To hovori ten pravi ? Ne že by ma to trhalo ale trochu blbo použite slovo. Ak niekd epremavam tak stamaď chodim častejše ako raz, vtedy stamaď prechadzam ?
Ad bod 1. Na hlavnu si chodia ľudia posedieť v kľude porozpravať a prejsť a nemam pocit, že im tam chyba treskot a buchot košickych vrakov každych 10 minut alebo koľko. Električka by vchadzala od NMM a už by som ju citil a počul pri Hiltone ? ?
"Dôvodom bola dopravná nehoda nákladného automobilu značky Tatra, ktorému sa za jazdy z nezistených príčin vysunulo hydraulické rameno, keď premávalo po cestnej komunikácii od Staničného námestia na križovatku pri Jakabovom paláci..."
Koľko krát stamaď prešlo a buchlo do tej lampy? ? Premavalo by som nahradil slovom prechadzalo ?
Brno - Masarykova zo smeru nám. Svobody, ulica k hlavnej železničnej stanici, určite ňou prejde viac peších za deň ako po košickej Hlavnej, a má šírku necelých 10 metrov. Teraz počas konania vianočných trhov je na električkovej doprave v čase 15,30 - 19,00 výluka. Keď sa chce, všetko sa dá. V Brne by nikoho nenapadlo túto električkovú trať zo stanice do centra mesta zrušiť. Hoci tam jazdí iba jedna linka - č.4, súbežne s touto ulicou sú vedené trate cez Šilingrovo námestie a Janáčkovo divadlo, ďalších 6 liniek šaliny. Tiež je tam pešia dostupnosť, ale tam sa k MHD stavajú inak ako v Košiciach. A takých príkladov je v Európe plno.
keď as postaví Aupar, tak všetko, čo pôjde zo stanice pôjde na NO pešou zónou a dovolím si tvrdiť, že koncentrácia ľudí tam bude minimálne taká, ako na Hlavnej .
Na ostatne budem reagovať večer... Ale k tomu či ind enehrozia kolizie - neviem o tom, že by niekde v KE jazdili električky križom cez pešiu zonu s takou koncentraciou ľudi ako na Hlavnej.
Je to čistá demagógia, žiadne ohrozovanie statiky dómu, to zaistí čo i len trochu dobre odhlučnená trať. V Prahe na Malej strane s tým problém nemajú. Električky tam jazdia priamo cez historickú budovu - cez Oettingenský palác z 15. storočia a smerom na Malostranské námestie prechádzajú iba niekoľko centimetrov okolo južnej steny Kostola svätého Tomáša zo 14. storočia. Pritom spoje tam chodia v niekoľkominútovom intervale.
Re #3693 pedro77:
1. To je hlúposť. Veď keď niekto chce relaxovať a oddychovať, nepôjde do centra mesta. ?
2. Napríklad?
3. Je úplne bežné, že električky jazdia 20 a viac rokov, viď dnešný update. Pritom Haag nie je žiadne chudobné východoeurópske malomesto. Navyše to, že je to opacha, je len čisto subjektívny názor.
4. Presne tak, obklopujú. Priamo v pamiatkovej rezervácii neexistuje žiadna MHD, zato IAD je tam až príliš.
5. ... a uznáš, že je to blbosť.
Čo sa týka tých "pódií" so stolmi a stoličkami - tie tam budú už iba jeden rok, boli totižto zakázané. A zatiaľ sa ani nestalo, žeby bol niekde cyklistický chodník zatarasený týmito "záhradkami" (je to zmluvne ošetrené).
Aká linka? Po obnovení malého mestského okruhu by nebol problém nasadiť tam nejakú okružnú linku (stanica - park - NMM - NO - stanica), čo by bola ideálna trasa pre historický voz. Pravidelne by tam mohla jazdiť štvorka.
1.nie, nevadi, resp. mnoho ludi si povie: no co uz s nimi.. a na hlavnu chodia zrelaxovat
2.je mnoho akcii ktore nie su take velke a elektricka by mozno prekazala
3.cervena t3ka je pre mnoho ludi opacha, mozno keby DP kupil nejake pekne elektricky..
4. nam.MMM, NO, mlynska basta, stefanikova ulica, moyzeska (tam je to trochu poslabsie) to su vsetko miesta ktore obkopuju historicke centrum s pomerne castym vyskytom spojov mhd
5.bod vymyslel peter55 a to vrhanie sa ludi pod elektricku z parku alebo z domu sv.alzbety
tie stanky s tym nemali mat suvis, to som spomenul len tak btw. ohladom bicyklov
a aby bolo jasne, ja nie som silou mocou proti elektricke, ale jednoducho viem ze ta vlna nevole bude tak velka, ze je podla mna zbytocne mrhat energiou na spekulovanie ako sprevadzkovat trat a pod.
a vlastne aku linku si tam predstavujete ? jednotku? dvojku? s akym intervalom ?
Keby jeden rok jazdila cassovia v lete ako atrakcia, druhý rok už celoročne nejak historicky vyzerajuca novovyrobena brika cely rok, tak v treťom roku by sa ludia sami podla mňa dožadovali nejakej pravidelnejšej linky cez Hlavnu . Inak si na to neviem utvoriť názor, obe alternatívy majú zhruba rovnaký počet plus aj mínus, že by mi to bolo v podstate jedno, či tam električka jazdí, alebo nejazdí, bola by to proste zmena.
1. A inde ten hluk nevadí?
2. Koľko je tých veľkoplošných akcií ročne?
3. Je X miest, kde jazdia aj staré vozne aj nové a nikto tam neargumentuje, že sa to tam nehodí lebo "historická hodnota ulice"
4. Jedna vec je pešia dostupnosť a druhá čo mi v tej pešej dostupnosti jazdí a najmä ako často.
To že sú tam teraz stánky, nieje argument.
Re #3682 Peter55: Na deti majú dávať pozor rodičia nie Schuster ? A kolízie chodcov inde nehrozia?
Re #3686 pedro77: Keď sa premávka rušila, bola z toho vlna nevôle. Teraz by pri hypotetickom návrate z toho bola opäť vlna nevôle. ?
Neviem, nebol som tam. Ja som zasadne proti akejkoľvek doprave na Hlavnej ulici, pešia zona mi vyhovuje a určite nie len mne. Ak by sme mali 3km dlhe centrum tak nič nepoviem ale ako už bolo spomenute je tam dobry pristup z každej strany.
.. to nie su blbosti, to su fakty, ktorymi ti bude argumentovat kazdy druhy kosican.. a dalsi fakt je taky, ze elektricku na hlavnej chce asi cele toto forum a zvysok obyvatelov mesta ju nechce.. a poprosim vecnu diskusiu o tomto probleme bez zbytocnych invektiv
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
PTI
Brno - Masarykova zo smeru nám. Svobody, ulica k hlavnej železničnej stanici, určite ňou prejde viac peších za deň ako po košickej Hlavnej, a má šírku necelých 10 metrov. Teraz počas konania vianočných trhov je na električkovej doprave v čase 15,30 - 19,00 výluka. Keď sa chce, všetko sa dá. V Brne by nikoho nenapadlo túto električkovú trať zo stanice do centra mesta zrušiť. Hoci tam jazdí iba jedna linka - č.4, súbežne s touto ulicou sú vedené trate cez Šilingrovo námestie a Janáčkovo divadlo, ďalších 6 liniek šaliny. Tiež je tam pešia dostupnosť, ale tam sa k MHD stavajú inak ako v Košiciach. A takých príkladov je v Európe plno.