Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Sarko #174:
No tak moment. Ja vždy za "default" údaj používam údaj platný pre školský rok. Prázdninové obmedzenia ako pozastavenie premávky L70 sú dočasnými úpravami.

Čo sa týka trolejbusových liniek, tak nesúhlasím. Spýtam sa Ťa takto: Chcete trolejovať väčšinu kapacitných autobusových liniek. Znamená to, že v určitom časovom bode "x" budú mať skoro všetky významné linky čísla okolo 70-80? No fuj...

S tradíciou by som sa veľmi neoháňal. Trolejbusy a spolu snimi aj ich číslovanie nemajú v Košiciach ešte dlhú tradíciu. To sa ale nedá povedať o mnohých "klasických" autobusových linkách, ktoré čaká trolejizácia. Ja skrátka nepochopím, že jedného dňa na Podhradovú kam štyridsať rokov jazdí zásadne L16 príde nejaká L7x LEN PRETO, že tam natiahnu trolej. Je to podľa mňa zahrávanie sa s orientáciou cestujúcich.
Je to presne tá istá situácia, ako keď sa v roku 1992 v Prešove strolejovala L38. Boli plány s jej preznačením na L3, aby zapadla do trolejbusového radu a dodnes sa ma plno mimoprešovských pýta, prečo ju neprečíslovali. Mojou odpoveďou je otázka: "A NAČO?"

Myslím, že samostané číslovanie trolejbusových liniek je zlým smerom, a menším hriechom by bolo prečíslovanie dnešných, zatiaľ iba troch, TR liniek, ako v budúcnosti dezorientovať cestujúcich kvôli tomu, aby sa dopravní nadšenci tešili tomu, že je v tom akože systém. V Prešove sme už takéto "hry" s cestujúcim prekonali.
Reakcia na: Dopravák #173:

Nesuhlas. Preco tahat do Myslavy 15 min. interval, ked tam staci 30 min.? Zase 30 min. interval na L72 by sa zle prekladal, preto Vlada napadla myslienka:
L70 => Lingov-Nam.osloboditelov;
L72 => Myslava-Trolejbusova.

Teoreticky by to mohlo byt aj opacne (co by asi Tebe vyhovovalo viac):
L70 => Myslava-Trolejbusova;
L72 => Lingov-Nam.osloboditelov,

lenze Vladimir chcel svojim navrhom ponechat povodne trasovanie L70 (s predlzenim na Nam.oslob.), co je vsak logickejsie, nez druha moznost, ktoru som uviedol.
Reakcia na: m@rtin #172:
To, že nevieš, ako často sa jazdí na letisko od 1.8. je zbytočná poznámka. Stačí, ak si vľavo od tohto textu klikneš na Cestovné poriadky a vyhľadáš linku 23 😉

Re #173 Dopravák: Nuž, aká komplikácia? Čo sa pre cestujúceho zmení? Akurát sa naučí, že na Furču L72 nejde, zostane mu len L70 a 71. Das ist alles!
A keď sa na to pozrieš s dopravného hľadiska, tak podľa mňa niet dôvodu fúrikovať 3x za hodinu klbák na Myslavu, keď tam môžem poslať 2x za hodinu sólo, čo im aj tak bude nadštandard.
Reakcia na: Vladimír #171:

No tak moment, dnes nemame skolsky rok, ale prazdniny, takze v skutocnosti je na Lingov interval 5+10+5+10... min., cize onych teoretickych 7,5 min. Pokial sa vsak L70 zrusi, musia sa zmenit aj CP pre L71 a L72.

S Tvojim nazorom ohladom neprecislovavania buducich trolejbusovych liniek nesuhlasim. Trolejbusova trakcia je od zaciatku prevadzky rozlisovana a uz by som to nemenil. Aj ked uznavam, ze v Pripade Presova sa mi nerozlisovanie A a T liniek paci a je to tradicia, ktoru by si iste nemenil, to iste by si mal akceptovat aj v pripade Kosic.

Mna napadla v tejto suvislosti ina zaujimava myslienka, ale presadzovat ju nebudem, nakolko je to len fantazia 🙂. Napadlo ma, ze ELEKTRICKA TRAKCIA by mala mat ciselnu radu liniek od 1 a dajme tomu do 40. NEELEKTRICKA TRAKCIA by mala ciselnu radu od cisla 40 vyssie. Aby medzi ELEKTRICKOVOU a TROLEJBUSOVOU TRAKCIOU neboli dalsie rozdiely (E od 1 do 20 a T od 20 do 40), tak by mohli byt E linky PARNE (2, 4, 6, 8, 10..) a T linky NEPARNE (1, 3, 5, 7, 9..). Co poviete? 🙂
Reakcia na: Sarko #170:
🙂 Ja som si ho prečítal,len to strašne komplikujete. 71 a 72 nech už zostanú tak ako sú a zo 70 si robte čo chcete 🙂 Okey! 🙂

