Diskusné fórum › Off-Topic Fórum

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Primátor povedal, že ak to nepodpíšem, pošpiní ma, vraví odvolaný riaditeľ košického dopravného podniku
https://e.dennikn.sk/3430341/primator-povedal-ze-ked-to-nepodpisem-medialne-ma-pospini-potom-sa-to-zacalo-diat-vravi-odvolany-riaditel-kosickeho-dopravneho-podniku/

Malý fact-checking:
"Preto pre nás nie je iná cesta, než nakupovať aj ojazdené vozidlá. Tak ako tuším Považská Bystrica, ktorá ich kúpila z Rakúska. Tam ich vyradili, ale na naše pomery sú stále vo veľmi dobrom stave."
MDS / DPMPB nikdy nemal vo svojom vozidlovom parku vozidlá pôvodom z Rakúska - vždy kupoval iba nové vozidlá (od Iveca) alebo pôvodne predvádzacie vozidlá z ČR (opäť od Iveca CZ).

Jediní slovenskí dopravcovia na linkách MHD, ktorí kedy prevádzkovali vozidlá pôvodom z Rakúska boli DPB (MAN NG 313 ex Klagenfurt) a Blaguss Ružomberok (Mercedes-Benz Citaro C2 ex Wiener Linien).
Reakcia na: afeno #11669:
Ak má privatizácia vyzerať ako to, čo sa udialo v BB, tak to radšej nie. 😉
Reakcia na: S499.1023 #11668:
Odpoviem vaším jazykom: ty máš asi titul z moskovského inštitútu MGIMO, ako spolužiak Haščáka a Dospivu. Jeho úspešnými absolventami sú tiež destiaky ruských a stovky ukrajinkských oligarchov. Schéma je vždy jasná: presvedčiť plebs, že veci sú u súkromníka vždy v lepších rukách. Do podnikov za úplatok daný dozornému orgánu dosadiť vlastných menežérov so sabotážnou úlohou znížiť trhovú hodnotu podniku, aby jeho neskoršia odkupná cena bola čo najmenšia. Keď je ich krach na obzore, ujať sa ich ako dobrý záchranca a pokúsiť sa podnik zase priviesť k zisku. (Ak sa to nepodarí, podnik sa zahodí.) Občas sa zase podaria také kusy, ako sprivatizovať (veď štát nie je dobrý vlastník) slovenský štátny telekomunikačný podnik nemeckým štátnym telekomunikačným podnikom alebo slovenské štátne elektrárne talianskymi štátnymi elektrárňami. Ale nad tým sa nezamýšľame, hlavne že prebehla privatizácia a miliónové percentíčko dané z vďačnosti za sprostredkovanie si našlo svojich skromných slovenských príjemcov.
Inak uvedené schémy vám dosvedčí kopec ľudí z vedenia rôznych slovenských podnikov (a teraz pokračujem v ironickom tóne), ktoré či sa na "záchranu" ešte len chystajú, alebo už boli takto "zachránené" a konečne sú "v dobrých rukách" pracovitých slovenských i zahraničných "investorov", ktorí nás nezištne zachránili z najhoršieho a ktorí sa striktne držia etického kódexu napísaného na zalepenie očí plebsu a ich korporátna história (a hlavne jej začiatky) je čistá ako najjemnejší alabaster. A my sa tešíme z krásnej novej nemocnice Bory, paroplynového cyklu, autobusov SOR v košických farbách pohotovo pripravenýcyh ešte pred ukončením súťaže a ďalšieho nespočetného množstva veľkých a malých projektov, urobených neúnavnými oligarchami pre naše blaho. Mrzí ma len to, že ma vtedy nevzali na to MGIMO, kým teba vzali. Mohli sme byť spolužiaci a namiesto toho som absolvoval len ekonomické univerzity v Havane či v Pchjongjangu. Ale aspoň som nedopadol ako tvoj spolužiak Chodorkovskij, ktorý to prehnal s drzosťou a zabudol, že keď po rebríčku stúpa príliš rýchlo, ešte vždy ho dakto môže zostreliť. Ja chvalabohu alebo žiaľbohu tak vysoko už v živote nedosiahnem, ale aspoň mám viac času na dlhé príspevky 🙂
Reakcia na: Dispecer #11662:
V tomto prípade by bola privatizácia (predpokladám autobusovej časti) asi najlepšie východisko. Nehovoriac o tom, že aj v tom málom čo DP od mesta dostáva idú kvantá prostriedkov do stratena (55 percentný podiel vodičov v rámci všetkých zamestnancov DP je fakt na smiech).
Reakcia na: mi.v #11666:
Pozerám, že ty máš asi titul z ekonomickej univerzity v Havane či v Pchjongjangu.
Reakcia na: mi.v #11666:
Ja si nemyslím, že by tu bol zámer privatizovať, skôr to vyzerá na truc-podnik vzhľadom na vzťahy medzi mestským zastupiteľstvom a primátorom vo veciach okolo DPMK.

