Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: eMareq #2180:
Viem len, že na podniku mi spomínali, že doprava RA-čiek do obce Ťahanovce je takmer bez záujmu. Takže neviem, či práve tam sa to neorzhodli osekať. Ale zmysel v tom nevidím, pretože tam jazdia začínajúce a končiace služby a tie sa aj tak nejak na Madridskú, resp. z nej musia dostať a teda je jedno, či po Americkej triede alebo po Magnezitárskej. Som zvedavý ako to dopadne.
~> Vladimir - to bol iba navrh, o blizsich konkretnostiach ako vypisovaniu intervalov som sa nevenoval. Ty si to uz urobil za mna. 😉

Co sa tyka RA, ja by som tipoval RA7 a RA8 (najma RA8) s tym, ze by RA5 zachadzalo aj do Tahanovce - obec.

Padli tu este nocne spoje. Obmedzeny hodinovy cas? (Trebars polnoc, hodina a dve hodiny po polnoci)
Reakcia na: eMareq #2175:
A čo tým dosiahneš? L5+6+R1 zo stanice by chodili 14 16 36 44 56. Niekde máš rozdiel 2 min., niekde 20 min.
Ja hovorím jednoznačne -->
L5 - 26 46
L6 - 16 36 56
LR1 - 06
Spolu 06 16 26 36 46 56.
Jediné, čo je trochu na hrane, je to, že R1 posúvam zo stanice z 47 na 06, ale nie som si vedomý žiadnych zásadných dôvodov, prečo by to nešlo.
Po príslušných drobných posúvačkách R1 z U. S. Steel a L6 z Maratónu sa dá 10-minútovka dosiahnuť aj v opačnom smere.
Ale vozidlá musia medzi L5 a R1 pendľovať.

Re #2176 Sarko:
1) Dobre, že L5 zostáva. Len keby sa znormalizovali odchody a koordinácia k ostatným linkám.
2) Sóla aj v rannej špičke na L3 - inými slovami všeobecná výzva obyvateľovm Jazera: "Prosíme, pri cestách do mesta použite váš osobný automobil".
3) LR7 mi nevadí, myslím, že to nebude neznesiteľné. Skôr by ma zaujímali superprestoje R1 na VA USS...
4) LRA - závisí od toho, aké spoje. Neviem posúdiť.
5) L70 - škoda. Najmä keď sa neupraví (a to sa zrejme neupraví) CP L71 a 72 a teda Furča zažije HROMADNÚ dopravu. Som ohromne zvedavý, čo bude DPMK robiť so sólo trolejbusmi. Zrejme ich začne pchať na L71 a 72, aby KVP-čko nevyskakovalo, že sa ho obmedzenie netýka...
6) Prvé a posledné spoje - keď už nič iné, tak aspoň vďaka za to, že len cez víkend. Pôvodne myslím mali ísť celotýždenne.

Zaujímavé, že Ťahanovciam sa obmedzovanie prepieklo...

Re #2178 eMareq: Keďže je tu reč o obmedzovaní, nepredpokladám, že sa bude zrušenie L70 kompenzovať posilnením L71 a 72. Asi by to potom nebolo obmedzovanie. Skôr ešte pôjdu kapacitne nadol aj 71 a 72, lebo niekde tie sóla zamiešať budú musieť.
~> Sarko - S tou L70 je navzdy koniec? Bude nejako posilnena (pomocou 71 a 72)?
Ako velky trolejbusofil si dovolim tvrdit,ze KE si za sucasnej situacie vobec nemali s T-busmi zacinat.Za tie prachy mali radsej udrziavat v pouzitelnom stave elektricky.Stav kosickej el.infrastruktury mi najviac pripomina bratislavske droty:Miesto piatich beznych pruznych vyhybiek jedna hyperdraha,nedosledna reko tej juznej ci akej triedy...
Na dnešnom predstavenstve DPMK sa schálilo obmedzenie MHD v KE (info od 1018):

-L5 zostáva zachovaná
-L3 obmedzenie na sólo
-na R7 sa rušia spoje večer a cez víkendy úplne
-na RA sa rušia vybrané spoje
-L70 sa ruší úplne
-od 1.3. sa rušia prvé a posledné spoje na všetkých linkách MHD počas víkendov+úprava na nočných linkách
~> Vladimir - ja by som mal navrh, ako by Ta L5 mohla chodit.