Ináč súhlasím s Vladimírom,živo si viem predstaviť trolej na linke č.16 alebo 30 atď...
BM:
Počkej, co myslíš tím, že já cestuju pouze do centra a ne na letiště. Já jsem na letišti každých čtrnáct dní. A ikdybych jezdil jen do centra, tak bych si dokázal sám zjistit kolik lidí jede z letiště a to proto:
-protože linká, kerou používám denně a to 119 jezdí teď v létě ze 70% obsazená lidmi cizojazyčného původu
-protože těch 70% lidí má kufry, krosny, batohy s visačky leteckých společností

Prostě nechci tu rozebírat, kolik létá letadly zazobanců a kolik prostých lidí. Letectví je mé velké hobby a divil by jsi se kolik těch prostých lidí létá.

Letiště Ruzyně odbaví ročně 6,5 milionů cestujících z nichž mají na výběr:
-MHD
-Taxi
-Mikrobusy
-vlastní automobily

Je veřejně známé, že z letiště Ruzyně se do města dopravuje MHD až 75% cestujcích. Asi si dokážeš spočítat kolik to z 6,5 milionů dělá. Mimochodem v roce 2005 se bude otevírat další terminál a Ruzyně vyroste až na 10 milionů cestujících za rok. Bude se muset akutně řešit rychlá kolejová doprava, protože stávající obsluha autobusy prostě nebude stačit. Přál bych ti vidět kloubovou Karosu se 30-ti Italkami, kterým může být max. 25 roků. Myslím, že nejde o zazobance.

Nevím jaká je v Košicích situace teď, ale do nedavna jezdilo na letiště asi 5 spojů denně. Na airport Košice by stačil Solaris jednou za půl hodiny a hned by jsi viděl, protože
"S ROSTOUCÍ NABÍDKOU ROSTE I CHUŤ POPTÁVKY"
Reakcia na: Sarko #170:
Dnes je na Furču špičkový interval 5 min. práve tak, ako ho navrhujem aj ja. Jediné, čo posilňujem, je sedlový interval.

Ukončenie L70 na Bottovej je v mojom návrhu brané ako provizórium, po vybudovaní trate na Železníky by mohla pokračovať po Cassosport a na úseku Mier - Cassosport sa prekladať s L16.

Čo sa týka mojich myšlienok, keby bolo po mojom, zrušil by som číselný rad 70. Ako rodený Prešovčan nevidím pol dôvodu na to, aby linky boli číslované osobitne LEN PRETOm že sú trolejbusové. Trolejbusové linky by som číslami voľne miešal s autobusmi. T.j., po strolejovaní Podhradovej a Železníkov, žiadna L73, ale trolejbusy na L16...

Re#169 Dopravák: CP sa tvoria na ODS (Odbore dopravných služieb). Ich prípravou sa zapodievajú stále tí istí pracovníci.
Je pravda, že v KE na veľmi mnohých smeroch, kde by sa linky logicky mali vzájomne prekladať, preklady neexistujú. To je ale dôsledok úplne chorého linkového vedenia systémom "odvšadiaľ všade". Chcelo by to v prvom rade revolúciu v linkovom vedení. Menej liniek (čo menej, minimum!) a husté intervaly. Pravidlo, za ktorým si stojím: "Čo je lepšie? Tri linky s 30 min. intervalom (6x spoj za hodinu) alebo jedna linka s 10 min. intervalom (6x spoj za hodinu)? Samozrejme JEDNA linka!"
Lenže v Košiciach sa myslí stále opačne a DPMK vytvára nové priame spojenia, ktoré sa tvária ako zlepšenie dopravných služieb a pritom cestujúceho poškodzujú.
Reakcia na: Dopravák #169:

Odporucal by som Ti najprv 3x citat a potom si raz stazovat! 😉

Precitaj si Vladimirov prispevok #150 este raz, pise, ze ak by presmeroval L72 z Myslavy na Trolejbusovu, tak s novou L70 (N.O. - Lingov) chce v podstate ponechat vytazeny smer na Lingov, t.j. s jeho navrhovanymi L70 a L71 navrhuje v podstate to iste, co mas z Furce dnes a navyse v spicke navrhuje vlozit na L70 dalsi 15 min. interval, takze na Furcu by chodili trolejbusy v 5 min. intervale! Dnes mas v spicke max. 7,5 min. interval. A do toho este L72 z Myslavy do vozovne s 30 min. intervalom, takze v useku N.O. - HM Tesco by sa to trolejbusmi len tak hemzilo 😉. Takze kym Vlado navrhuje zlepsenie, Ty si este stazujes? 🙂.
Chlapci ,chlapci,toľko špekuľujete,že až to bolí!
Presmerovať linku č 72 na trolejbusovú -to je sila!
Neviem,ako si to predstavujete!Teraz sú linky na Furču maximálne vyťažené a čo by bolo potom...
Viem,čo teraz napíšete,že troleje chodia poloprázdne.Ano možno linka č 70(pretože vodiči sústavne nadbiehujú CP od zastávky Mlynská Bašta,mohli by chvíľu počkať/viem nemôžu/,na 71 ktorá má sústavne meškanie a potom,1 minútu pred príchodom 71 na Mlynskú baštu ,by vyrazila 70.
Ale my žijeme na slovensku a tu je to "STÁLE TAK"
Kto mi odpovie čo za človeka pripravuje CP?Zdá sa mi,že CP sú tvorené len TAK,len aby boli.

Viem nedá sa všetko presne vyrátať-zosúladiť/ale myslím ,že by to mal pripraviť jeden človek,čo sa asi rok bude voziť hore dole,pozorovať vyťaženosť liniek a potom,z toho vytvorí jeden poriadny ucelený CP.
Trochu som si zafilozofoval(PREPÁČTE).Len dúfam,že ste mi porozumeli čo som chcel povedať.
Reakcia na: Vladimír #167:

To bol akoze podryp na nejasne formulovane prispevky. Nemyslel som to v zlom, vsimni si to zmurknutie na konci vety, OK?
Reakcia na: Sarko #166:
Prečo by si to mal mýliť? Je až také neuveriteľné a nemožné, aby vaša 1009-ka stála odstavená na Hlinkovej ul.? Ak ju videl, tak tam asi stála...
Reakcia na: 345 #159:

Petrik, nepomylil si si nahodou Kosice s Presovom a presovskou 109-kou? 😉
Reakcia na: BM #149:

Dovolim Ti vytknut este Tvoju argumentaciu ohladne hodnotenia "urovne zivota" a slovenskeho naroda. Neviem co maju spolocne zivotna uroven a vykoristovanie s linkou c. 23, to su argumenty hodne tak babky-demokratky, nez nejakeho dopravara. Kezde si este nepracoval, nevies, ze zdieranie v pracovnej oblasti kraca ruka v ruke s vysokou nezamestnanostou a nedostatkom pracovnych miest a na ich riesenie je potrebne zamerat sa v oblasti mimo MHD. Toto do diskusie jednoducho nepatri!

Aby si si tiez nemyslel, dnes som z prace schvalne vyuzil linku c. 23 (posledny spoj s odchodom z N.O. o 19:35). A to nie som zamestnancom letiska, ani som sa nechystal chytit nejake lietadlo 😉.

Re #157: Co sa tyka lozkoveho a lezadloveho priplatku, uviedol si vnutrostatne ceny. Ceny napr. do CR su minimalne dvojnasobne. A to este nehovorim o zakaznickej karte Ceskych drah (tzv. Karta Z), ktoru ak nemas zakupenu, platis znova takmer o polovicu viac.

Re #158: A tymto prispevkom si ma uz vazne nastval! Za Tebou uvedenym linkom su uvedene odlety IBA JEDNEHO DOPRAVCU, pritom z kosickeho letiska lietaju VIACERI DOPRAVCOVIA!!! Kazdy pracovny den, okrem utorka je do Kosic 6 priletov a 6 odletov, v utorok je to 7 priletov/7 odletov, v sobotu 3 prilety/odlety a v nedelu 4 prilety/odlety.

Zacinas byt prilis subjektivny a zaujaty, rob so sebou nieco, clovece...
Reakcia na: 345 #159:
Definuj presne čo je s 1009.Bola na skúšobnej jazde a havarovala,alebo čo? Popíš detailnejšie!!
A asi myslíš most nad železničnou traťou pri HPtesco.
Reakcia na: 345 #160:
Inac definuj blizsie zeleznicny most. Pokial sa nemylim tak pod zelez. mostom trolejbus nejazdi. Ovsem ak nemyslis most pri Jakabovom palaci.
Reakcia na: 345 #160:
Taketo prispevky je dobre davat do dispecerskeho fora, :}
No aj auto Prešovského pôvodu(zatiaľ nenabúrané)
PO-736 AC.
1009 bola odstavená pri železničnom moste(smerom na
Prešov)Bolo tam aj dispečerské auto.
este odlety z kosickeho letiska len aby ste boli v obraze

http://www.slovakairlines.sk/x_pravdopr.php3

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.