Avšak na meste - ako to už spomína aj pôvodná Stratégia rozvoja dopravy a dopravných stavieb, ako aj jej aktualizovaná podoba - chýba odborná kapacita posúdiť objednávku "po dopravnej stránke" a kontrolovať dodržiavanie podmienok týkajúcich sa rozsahu a kvality poskytovanej služby. Preto potom debata ohľadom poskytnutia finančných prostriedkov vyzerá skôr ako bianko-šek od DPMK, než ako výsledok nejakej odbornej diskusie.
Reakcia na: 2TheMHDmarek3 #11664:
Chcel by som počuť zdôvodnenie tohoto nerozumného nápadu. Napríklad "Slušný úplatok dostanú všetci zainteresovaní a po nás môže prísť aj potopa". Môžu sa takéto veci pripravovať bez širších konzultácií? Vláda ukazuje, že sa svojvoľne môže robiť úplne hocičo a verejnosť možno pri tom úplne ignorovať, ale ale aspoň na úrovni samosprávy nech prebehne verejná diskusia! Kde mesto zverejnilo strategický zámer privatizácie?
Pozrite ako okrádajú štát sprivatizované SAD-ky. Povedia, že náklady na kilometer sú toľko a toľko (z čoho potom vyplýva aj výška dotácií) a takto majú ich mafiánske kruhy pohodlne taký zisk, aký potrebujú.
Privatizovaný DPMK nezačne zázračne fungovať lepšie, len mestu natvrdo povie, že za toľko peňazí urobí len toľko a toľko služieb. Na to ani netreba nič privatizovať, lebo toto isté dokáže mestu povedať aj náš vlastný subjekt, ktorý nie je súkromnou firmou, stačí len, aby nebol prepojený na mesto a tým pádom bude jednať rovnako tvrdo ako súkromník. Napríklad ak si DPMK prevezmú pod seba KSK alebo hoci aj (urobím si srandu) Slovenský vodohospodársky podnik, bývalý podnik "Povodie Bodrogu a Hornádu". Ale vyvážanie zisku do súkromných rúk považujem za najmenej efektívne riešenie – od štátu nielen vezme všetky potrebné peniaze, ale k tomu aj peniaze určené na zisk – úplne zbytočná položka vyhodená z daní.
Reakcia na: 2TheMHDmarek3 #11664:
Akých ešte? 🤔
Reakcia na: Dispecer #11663:
Mesto sa evidentne pripravuje na privatizáciu viacerých mestských podnikov, nielen DPMK.
Reakcia na: Dispecer #11662:
Odborári pri DPMK rozhodnú o ďalšom postupe po výplate
https://www.teraz.sk/kosicky-kraj/odborari-pri-dpmk-rozhodnu-o-dalsom/719582-clanok.html

"(...) Odborári pri Dopravnom podniku mesta Košice (DPMK) budú rokovať o svojom ďalšom postupe vo štvrtok (8. 6.). Rozhodujúce bude, či im v daný výplatný termín budú poukázané mzdy zvýšené podľa dohody už z uzatvoreného kolektívneho vyjednávania. Pre TASR to za odborárov uviedla Andrea Vindišová.

