Čítam po sebe príspevok a ten pôsobí, ako keby si mal v sebe niekoľko poldecákov (blbé vetné konštrukcie, dvakrát jedná a tá istá myšlienka....). Čestné pionierske - nemám! ;-P
Zrazu som pocítil hrdosť na svoju fakultu a svoj odbor, pretože je to to zrejme najpočestnejší odbor na univerzite. Všetci moji spolužiaci ubytovaní na Jedlíkovej vlastnia a pravidelne kupujú predplatné CL DPMK.
A keď tí Tvoji známi všetci šetria na mesačníku, ako prepánajána chodia do školy? Peši? Z Jedlíkovej cez celú Triedu SNP až na Boženku? Unbelievable.
Nasadiť Solarisy na L15 by možno šlo, ale primárne by som sa sústredil na skoordinovanie L15 voči L5, resp. opačne do takej polohy, aby spolu nešli. Na sedlo predsa pripadá najviac hodín.
L12 v úseku Stará nemocnica - Šebastovce a Nová nemocnica - Podhradová určite mohla pokojne jazdiť malá. Neviem síce, na základe akých skúseností hovoríš, ale ja tvrdím, že v úseku medzi nemocnicami nielenže Solaris byť musí, ale kapacitne dokonca nepostačuje a žiadal by sa klbák. Už dávnejšie ma napadla možnosť nasadiť na L12 vypraviť sólo autobusy a v pracovných dňoch čase sedla zaviesť v úseku Amfiteáter - Triton, prípadne až po Cintorín vložené spoje označené trebárs 12B, ktoré by boli riešené v 30 min. intervale a koordinované voči 30 min. intervalu na kmeňovej linke do výsledného 15 min. intervalu v danom úseku. Solarisy by tak mohli ísť na inú linku. Solarisy U15 by tak mohli ísť povedzme na L15.
Celé to má ale jeden háčik - vypraviť v čase sedla navyše dve sólo vozidlá navyše, najazdiť pár km navyše, nasadiť dvoch vodičov navyše.
Milí Košičania, potom, čo som sa dozvedel o prejave vašej pýchy - Trebuľu - v médiách o tom, že peňazí je málo a niet inej cesty ako znížiť vozkm v MHD, pochopil som, že nás, užívateľov MHD v roku 2004 asi veľa dobrého nečaká. Osobne si veľmi nedokážem predstaviť, ČO EŠTE chcú obmedziť. Síce niečo málo by som aj vedel, ale nejaké radikálnejšie obmedzenia sú nad rámec mojej fantázie :-I
Optima-bus studenti zneuzivaju. Kazdy student vymysla, ako usetrit kazdu korunu. Mam vela kamaratov na Jedlikovej, a vsettci!!! usetrili na mesacniku. A vcera, ked sa vratili po prazdninach do Kosic, vsetci tak nadavali, ze tento bus zrusili a musia kupovat listky.
Dnes som si vsimol oznam v Hypernove, kde stalo ze Optima-bus je len DOCASNE zruseny.
Mimo spicky idu L15 a L5 naraz. Ako aj dnes. Vsetci ludia sa natrepali do L15 a L5 isla prazdna (9 ludi).
Tak dufam, ze daju na L15 naspat bud solarisy alebo klbove busy.
Staci porovnat L12 a L15. Na L12 chodoa solarisy a su vyuzite, hlavne mimo spicky, minimalne. Hlavne useku velka posta - podhradova (Zopar cestujucich, do 10).
Čo som videl nákres, slučka bola navrhovaná odpojením od trate až za zastávkou OC Optima. Ak by aj v budúcnosti došlo k odpojeniu v mieste príjazdovej cesty, obávam sa, že rekonštrukcia celej križovatky by bola oveľa finačne náročnejšia.
K tej reklame WWW.DPMK.SK na BUSE, navrhujem to len zameniť za WWW.iMHD.SK a hotovo '-)
Keby sa bola slučka urobila odpojením od trate v mieste príjazdovej cesty k OC Optima, vôbec by ďalšiu svetelnú križovatku nebolo treba.
Re #1801 1018: Teším sa. Dúfam, že o dva mesiace sa nebude verzia meniť znova. A tiež dúfam, že si vyrazil tú reklamu na www.dpmk.sk. V dnešnom stave stránky to bola viac provokácia ako reklama.
Moze byt, ze su .1, ja si ich este pamatam, v klukatych zakutiach mojej pamati, ako som ich videl tu v Kosiciach v takom roku 1973? Mal som 7 rokov. V r. 2002 som sa na tom viezol z TGM do docasnej vyh. Zalov na stanovisti strojvedouciho.
Včera teda šla oficiálne na Hornádsku nová, opäť "šípkovo - zastávková" verzia info systému BUSE a taká už bude navždy. Sľubujem! Spoznáte ju väčším písmom pri výraze "MANIPULAČNÁ JAZDA" na bočnom paneli (doteraz veľkosť písma rovnaká ako pri cieľoch v hornom riadku) a na vnútornom paneli sa zväčšili číslice pri údajoch pásmo a čas (niečo podobné ako DPMBrno). Keď budete vidieť vonku, dajte mi vedieť per sms.
