Dnes som sa stretol s jedným známym a aké veľké bolo moje prekvapenie, keď som sa dozvedel, že sa angažuje za zmenu organizácie dopravy na križovatke Prešovská cesta-Sečovská a Južné nábr.-Palackého.
Nakoľko súčasný provizórny stav do dobudovania ďalšej etapy mimoúrovňovej križovatky potrvá cca 2 roky, oprášil staré návrhy a doplnil ho o vlastné. Niečo podobné už určite napadlo aj nejedného z nás, ale nasledujúci opis navrhovaného stavu je reálny a celkom pravdepodobný:
1) V smere z Prešova sa zastaví premávka na Prešovskej v priamom smere cez starý most na Palackého a podľa návrhu sa presmeruje doprava na Palackého buď cez Priemyselnú a Ľavobrežnú alebo cez Starú prešovskú cestu. Uvoľní sa jeden prúd, pričom z celkom krajného sa urobí odbočovací prúd na Južné nábr.
2) V smere z Michaloviec sa zruší nezmyselné "esíčko" a doprava sa podľa návrhu presmeruje v priamom smere tak, že bude možný len priamy smer na Starú prešovskú cestu a ďalej na Palackého, resp. vľavo na Prešovskú, s odbočením na Južné nábr. Na Sečovskej vzniknú dva prúdy, pravý pre odbočenie smerom na Prešov a ľavý pre priamy smer na Starú prešovskú (do centra), resp. s odbočením na Južné nábr. (II. dopravný okruh).
3) V smere z Južného nábr. vzniknú podľa návrhu dva odbočovacie prúdy vpravo na Prešovskú, pričom na Palackého bude možné obísť odbočením na Starú prešovskú cestu. Odbočiť vľavo z Južného nábr. na starý most nebude možné.
4) V smere z centra mesta sa podľa návrhu zaberie protismerný prúd na starom moste, vďaka čomu vzniknú plynulé dva prúdy v priamom smere pozdĺž celej Prešovskej cesty, pričom na prvej križovatke bude možné z pravého prúdu súčasne odbočiť na Južné nábr. a na druhej križovatke z pravého prúdu na Sečovskú a z ľavého na Starú prešovskú cestu.
Z troch dopravných uzlov tak vzniknú dve kapacitnejšie križovatky. Na uvedené riešenie sa už údajne našli aj financie, otázkou zostáva najmä schválenie zo strany dopravnej polície.
Nakoľko súčasný provizórny stav do dobudovania ďalšej etapy mimoúrovňovej križovatky potrvá cca 2 roky, oprášil staré návrhy a doplnil ho o vlastné. Niečo podobné už určite napadlo aj nejedného z nás, ale nasledujúci opis navrhovaného stavu je reálny a celkom pravdepodobný:
1) V smere z Prešova sa zastaví premávka na Prešovskej v priamom smere cez starý most na Palackého a podľa návrhu sa presmeruje doprava na Palackého buď cez Priemyselnú a Ľavobrežnú alebo cez Starú prešovskú cestu. Uvoľní sa jeden prúd, pričom z celkom krajného sa urobí odbočovací prúd na Južné nábr.
2) V smere z Michaloviec sa zruší nezmyselné "esíčko" a doprava sa podľa návrhu presmeruje v priamom smere tak, že bude možný len priamy smer na Starú prešovskú cestu a ďalej na Palackého, resp. vľavo na Prešovskú, s odbočením na Južné nábr. Na Sečovskej vzniknú dva prúdy, pravý pre odbočenie smerom na Prešov a ľavý pre priamy smer na Starú prešovskú (do centra), resp. s odbočením na Južné nábr. (II. dopravný okruh).
3) V smere z Južného nábr. vzniknú podľa návrhu dva odbočovacie prúdy vpravo na Prešovskú, pričom na Palackého bude možné obísť odbočením na Starú prešovskú cestu. Odbočiť vľavo z Južného nábr. na starý most nebude možné.
4) V smere z centra mesta sa podľa návrhu zaberie protismerný prúd na starom moste, vďaka čomu vzniknú plynulé dva prúdy v priamom smere pozdĺž celej Prešovskej cesty, pričom na prvej križovatke bude možné z pravého prúdu súčasne odbočiť na Južné nábr. a na druhej križovatke z pravého prúdu na Sečovskú a z ľavého na Starú prešovskú cestu.
Z troch dopravných uzlov tak vzniknú dve kapacitnejšie križovatky. Na uvedené riešenie sa už údajne našli aj financie, otázkou zostáva najmä schválenie zo strany dopravnej polície.
Esicko