"Naďalej zotrvávame v štrajkovej pohotovosti a očakávame, že sa naplnia závery kolektívneho vyjednávania. Ak ľuďom neprídu zvýšené mzdy tak, ako bolo dohodnuté, budú sa podnikať ďalšie kroky. My nemáme o čom vyjednávať. Kolektívne vyjednávanie sme ukončili vzájomnou dohodou so zamestnávateľom (DPMK, pozn. TASR)," povedala s tým, že stále nevylučujú ostrý štrajk. (...)"
Čo si o tomto myslíte?

https://www.facebook.com/tomas.jurkovic.tahanovce/posts/pfbid0tKuXUssaXhhQR2QabL9HBQBM7uzX3PeqSXZDANcSVXdo4Y1wiFq1tkB1fDbpeYppl
"🚌 HLAVA V PIESKU - PROBLÉM S FINANCOVANÍM DPMK NEMÔŽE BYŤ VIAC NERIEŠENÝ 🚌
👉 Problém financovania dopravného podniku sa ocitol v takmer slepej uličke. Z dôvodu neschváleného finančného plánu od roku 2021 a neschopnosti zainteresovaných strán dospieť k dohode sa situácia neustále zhoršuje.
💸 Keďže podnik dostáva od mesta mesačne iba 1/12 z rozpočtového roku, každý mesiac vytvára stratu v stovkách tisíc eur, ktorú zvláda iba nákladným kontokorentným úverom.
☝️ Práve skrytá zadĺženosť mestských podnikov, na ktorú opakovane upozorňoval hlavný kontrolór mesta, môže dostať mesto až do nútenej správy, ale to by bola pri štýle riadenia mesta pomaly až dobrá správa.
⚠️ Od februárového “valentínskeho” štrajku sa veľa nezmenilo. Splnená bola jediná požiadavka odborárov - úprava tarify zahrňujúca zosúladenie poskytovaných zliav plošne na 50%.
💶 Platy zamestnancov podniku mali byť navýšené od 1. mája od 16 do 19 percent podľa pozície a polročná odmena mala vzrásť na 250 eur. Náklady na tieto zmeny predstavujú necelých 2,5 milióna eur.
❌ Primátor dodatok kolektívnej zmluvy nepodpísal a odôvodnil to tým, že nemá dostatok dát.
❓ Ako jediný akcionár podniku by však mal mať všetky potrebné informácie, a ak nimi nedisponuje, tak ich vie z titulu svojej pozície ihneď získať. To, že ich nemá, sa dá vysvetliť iba vedomým nezáujmom a neschopnosťou komunikácie zainteresovaných strán.
🤦‍♂️ Vzhľadom na to, že primátor sa už slovne vzdal zodpovednosti za DPMK, on už za tento stav zodpovedný nie je. Ibaže by sa nedalo len tak vzdať zodpovednosti, však pán primátor?
💭 Keďže požiadavky odborárov nie sú kryté v rozpočte - čo nie je ani celý náklad na bežný chod podniku - rokovať o tom musí Mestské zastupiteľstvo, ktoré sa zíde 13.6.2023. Nachádza sa tam bod na zmenu rozpočtu? Samozrejme, že nie❗️
ℹ️ Tento bod nebol súčasťou rokovaní Finančnej komisie ani Komisie dopravy a výstavby.
🚍 Dôsledkom neriešenia problému dochádza aj k postupnému odchodu časti vodičov, ktorých počet môže onedlho klesnúť na kritickú hranicu, kedy nebude možné zabezpečiť výpravu.
➖ Len od začiatku roku odišlo už 32 vodičov, siedmi sú vo výpovednej lehote a ďalšie desiatky to zvažujú. Benefity z hromadných výpovedí už čerpajú u iných dopravcov, kde prebieha intenzívny nábor. Lákajú ich aj v KOSITe, kde časť bývalých vodičov rozváža odpad na Mercedesoch s lepšími podmienkami, ako keby vozili cestujúcich.
0️⃣ Pri súčasných platových podmienkach nie je ponuka DPMK pre nových záujemcov atraktívna. V podnikovej autoškole dnes nie je nikto pripravený na nástup. V prípade vypísania inzerátov na iné odborné pozície nikto nereaguje, a tak odchádzajúcich zamestnancov už nemal kto nahradiť.
✍️ Problém sa už nedá vyriešiť tak, že to bude bezbolestné. Ak dôjde k ďalšiemu obmedzeniu výkonov, doplatia na to cestujúci a časť zamestnancov podniku, ak dôjde k navýšeniu miezd, problém dočasne vyriešime s dopadom na mestský rozpočet, ale bez systémových zmien sa do obdobnej situácie dostaneme čoskoro znovu.
👆 Pokiaľ by sa dopravný podnik staral o fontány, sadil tulipány, či prevádzkoval ruské koleso, zrejme by mu mesto poskytlo dosť peňazí na svoj chod. Prevádzkuje ale verejnú dopravu, a tá zrejme nie je “instagram-friendly” a bez systémových zmien a adekvátneho financovania dopravného podniku môžeme dospieť do stavu, kde budeme jazdiť vo víkendovom režime, alebo dôjde k jeho privatizácii."
Reakcia na: mi.v #11630:
Na víkend dávam druhý diel – tentoraz polepy áut. Zase z toho istého zdroja a preto žiaľ, odkazy fungujú len pre členov Facebooku.