Najprv pustit L5, potom L6 a nakoniec R1, L5 aj R1 by chodili raz za hodinu v polhodinovych intervaloch

R1 odchadza na 47 zo Z.ST. posunut ju na 44 (tym sa samozrejme upravi aj R7), a L5 nech jazdi na 14. Obe by sa striedali L5 - 14, R1 - 44, CP L6 by sa nezmenil ani L2 ani L3. Mohlo by to byt ako tak efektivne.
Reakcia na: balky #2168:
Ja som všetkými desiatimi za L5. Ona však bola postavená tak, aby nemala zmysel. Ako som už napísal, linka neobsluhuje len Optimu, ale zahusťuje aj interval na trati po Moldavskej, kde nesporne kratší interval žiadúci je. Aby bola táto linka úspešná, musí sa prekladať s linkami 6 a R1. Ako som už viackrát uviedol, s využitím prejazdov vozňov medzi linkami by sa dal na úseku Žel. stanica - SOU dopravé BEZ JEDINÉHO VOZIDLA NAVYŠE a zároveň BEZ JEDINÉHO VOZKM NAVYŠE dosiahnuť pravidelný celodenný dokonalý 10 min. interval. Okrem prekladu by prospelo aj zredukovanie autobusovej dopravy v tomto smere. Viem, že je to dosť odvážna myšlienka, ale dovolím si tvrdiť, že Luník IX a Myslava by sa dali voziť aj inakadiaľ ako cez Moldavskú. Ak by z Moldavskej ubudla bus kapacita L11 a 20, ver mi, že L5 by opodstatnenie mala.

Ihľadne úpravy zastávky okolo Baumaxu niet čo dodať, iba súhlasiť. Je to jasný dôkaz, ako si dané OC váži svojich zákazníkov.

Re #2171 galiyosha: Nuž, v Ostrave som si teda po trolejbusáckej stránke užil. Mladá vodička za volantom v ľavom jazdom pruhu predbieha osobný automobil 😃

Čo sa týka rozvoja trolejbusového systému v Košiciach, ja to ružovo nevidím. Dovolím si tvrdiť, že v tejto otázke nikdy nešlo o dopravu ani ekológiu, ale len a len o komunálnu politiku. Bez nej by dnes Košice trolejbusy nemali. Tie sa tak stali hračkou mocných - symbol ich pamiatky, ktorý sa budoval zväčša tesne pred komunálnymi voľbami. Pri výstavbe sa nepostupovalo podľa koncepcie, ale podľa peňaženky. Trolejbusy tak jazdia v trasách, v ktorých nikdy predtým žiadne autobusové linky nejazdili. Veľkolepé dielo, ktoré hltalo milióny verzus čoraz početnejšie obmedzenia rozsahu dopravy na linkách. To je obraz košických 90. rokov. Keď sa ich nadšený budovateľ odobral na nemenovaný vyšší post, nastalo obdobie stagnácie - žiadne nové vozidlo, žiadna nová trať. Je to smutné... 😞
Týmto nechcem spochybniť význam trolejbusovej dopravy, len chcem pripomenúť, že tá košická určite nemá zdravé jadro.
Po roku 1999 sa Košice ocitli na finančnom dne, peňazí niet a doprava sa rúca. Výstavba novej trate by bola len opakovaným šialenstvom.
Výhľadovo sa však počíta s dobudovaním pôvodne navrhovanej siete traťovými úsekmi:
- Mlynská bašta - Moyzesova - Ondavská - Trieda KVP - Sídlisko KVP
- Nám. osloboditeľov - Palackého - Sečovská cesta - Darg. hrdinov.
K tomuto základu sa uvažovalo strolejovať trasu súčasnej L16. Úvahy smerovali aj k výstavbe trate na Sídl. Ťahanovce.
Neviem ci ste si vsimli v poslednom case, ale ja v kuse vidavam jednu mladu zenu ako strieda vodicov, minule isla s jednym na L4, potom som ju videl na L7, L9. Asi ma rada MHD, alebo vodicov 😉 🙂 🙂?

~> Ja osobne, by som bol za viac trolejbusov, avsak nejsou penize -> niesu trate.
Reakcia na: Vladimír #2160:
Je t z udajov cerpadlarov. Je to fakt, Kienzel ukazuje taku spotrebu.
Reakcia na: J #2162:
Len ta stava musi do siete DPB niekade pritiect, a rozvodna siet uz nie je majetkom mestskej organizacie...

Re #2165 J: Ak sa nemylim, tak v takej Ostrave jazdia trolejbusy mozno rychlejsie, nez autobusy. Len to chce dobre vedenie (nie pevne svorky tesne za vysokorychlostnou vyhybkou), rozumne navyky vodicov (nie mantinelovy sposob jazdy plyn/brzda) a vozovy park v dobrom stave (nie taky, ktoremu pocas jazdy vypadne trakcny motor). 😛

