerom k starej nemocnici, tak je to zväčša niečo nedôstojné. Ale možnože to dlho nepotrvá. V Košiciach sa vždy pár mesiacov po obmedzovaní situácia znormalizuje, pretože tí "najzbabelejší" presedlajú na auto.

Ja by som nevidel žiadnu súvislosť medzi tým, že vy máte Ik280 so 6 min. intervalom a Košičania SU15 s 15 min. intervalom. Natlačení jazdia tak "Blaváci" jak "Košičane". Nesmieš zabúdať, že Bratislava takmer dvakrát väčšia, preto je aj logickejšie, že mnohé linky majú dvakrát taký hustý interval. Pri porovnaní počtu obyvateľov v týchto mestách zistíš, že ste na tom vlastne rovnako.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.