Inak neviem prečo spomínaš bratislavské Sko, tie súpravy pôjdu do Žiliny, lebo bude väčšia potreba kvôli rekonštrukcii tamojšieho uzla. Sko by inak malo fungovať aj v Košiciach, len ŽSR nemajú prachy, objednáva ich MD a kraj o integrácii len sníva.
1) Klasická súprava nie je nízkopodlažna, aj ked neviem, či sú vobec zastávky upravené na nizkopodlaznost. Súprava so 162 určite nemá také zrýchlenie ako elefant, rozdiely sa určite nájdu
2) Povedzme si pravdu, 460 už nemali jazdiť minimálne 10 rokov a ze je GVD nakreslený s 2h postavanim niekde nie problém kraja, je to výsledok práce ľudí na MinDop a vrecka, z ktorého sa tá doprava platí.
3) Radšej by som videl väčšiu snahu kraja spraviť normálny IDS, tie náhodne výstrely, ako jazdia bus a vlaky v kraji bez integrácie su na smiech, bez ohľadu na to, ze vlaky objednáva MD a nie kraj.
Delfíny už majú svoje nabehane, Mravce sú mladšie, logicky by teda tie mali ísť na trať, kde majú väčší obeh,nehovoriac o tom, že majú skúsenosti s údržbou, o presune údržby a jej poklese by vedel hovoriť Zvolen po presune údržby 757 do KE.
Ono je až zarážajúce, aký humbuk (a s koľkými recykláciami toho istého vyplakávania v éteri) dokázala vyprodukovať Turčanovej a Majerského administratíva.
Už som videl všelijaké skríny z ksichtokníh, vyberám najlepšie hlody:
1. Zobrali NÁM NAŠE obľúbené poschodové jednotky.
Ďalší príklad bohužiaľ stále prítomného zmýšľania záslužilých ajznboňákov.
2. Ale my nechceme klasické súpravy.
Už keď im aj človek nejakým zázrakom vysvetlí, že tie dve EPJ boli nahradené vozňami, ktoré majú klímu, miesto na bicykle, wi-fi a zásuvky, tak príde argument, že klasické súpravy nechcú, lebo majú pomalý rozbeh. Čo je naozaj ušľachtilá požiadavka, akurát pri súčasných traťových pomeroch v podstate nevalidná. Prakticky nijaká výhoda jednotky oproti klasickej súprave sa na trati 188 nemá ako prejaviť (lebo grafikon, lebo trať, lebo...).
3. Ako my máme teraz vysvetliť nutnosť rezidenčného parkovania?
V Prešove totiž platí, že jedine EPJ tvoria atraktívnu dopravu a tie dve náhodne jazdiace a po grafikone rozhodené jednotky boli super a teraz to bude katastrofa, ktorá vyženie kvantá ľudí z verejnej dopravy a oni na základe toho musia zaviesť rezidenčné parkovanie.
A teraz fakty.
Turnusová potreba EJ r. 460 klesá.
GVD 2011: 9
GVD 2015: 9
GVD 2016: 7
GVD 2019: 7
GVD 2020: 5
GVD 2021: 4
Nahradzované najmä novými vozňami Bdteer, Bdgteer, Bdmpeer, tohto roku jedna jednotka dočasne nahradená súpravou Bc+Bc+BDs+Bc+Bc (do príchodu ďalšej várky nových vozňov a jednotiek).
EPJ v Košiciach boli len súčasťou putovnej výstavky tohto typu vozidiel, úplne chorej antikoncepcie. A čo bolo ešte horšie, výhoda možnosti rýchleho obratu na konečnej bola v podstate nevyužitá. V Čiernej to stálo aj zo dve hodiny, Lipany na tom neboli o nič lepšie. Po krátkej anabáze v Žiline sa presunú tam, kam patria - na preťažené bratislavské Esko, ktoré ešte pred aktuálnym koronabordelom malo niekedy problém pobrať cestujúcich a kde sa musia vyťažovať súpravy zo všetkého možného (Zemplín, Poľana, 8xx rýchliky atď.), len aby zavedené vlaky malo čo odviezť.
Mravce: Toto asi neteší nikoho, avšak niečo sa niekde vziať muselo a to v šibeničnom termíne. Logicky sa siahlo po 840 a byť "decision-maker" v ZSSK, tak urobím presne to isté. Stačí si pozrieť turnusové skupiny z GVD 2020. Pendl Studený Potok - Tatranská Lomnica - jednotka prestála 65% turnusového dňa na konečnej. TS na osobáky do Ľubovne - jeden z turnusových dní v (X) mal tiež ohromné prestoje - pri tom slabom grafikone nebolo čo vykonávať, len jeden závoz do Ľubovne a dva do Kežmarku, nič ďalšie. Na trati BA-DS-KN budú tieto jednotky využité oveľa efektívnejšie, vyššie denné priebehy, vyššie číslo prepravených cestujúcich. Mravec nie je nijaký zázrak modernej techniky, ale hovoriť kvôli nemu o "rozvrate dopravy pod Tatrami"... nech sa na mňa nikto nehnevá, ale toto je sprostá demagógia.
No, povedzme že to nebolo prvýkrát, doteraz sa však podarilo nejakým spôsobom vysvetliť si tie dôvody a nájsť také riešenie, že s tým bol tom393 spokojný.
Tu sa to zdalo byť celkom bez udania dôvodu – iba že by ste ešte komunikovali niekde na pozadí.
Dávam sem odkaz na video o dynamických svetelných plánoch križovatiek v Prahe, ktorých riadiaca logika je niekde inde než u nejakých preferencií namontovaných v 90. rokoch, ktoré dodnes používajú iba najjednoduchšiu možnú preferenčnú logiku. https://tv.idnes.cz/domaci/tajemstvi-semafory-auto-mhd-triky-zelena.V200311_125052_idnestv_smls
(Trochu bulvárny nadpis si nevšímajte, nejedná sa o odborný časopis, tak potrebujú zaujať. Ale video je spravené nadpriemerne dobre.)
Ja som sa tým celým snažil poukázať na fakt, že autor tých zopár fotiek (615) úplne dobrovoľne nahral na imhd, a hoci mu nebolo nijakým spôsobom ublížené, po krátkom čase ich požaduje zase vymazať, čím utrpia jedine návštevníci. Chodíme kade-tade po internete, vypisujeme, ako imhd padá dolu vodou, robíme cirkus okolo fotiek, ohľadom ktorých posielame odkazy cez tretie osoby, ale zároveň pravidelne prispevame do dispečerského fóra. Každopádne, rešpektujem vôľu autora, tak, ako ich dobrovoľne nahral, tak ich má právo aj všetky vymazať, takže všetky fotky sú už preč.
A bod 3.6.1 si vynechal zámerne?
3.6.1. vyhlasuje, že je vlastníkom autorských práv k Materiálu používateľa alebo je oprávnený používať Materiál používateľa na účely uvedené v nasledujúcich bodoch.
3.6.2 a 3.6.3 sa píše len súhlas s použitím na webe alebo propagáciu ale nie o tom, že príde o vlastnické práva a že sú majetkom webového portálu. Stále sú jeho a pokiaľ viem, nekúpili ste si ich od neho.
Podmienky používania imhd.sk
3.6. Používateľ v prípade pridania fotografie, obrázku alebo iného materiálu (ďalej len Materiál používateľa)
3.6.2. súhlasí s použitím Materiálu používateľa na Webovom portáli,
3.6.3. súhlasí s prípadným poskytnutím Materiálu používateľa tretej strane na účely propagácie verejnej osobnej dopravy.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Furčan