Aby som nebol uplne off-topic: Rata sa v Kosiciach s nejakym rozsirovanim trolejbusovych trati? Stoji to na voli, ci len na peniazoch?
Reakcia na: J #2166:
U koho?
I.
Myslite si, ze by trolejbusy raz mohli vytlacit autobusy z centra do periferii?
Reakcia na: Vladimír #2160:
Odskocil som si sluzobne mimo mesta a mal som cas trochu popremyslat na Optimou. Vsetky tieto vyplody, ako uvratova zastavka elektricky, ostrovcek v stred kolajiska, su nerealizovatelne. Pokial bude elektrickova trasa ZST-Optima, je to neefektivne (kolkokrat tu bola spominana vyuzitelnost spoja-30-40 ludkov) a preto DPMK pri setreni bude najskor siahat a rusit prave tuto linku. Ak by mala inu trasu,prechadzala MC, ktore nemaju priame spojenie s Optimou, mozno by mala sancu prezit.
A busy? Dalo by sa na tom nieco usetrit, lebo vsetky idu na Nam. Oslob., kde je najvacsi prestupny bod.
A ci budu namietat obyvatelia spomenutych MC? Mozeme to aj otocit, moze to byt pre nich aj vyhodne, lebo budu mat priamo zastavku pred HM, ktory je pri nich najblizsie.Pojdu zmesta, nakupia, sadnu na bus a uz su doma. Len kde umiestnit nastupne ostrovceky?
Mozu sa vyuzivat jestvujuce ostrovceky. Ich vyuzivanie som uz spominal.Bolo by to sice komplikovane, na najrychlejsie zrealizovatelne riesenie. Druha moznost by bola vybudovat ostrovceky priamo na Moldavskej. Ale co chceme od nakupnych centier, ked nedaleko je spolocna zastavka pre OC Kaufland a Baumax, no zastavka vyzera,ako by sa v tesnom susedstve nachadzala len zahradkarska lokalita. Ziaden chodnik,len rozmacany svah. Dost uboha vyzitka pre OC, ktore sa paradoxne chvali svojim stavebnym centrom, kde najdeme skutocne vsetko.
Reakcia na: J #2165:
Samozrejme, že sa dnes už dá TR vedenie budovať tak, že trolejbus rýchlosťou za busom vôbec nezaostáva. Čo tak zisťujem po jednotlivých našich mestách, problém s rýchlosťou čoraz viac prechádza z roviny technickej do roviny psychologickej. Teda nejde sa pomaly preto, že vodič nemôže, ale preto, že nechce, že sa bojí, že neverí, že nie je zvyknutý...
Reakcia na: S499.1023 #2163:
Ako žeby tam jazdila 212ka? To by nebolo zlé? No asi by bolo treba aj nové vozy, bo už teraz je nedostatok vo výprave a často je na 212 kraťas. Ale toto rozoberajme na BA diskusii, sme v Košiciach.

Idem na skúšku z pomocných vied historických tak mi držte palce.
Reakcia na: S499.1023 #2164:
No veď ja som za trolejbusy. Čím viac tým lepšie. Len keby to vedenie bolo lepšie aby sa tak nešuchtali.
Naozaj sa nedá zákruta spraviť tak aby trol mohol ez ňu preletieť v pohode ako autobus a nie brzdiť na 25-30km/hod?
Aj keď za busmi mi bude raz ľúto. Bus je proste bus a trol je divný bus, ktorý nesmrdí.
Reakcia na: J #2162:
Žiadna otázka, ktorú si položil, pomaly neprichádza. Merné emisie na dodanie ekvivalentného množstva elektriny do rozvodnej siete z elektrární v ČR (kde je podstatne nižší podiel JE) sú v tom najnepriaznivejšom parametri (tuším CO2) 6*nižšie pre trolejbus, v niektorých iných až tisícnásobne. Niet o čom diskutovať.
Autobus je menejcenný dopravný prostriedok, vhodný pre dopravu cestujúcich do periférnych oblastí, zaostalých regiónov a taktiež na dočasné pokrytie prepravných nárokov do doby vybudovania trolejbusovej trate:-).
I.
Reakcia na: Vladimír #2160:
Ono je ot tak všade. Istý ing. z DPB chcel do územného rozhodnutia o stavbe *marketu TRESKO na Lamačskej ceste presadiť predĺženie T-busovej trate z Patrónky. Mesto škrtlo, vraj "načo"?
I.
Reakcia na: Vladimír #2160:
Ale to všetci dobre vieme, že Citybus je žráč.

No máš pravdu, že trolejbusová trať by bola lepšia, ale musíš mať aj autobusy a musíš nahrádzať Ik280.

Aj keď tu už pomaly prichádza otázka, že či sa nevytvorí viac toxických látok pri výrobe elektriny v tepelných elektrárňach ako pri prevádzke busov 🙂
Aj keď SR vyrába takmer 2/3 elektriny v jadrových elektrárňach, ktoré splodiny nevytvárajú, len si po nehode môžme na záchode svietiť sami 🙂
Inak v tomto má BA výhodu, lebo zrekonštruvaná spalovňa komunálneho odpadu OLOa.s. vyrába aj elektrinu. Čiže to čo Bratislavčania hodia do koša sa spáli a vyrobí sa z toho šťava. Ak sa otvorí trh s el. energiou, tak DPB, ako mestská organizácia, bude môcť kupovať časť elektriny od OLO, tiež mestská organizácia. Samozrejme asi za lepšie finančné podmienky. Napríklad len za cenu nákladov.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.