A ešte mi napadá - veď Eltodo prejavuje svoju zodpovednosť voči planéte aj tým, že tento týždeň začali vypínať verejné osvetlenie na SNP a Komenského už okolo štvrtej.
Áno, Chňapík aj s Eltodom berú globálne problémy planéty vážne. Keby tak šetrili na svojich platoch, riešili ohromnú prezamestnanosť administratívnych pracovníkov, nehovoriac o neadekvátnej moci úradníka s pečiatkou... Alebo keď už chcú byť ohľaduplní voči životnému prostrediu, tak by mohli skúsiť urobiť niečo s byrokraciou, kvantami papierov, €Ú predsa dotuje aj elektronizáciu administratívnych úkonov. Keby tieto všetky trápne pokusy hrať sa na niečo neboli na zaplakanie, tak by boli smiešne.
Zas chce byť niekto svetový...
Toto má naozaj iba symbolický efekt a dokonca ak by sa to podarilo uskutočniť vo veľkom, bolo by to skôr kontraproduktívne, pretože prenosová sústava je na takéto umelé výkyvy citlivá.
Najlepšie by bolo vyhlásiť medzinárodný deň BEZ primátorov, potom to predĺžiť na týždeň, mesiac atď. Vôbec nikomu by nechýbali, teda aspoň takí ako ja pán súdruh prevelebný Chňapík...
"Košice sa dnes ako jediné mesto u nás zapoja do projektu Hodina pre Zem spolu s asi miliardou ľudí na celom svete. Niektoré ulice(!) preto na 60 minút zostanú bez osvetlenia."
Chcem povzbudiť všetkých Košičanov, mestské spoločnosti, inštitúcie a mestské podniky, aby sa zapojili hodinovým vypnutím zdrojov svetla, počítačov či elektrických spotrebičov," uviedol včera primátor mesta František Knapík (KDH). V čase od 20.30 do 21.30 hod. zhasne v Košiciach verejné osvetlenie na Moldavskej ceste v lokalite Červený rak, v Nižných Kapustníkoch, na Alejovej i Hlavnej ulici.
Vo svete sa vypína osvetlenie budov, ale na uliciach sa svieti. http://veda.sme.sk/c/5303022/svet-zhasne-svetlo.html
Ale u nás sa to musí robiť inak. Ešte dobre, že na Hlavnej sú osvetlené výklady. Inde, holt smola. ?
a najzaujímavejšie je na tom to, že doteraz tam ten ich systém bol, ale DP vypísali súťaž na jeho výmenu. Nakoľko boli podmienky aké boli, EMtest sa toho vzdal... ?
Zajímavostí je, že nejprve tuto zakázku získala ve výběrovém řízení společnost EMTest. Plzeňské městské dopravní podniky však uzavřenou smlouvu přibližně po jednom roce vypověděly a oslovily Mikroelektroniku jako druhého uchazeče v pořadí výběrového řízení. ?
Baronka bola uz v case vzniku prveho vozna dizajnovo prekonana. Stadler vtedy uz ponukal novsi dizajn. Ale dizajn je vec vkusu. Aj mne sa celkom pozdava.
"Elektricka je 30 ci kolkorocny socialisticky prezitok...su ine modernejsie formy dopravy..napriklad tiez velke troleje.. to je ako keby si mi hovoril ake su trabanty supeeer.."
solac3903