Ja si myslím, že by sme mali rozlišovať tarifné pásmo a spôsob vybavovacieho procesu cestujúcich, čo sú dve odlišné veci. Ja som hovoril len o prvej, ktorá definuje inkasovanú sumu, resp. bezplatné cestovanie cestujúcich. V tomto smere sa o žiadných výnimkách nedá hovoriť.
K tým manežérom. S niekoľkými manežérmi som mal možnosť prísť do styku, ale tí žijú hádam v inom svete. Častokrát nemajú o nejakej MHD ani šajnu.
Kdesi som cosi pocul, ze zvlastne tarifne opatrenia maju aj linky do USS (nastup na predne), snad aj L11 (alebo sa o tom uvazovalo?), potom akasi linka na Jahodnu, cislo som si nezapamatal... ale ta sa da povazovat za ucelovu a nepravidelnu. OK, priznavam, ze sa do KE MHD az tak nevyznam, preto radsej nebudem trusit moje dojmy, ked ich nemam nabeton overene.
K tej linke: ono tie nadnarodne retazce maju snad nejako predpisane, ze musia zaistit dopravu zdarma od nejakeho doleziteho dopravneho uzlu, vacsinou sa jedna o zeleznicnu stanicu. Proste manazeri maju tuto utkvelu myslienku, ze to tak musi byt a basta. (Len v Presove to Tescu trochu s tou teoriou nevychadza, kedze je rovno pri stanici ). Ked uz sme pri tom, dnes som bol (autom) v IKEI na Zlicine. Linku Zlicin metro - TESCO - IKEA - Zlicin metro uz davno zabezpecuje firma Hotliner, ktora inak jazdi na vylukach za tramvaje a podobnych narazovych akciach, a bola preslavena svojim vovovym parkom, vacsinou z vyradenych K700 poskupovanych po roznych mestach CR, ale dnes tam jazdilo Mercedes Connecto
No okrem toho, že máme II. a III. tarifné pásmo, si nie som vedomý nejakého iného tarifného spôsobu, okrem tej, ktorá je na L15. Ani by som to nenazýval tarifnou výnimkou, ale tarifným pásmom "0" a všade, kde by sa podarilo dohodnúť čiastočné dotovanie linky, by mohlo byť toto tarifné pásmo.
Čo sa týka poškodzovania bezplatnými linkami, myslím, že si si čiastočne odpovedal sám. DP si určite je vedomý toho, ak by odmietol bezplatnú prepravu, že OC bude hľadať iné cesty. Preto radšej zoberie na seba bremeno menšieho zla a časom môže dohodnúť iné podmienky. Napr. v podobe električkovej linky č. 5.
Ak máš na mysli celulárnu info, tak informácie by sa mohli priživiť na reklamách, ktoré by púšťali iné BTS. Podľa mňa, v spolupráci s mestom by sa tieto veci dali dohodnúť. Napr. operátori dostanú od mesta určitú zľavu za prenájom plôch pre vysielače. To všetko sú však len úvahy. Implementácia CB (Cellular broadcast/celulárna info) tiež niečo stojí, avšak návratnosť investície by bola, podľa mňa, rýchla.
A okrem toho, ked linky od zakaznickych centier poskodzuju DP, tak to DP moze odmietnut a oni sa obratia na SAD alebo si kupia vlastny bus. A co sa zmeni? DP bude len tratit
SMS notifikácia iMHD je iná záležitosť. Je to v podstate zasielanie klasických SMS skupine prihlásených užívateľov. V príspevku som však preberal možnosť komerčného a verejného informovania každého, kto vlastní mobilný telefón.
Bezplatné linky si objednávajú obchodné centrá, škodia však DP a cestujúci ich zneužívajú. Čo vyriešime časovou prestupnou tarifou, ak je OC ochotné dohodnúť sa na časti bezplatnej prepravy, ako je to napr. v prípade L15? Nič. Preto som ochotný pripustiť radšej tarifnú výnimku, ako bezplatnú linku. Ak tu budeme mať časovú tarifu, može to predsa fungovať aj naďalej. Bezplatný úsek bude tarifné pásmo "0" a cestujúci si časový lístok môže znehodnotiť dajme tomu až po prestúpení alebo od zastávky, ktorá sa bude nachádzať v pásme "1".
A to je jediná alternatíva? Načo vlastne potrebujeme bezplatné linky alebo ich časti? Je to len nechutné zakrývanie hlavného problému - neprestupnej tarify - už aby jej nebolo a spolu s ňou padli aj ostatné pokútne tarifné experimenty!
Využime po prvý raz internetovú prezentáciu DPMK. Podľa nej si BM bude musieť zobrať pôžičku minimálne 140 000 Sk + DPH, taká je totiž cena za CVR na kĺbovom trolejbuse.
Službu INFO SPRÁVY nepodporuje ani jeden operátor práve kvôli príjmu SMS správ. Mne napadla iná vec, služba CELULÁRNA INFO. Je to niečo podobné ako Info správy, s tým rozdielom, že sa z určitej BTS (vysielač) neposielajú SMS správy, ale zobrazuje sa priamo na displeji MT. Túto funkciu by však operátor musel do dotknutých BTS implementovať. Záujem by bol však podľa mňa oveľa väčší. Ako som postrehol napr. v pražskom metre sa u operátora EuroTel zobrazujú názvy staníc metra, alebo reklama, ktorá vyzýva na návštevu nejakého obchodu v blízkosti. V Maďarsku zasa operátor Pannon GSM zobrazuje na displeji názvy miest a oblastí, v ktorej sa nachádzate. Proste veľmo užitočná a bezplatná funkcia! A väčšina MT ju podporuje!
Neviem si ani predstaviť, alebo skôr ako v rozprávke, ako prichádzajú študenti do KE a po prehlásení sa na viacsektorové BTS, ktoré sú na výškovej staničnej budove, by sa na displeji začal posúvať text: "Pozor! Linka Optima bus bola zrusena. Zavedena je verejna elektrickova linka c. 5, v trase Zel. stanica - OC Optima."
V tejto súvislosti som dostal ešte jeden nápad. Mnoho cestujúcich možno považuje za výrazné zhoršenie zavedenie platenej električkovej linky. Mnoho ich cestuje linkami č. 6, 9 alebo autobusovými linkami. Možno by stálo za úvahu, aby ako je bezplatná preprava na L15 v úseku OC Optima-Mikovíniho, bola bezplatná preprava aj na L5 v úseku OC Optima-SOU dopravné. Cestujúci by mali možnosť ušetriť jeden jednorázový lístok pri priamom prestupe z/na linky 6, 11, 20, 22, 25, 38 a 56, alebo vzdialenejšom prestupe na Spoločenskom pavilóne z/na linky 9, 31 a 34.
GSM brana s programom pre odosielanie sms a distribucnym adresarom pevne pripojenu k PC. Specialny balicek s GSM branou Ateus-Kompakt GPRSaSMS server pre obce pripravila firma 2N Telekomunikace za cenu pod 15 tisic Kc. Nevyhoda, sms zas dostanu len ti, ktori si to objednaju. Zrejme su moje uvahy v tomto smere nespravne.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
BM