Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Dnes som sa stretol s jedným známym a aké veľké bolo moje prekvapenie, keď som sa dozvedel, že sa angažuje za zmenu organizácie dopravy na križovatke Prešovská cesta-Sečovská a Južné nábr.-Palackého.

Nakoľko súčasný provizórny stav do dobudovania ďalšej etapy mimoúrovňovej križovatky potrvá cca 2 roky, oprášil staré návrhy a doplnil ho o vlastné. Niečo podobné už určite napadlo aj nejedného z nás, ale nasledujúci opis navrhovaného stavu je reálny a celkom pravdepodobný:

1) V smere z Prešova sa zastaví premávka na Prešovskej v priamom smere cez starý most na Palackého a podľa návrhu sa presmeruje doprava na Palackého buď cez Priemyselnú a Ľavobrežnú alebo cez Starú prešovskú cestu. Uvoľní sa jeden prúd, pričom z celkom krajného sa urobí odbočovací prúd na Južné nábr.

2) V smere z Michaloviec sa zruší nezmyselné "esíčko" a doprava sa podľa návrhu presmeruje v priamom smere tak, že bude možný len priamy smer na Starú prešovskú cestu a ďalej na Palackého, resp. vľavo na Prešovskú, s odbočením na Južné nábr. Na Sečovskej vzniknú dva prúdy, pravý pre odbočenie smerom na Prešov a ľavý pre priamy smer na Starú prešovskú (do centra), resp. s odbočením na Južné nábr. (II. dopravný okruh).

3) V smere z Južného nábr. vzniknú podľa návrhu dva odbočovacie prúdy vpravo na Prešovskú, pričom na Palackého bude možné obísť odbočením na Starú prešovskú cestu. Odbočiť vľavo z Južného nábr. na starý most nebude možné.

4) V smere z centra mesta sa podľa návrhu zaberie protismerný prúd na starom moste, vďaka čomu vzniknú plynulé dva prúdy v priamom smere pozdĺž celej Prešovskej cesty, pričom na prvej križovatke bude možné z pravého prúdu súčasne odbočiť na Južné nábr. a na druhej križovatke z pravého prúdu na Sečovskú a z ľavého na Starú prešovskú cestu.

Z troch dopravných uzlov tak vzniknú dve kapacitnejšie križovatky. Na uvedené riešenie sa už údajne našli aj financie, otázkou zostáva najmä schválenie zo strany dopravnej polície.
Pred malou chvíľou som cestoval domov, opäť s L6, #415+416, zo zastávky Kino Družba, s časom odchodu o 22:21. Spoj odišiel zo zastávky na minútu presne, avšak na zastávke SOU dopravné sme prišli už o 22:24. Podľa CP má mať spoj z uvedenej zastávky odchod o 22:28, t.j. o celé neuveriteľné 4 minúty... A to podotýkam, vodič išiel plynulým tempom, akurát prešiel cez svetelné križovatky na signál voľno bez zastavenia a kratšie stál v zastávke.
Reakcia na: Vladimír #1338:

Podľa mňa by sa hodilo uvádzať skôr ten okrajový režim, pretože ak už spomínaš konkrétny prípad najneskoršieho príchodu na stanicu, tak na vlak/bus sa predsa vyberám s predstihom (veď spoj môže vynechať, výpadok prúdu, zápcha...), ale s vedomím, že ten spoj stihnem. Takže ak podľa knižného CP bude môj spoj oproti reálnemu CP meškať, tak to radšej, než by som nakoniec mal ísť aj tak až s rezervným spojom (na poslednú chvíľu).
Ja som to tu už raz písal: L72.
Tento spoj neustále jazdí z nadbehom (víkend ani nehovorím).
Nezabudnem, ako mi pred nosom ušla L72 na Nám. oslob. - odchodom o 20:54 - v skutočnosti bolo 20:51. (pred nosom som mu dobehoval a vodič mi aj tak ufujazdil - za čo mu Ďakujem).
Reakcia na: Esicko #1337:
Linky majú v priebehu dňa 3 režimy jazdných časov. Autobusy a trolejbusy majú 1. a 2. režim rovnaký, takže majú vlastne len dva režimy.
Ak by mala byť brožúra presná, museli by byť namiesto jedného stĺpca s minutážou stĺpce tri a súčasne jednotlivé spoje odlíšené podľa toho, do ktorého režimu patria.
Prípadne by mohli byť uvedené len jazdné časy tretieho režimu (spravidla víkendy a okrajový režim), ktoré sú nakratšie. Potom by skutočný odchod oproti vypočítanému mohol byť presný alebo neskorší, nie však skorší. Tu však nastane problém, ak si vyhľadám spoj nie podľa odchodu z výhodzej zastávky, ale rozhodujúcim kritériom je príchod na cieľovej zastávky (napr. vyberám spoj, aby som vtedy a vtedy najneskôr prišiel na stanicu a pod.). Tu sa viac hodia maximálne časy a nie minimálne.
Najlepšie by asi bolo uvádzať časy vo všetkých režimoch (v čom však väčšina cestujúcich bude mať zmätok) alebo prejsť na iný formát CP - napr. ako SAD či železnica.
Neviem ci brozurka "Informacie o doprave v Kosiciach" je oficialnym cestovnym poriadkom DP, ale, pise sa tu o jazdnych casoch pre ZAKLADNY a OKRAJOVY REZIM. To nemozu byt uz priamo casy odchodov zo zastavok uvedene s prihliadnutim na to, v akom z uvedenych rezimov konkretny spoj ide? Moj nazor je ten, ze ak si vyhladam konkretny cas odchodu, tak to znamena, ze tento spoj aj vtedy pojde, pripadne neskor, v ziadnom pripade SKOR. Aby som rozmyslal o rezimoch a kadecom... , raz je uvedeny cas odchodu, tak je to cas odchodu. Ako by to vyzeralo, ze ides na vlak a zistis, ze on uz napr. 2 minuty skor odisiel...
All:
Dúfam, že tu viacerí napíšete o vaších skúsenostiach s nadbehnutiami voči cestovnému poriadku. Čím viac toho bude, tým lepšie. Potom to vytlačím a čierne na bielom odnesiem na Odbor dopravnej služby, ktorý má, myslím, normovanie liniek na starosti. Vyjadrenie by som tu, samozrejme, tlmočil.
A este nieco. Aspon, ze niekto rozmysla a KT8D5 RN2 daju na 7-ku 😉
A tych papalasov by som veru hned poslal do 3-ky v case spicky, ked tam su sola... Chcel som napisat, ze by som ich tam posadil, ale uvedomil som si, ze by tam nemali miesto ani na státie...
Tak konecne som zastihol SU 12 na 13-ke. A to dokonca 2x. Motor to ma teda vynikajuci a ma omnoho prijemnejsi zvuk ako Irisbus. Aj ked asi az tak netaha... 😉 Mrzi ma vsak, ze nehlasil zastavky. Ti vodici to uplne ignoruju... Isiel som aj 5241, ktorej vodic si to pomylil s osobnym vytuningovanym autom (konecne normalna jazda s B952 ;-)), a tam nielenze nehlasil zastavky, ale dokonca mal aj pasmo 0! Keby sa tam vtedy objavili revizorky, mali by cestujuci zabavu, lebo by som sa s nimi zacal hadat...
A, mimochodom, ten Solaris U12 prisiel na OC Vazec (z mesta) o 2 min. skor. Ale to mi nevadilo. Som proti chodeniu spojov skor, ale nech sa konecne znormalizuju tie intervaly, ci ako to pomenovat. Taka 36 sa musi uplne vliect a aj tak pride skor. To iste 13-ka. Cez vikendy ide pomaly, ale chodi celkom nacas, ale v poobednajsich spickach castokrat ide tak, ze pride na konecnu na Bani 2 min. po tom, co tam ma odchod s5.
Uf, to bol asi moj najdlhsi prispevok tu... 🙂
Reakcia na: Sarko #1328:
Nepovoleny naskok je zalezitost, ktora aj mne dlhodobo pije krv. Logicky tento naskok vznika na dlhych linkach a to na zastavkach najvzdialenejsich od vychodzej. Ked si chcem byt isty, ze na zastavke Plynarne stihnem 6 alebo R1 smer stanica, musim tu stat najmenej 5 minut skor. Komunisticke casy uz pominuli, nebolo by rozumne linky znova prenormovat?
Reakcia na: Diggi #1312:
Kedy tam bol. Lebo ja som si takmer istý, že som ho v utorok 9.12.2003 videl na vnútrozávodnej doprave U. S. Steel. Alebo som sa zmýlil?
Reakcia na: BM #1329:

Náskok je hovorový výraz a oficiálny výraz je nadbehnutie voči CP. '-)
Co sa tyka nadbiehania ci predcasneho odchodu zo zastavky, pravidlene sa mi stava, ze nestihnem stvorku, lebo ide niekedy aj 3 minuty skor...Niekedy ide skor aj sedmicka. Vtedy sa zlostim, podobne, ako Sarko dnes.
SARKO: Nevedel som, ze robis aj v nedelu...:-(
Reakcia na: Sarko #1328:
Sarko chcel si povedat naskok. Z velkej casti vodic nemoze za meskanie. Casove vzdialenosti na linkach su spravene na vela usekoch nanic a podla monitorovanej situacie z rokou komunistickych. Co sa tyka naskokov tak je v DP dovoleny maximalne 2 minutovy naskok. I ked som tak isto zasadne proti tomu. Moze byt ze vodic ma zle nastavene hodinky, to iste aj BUSE je rozladene , v jednom voze idu tak v druhom tak. Neraz som ostal prekvapeny ked som prestupil do autobusu a ten mal o 1 zle iduci cas.
Tak a dnes už definitívne pretiekol môj pohár trpezlivosti. Presne o 8:40 som vystúpil na ostrovček zastávky SOU dopravné a vodič L6 na #387 už veselo vyštartoval zo zastávky Plynárne, pričom len zo zastávky SOU dopravné mal mať odchod o 8:42. Takže som zodvihol telefón a zavolal smenovému výpravcovi na tel.č. 055/6407461 a požiadal ho, aby aspoň upozornil vodiča o vysokom nadbehnutí CP. Nebyť meškajúcej L25, do práce zmeškám. To už aby sa človek vyberal do práce s hodinovým predstihom a pol hodiny kysol na začatie zmeny len kvôli nejakému blbcovi. Tak tomu je koniec! Každé, viac ako minútové meškanie a bez milosti volám výpravcovi.
Reakcia na: milan-cestujúci #1314:
Konstrukcne to ide ale musi tam byt zasah do konstrukcie zavesu sedadla. Skusim vasu pripomienku preposlat na konstrukterov s Karosy z ktorymi som v kontakte. Dam potom vediet na fore.
Reakcia na: Vladimír #1308:
si moj clovek
Takže sa môžeme tešiť, podľa predbežných informácií začnú premávať KT8D5RN #517 a 521 spoločne na budúci týždeň. Jedno bude vždy na garantovanom NP spoji a druhé podľa zadelenia vodiča, avšak s tým, ak vypadne vozidlo na garantovanom spoji, druhé vozidlo sa okamžite presunie na tento garantovaný spoj a toto naopak nahrádza bežná dispozičná záloha. S vysokou pravdepodobnosťou pôjde o spoje na linke č. 7.
Reakcia na: Esicko #1323:
No ved aj ja som to tu niekolkokrat pisal... Takze z tohoto hladiska to hodnotim kladne.
Reakcia na: Nodes #1321:
V novom GVD ktory zacina o par hodin 840 mala jazdit na vl. 1821 zo Zv prichod do Ke o 21.35, dalej vl. 1905 do He (v Ne az Stvr) odch. 22.43, prich. na druhy den (len pracovny) z He ako vl. 1906 o 5.24 a hned do Zv ako vl. 1820 o 5.55. Mala... Ja osobne, ako tu uz bolo napisane, sa stotoznujem s nazorom, ze tieto jednotky sa nehodia na medziregionalnu prepravu.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.