Na nabitie čaká už aj verzia pre električky, hlavne teda pre KT8D5.RN2 (ďakujem za ozrejmenie, Sarko...). Bude odlišná než u busov, bude mať širšie číslo linky pri jednociferných linkách (=električky).
Áno, ak už urobíš odbočku, musíš urobiť aj semafor a ten zdržiava. Myslím, že bohato postačuje, že medzi kruhovým objazdom, kde rýchlodráha začína a zastávkou OC Cassovia sú zdržujúce dve svetelné križovatky. Síce je tam nainštalovaná aj preferencia, ale to by si musel vysvetliť Referátu správy komunikácií, ktorý to má na starosti, prečo by sa ich autá mali na tých svetelných križovatkách zdržiavať...
S499.1023: Vidno, ze si asi dlho nebol na vychodnom Slovensku. Ono bobiny uz su rozlupane a EM488.0 alias 460 uz tiez ledva fucia. A to tu pred 30 rokami zacinali EM475.0 zaistujuce primestsku dopravu v okoli Prahy. Ako sa dari ceskej trojsystemovej naklapacej jednotke?
Ja Ti na to poviem len toľko, že na také "poctivé" zachádzanie potrebuješ aj ostatných "poctivcov". A tí, pochybujem, že by s Tebou spolupracovali. Tobôž, ak na chrbtoch budú nosiť ťažké vaky. Takže asi tak.
A mám Ťa tam, kde som chcel:-). Fajn, tak mi teda jazykom predpisu, bez predpokladov a filozofických úvah popíš rozdiel medzi prvým a druhým prípadom. Aké by asi tak mohlo byť protiopatrenie? Že by som mohol z Optimy vyjsť až najskôr za 10 minút alebo čo:-)?
I.
A tio už je čo, že "každá koľajová križovatka by rýchlodráhu len zdržiavala". To ako súčasná koľajová spojka zdržiava menej? Klesla by premávková rýchlosť rýchlodráhy zo 160 km/h na 159.99 km/h alebo čo?
A načo by v PO mali dvojsystémové električky? Zadrôtujú vlečku pri Tresku 3kV= a budú tú Tvpoju trasu jazdiť s EM488.0. A medzi Košicami a Prešovom budú jazdiť olúpané bobiny s plesnivými Bh-čkami, ideálny to prostriedok prímestskej dopravy:-)).
I.
OK, v bode 1) je úmysel, a teda zneužívanie, v bode 2) je to neúmyselne. Neverím však, že by si len pre obalamutenie štatistiky prechádzal cez počítadlo pri vchode a skôr či neskôr by k nejakému protiopatreniu došlo.
No DPMK navrhoval OC Optima vybudovanie klasickej dvojkoľajnej otočky, ale vedenie o tom nechcelo ani len počuť. Aj tak si však myslím, ak sa začne L5 postupne riadne zapĺňať, že súčasný stav bude vyhovujúci. Každá koľajová križovatka by rýchlodráhu len zdržiavala a úvraťový systém je nielen zaujímavý, ale aj ojedninelý. Medzi Alejovou a Rozvojovou ul. čoskoro vyrastie ďalšie OC - Corvinius a tu sa chce DP posnažiť tiež aspoň o vybudovanie úvrate. Tak som zvedavý, ako to dopadne.
V PO si už urobte tú preložku žel. trate a môžete si kúpiť dvojsystémové električky, ktoré by premávali po trase Tesco - úvrať Jilemnického - žel. stanica - Prešov-mesto - Dúbrava - Veľký Šariš '-)
Nechcel som filozofovanie okolo. Chcel som odpoveď ,či sa v prvaj a v druhej situácii jedná o zneužitiew Optima Busu alebo nie.
A nie je síce podmienkou, že kto utráca veľa peňazí, má aj auto, ale je medzi tým vysoký stupeň korelácie.
I.
Nepostrehol. V roku 2004 som este nebol na Slovensku, nieto v Kosiciach Ale sucasne riesenie, teda ciastocne dotovana elektrickova linka je vyborna vec. Len by to chcelo potiahnut jednu kusu kolaj az k OC Optima
Skoda ze v PO nemame elektricky, jedna kusa kolaj uz pri Tescu je
Lenže, mýlime si dva základné pojmy. Prvý status (ako) je určenie bezplatnej prepravy, to je OK. Druhý status určuje, za akých podmienok. Ak by to nebolo bližšie určené a špecifikované (neobmedzený nástup/výstup všade), je to využívanie. Ak je určená podmienka "len pre návštevníkov obchodného centra", iný spôsom ako navštívenie obchodného centra je zneužívanie.
Neviem, či si len nepostrehol, ale od 2.1. už Optima bus neexistuje a namiesto nej funguje platená električková linka č. 5. Ak by OC čiastočne danú linku nedotoval, nápad s ponúknutím CL pri nákupe nad 100 Sk by bol zaujímavý. Terajší stav, je zdá sa, zatiaľ najideálnejší.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Esicko