Tento diel je výživnejší a ak niekde otvorením posuvných dverí dodávky vznikla akoby nadávka, tak sa za ňu vopred ospravedlňujem 😎

https://www.facebook.com/grafickyodpad/photos/a.351057481695972/1048817861919927/
https://www.facebook.com/grafickyodpad/photos/a.351057481695972/1384217501713293/
https://www.facebook.com/grafickyodpad/photos/a.351057481695972/1385062421628801/
https://www.facebook.com/grafickyodpad/photos/a.351057481695972/2113568982111471/
https://www.facebook.com/grafickyodpad/photos/a.351057481695972/2158335067634862/
https://www.facebook.com/grafickyodpad/photos/a.351057481695972/1327394454062265/
https://www.facebook.com/grafickyodpad/photos/a.351057481695972/2055699294565107/
https://www.facebook.com/grafickyodpad/photos/a.351057481695972/1094810920653954/
https://www.facebook.com/grafickyodpad/photos/a.351057481695972/1115779795223733/
https://www.facebook.com/grafickyodpad/photos/a.351057481695972/848464265288622/
https://www.facebook.com/grafickyodpad/photos/a.351057481695972/2684995971635433/
https://www.facebook.com/grafickyodpad/photos/a.351057481695972/2680562152078815/
https://www.facebook.com/grafickyodpad/photos/a.351057481695972/2608085972659767/
https://www.facebook.com/grafickyodpad/photos/a.351057481695972/2265746656893702/
https://www.facebook.com/grafickyodpad/photos/a.351057481695972/2179522205516148/
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10218487744453815&set=p.10218487744453815&type=3
https://www.facebook.com/grafickyodpad/photos/a.351057481695972/2081388991996137/
https://www.facebook.com/grafickyodpad/photos/a.351057481695972/2058297624305274/
https://www.facebook.com/grafickyodpad/photos/a.351057481695972/2058331404301896/
https://www.facebook.com/grafickyodpad/photos/a.351057481695972/2039907352810968/
https://www.facebook.com/grafickyodpad/photos/a.351057481695972/2020742118060825/
Reakcia na: Alan381 #11657:
V kontexte verejnej dopravy je úpadok najciteľnejši práve v Košiciach. Neviem o inom meste na Slovensku, ktoré by si napríklad pochovalo trolejbusy. Pokiaľ ti takéto zaujímavosti postupne ubudnú, tak sa stráca aj motivácia.
Reakcia na: afeno #11656:
V čom sú Košice iné ako ostatné mestá na Slovensku?
Reakcia na: Alan381 #11652:
A čo sa v tej štvrť miliónovej metropole robí preto, aby mal ktokoľvek akúkoľvek motiváciu nie len fotiť, ale celkovo zaujímať sa o verejnú dopravu?
Reakcia na: Iv #11653:
Nejazdia cez víkend aj nové Solarisy?
Reakcia na: Dispecer #11651:
Prečo tie páčiky dole? 😂

Meškám z viacerých dôvodov, napr.:
- chcem dopriať ostatným fotografom na aktuálnejšie fotky,
- nemám už toľko voľného času na fotenie i úpravu fotiek (budete to vidieť aj na počte novších fotiek).

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.