Diskusné fórum › Off-Topic Fórum

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: mi.v #11032:
Bolo v tom trochu irónie, ale takto ja chápem zdroj tej inšpirácie.
Reakcia na: veteran #11031:
A čo? Napojenie koľajovej MHD na letisko po vzore miest v Nemecku a inde... 🙂
Reakcia na: monoblok #11027:
Ad 1: Trať určite nemá viesť po aktuálnom moste na Hlinkovej.

Ad 2: Na tých Řepách si už niekedy bol alebo si len potreboval príklad? Že električka tam obsluhuje celé obvodové centrum pozdĺž Makovského ulice, kde je všetko základné OV a bytovky v prípustnej pešej dostupnosti, to si si zrejme nevšimol. Električka akurát neobsluhuje FÚ MČ PHA 13, ale tam zachádza autobus a autobus tiež križuje trať a robí obsluhu opäť výraznej časti sídliska smerom na Karlovarskú (vyššie OV, t.j. Hornbach, Lidl + obsluha starých Řep). Ťahanovce? Električka po Americkej neobslúži takmer nič, pár obchodov, z ktorých je časť k zastávkam otočená dokonca chrbtom, bytovky vo vzdialenosti 50 až 100 metrov, navyše s terénnymi prekážkami (schodiská, oporné múry). 80% obyvateľov bude neobslúžených, resp. bude musieť na električku prestupovať. S pražskými Řepami teda absolútne neporovnateľné.

Ad 3: vybrané spoje na letisko? Rozumiem tomu správne: vybudujeme trať za milióny, upravíme aj kvôli nej MÚK a budeme po nej posielať len vybrané spoje počas tej veľmi krátkej a nárazovej špičky? Skvelé, lenže v meste vymyslím x nových tratí, ktoré budú oveľa rentabilnejšie.
Reakcia na: Isidor #11028:
Pravdu máš, nejako mi tá prerušovaná modra splynula s okolím
Reakcia na: veteran #11026:
Teda, je to lepšie, ale stále žiadna sláva.

monoblok- trať po Americkej nepredstavuje riešenie preto, lebo ľudia sú zvyknutí na nejaký štandard, že im ten autobus ide normálne po Ázijskej a Európskej triede, toto riešenie by mohlo akurát tak priviesť ešte viac ľudí do áut. A nejaká autobusová linka ktorá by zviezla ľudí ku električkovej trati, nie je tiež práve najšťastnejšie riešenie.
Trať na Hlavnej.. tiež si myslím, že by mala obrovský potenciál, avšak keby mali po nej jazdiť Variá... tak to radšej nech je tak ako to je teraz.
Reakcia na: veteran #11026:
ad KVP - vo var. B je električková trať na Moskovskú (po trase L72), nie?
Reakcia na: veteran #11026:
No aby sa ten most na Hlinkovej skor nerozpadol, ak by po nom mali jazdit tram? uz teraz sa v nom robia diery a opravuju to stale dookola. Zaujimalo by ma, co je take katastroficke, ak by tram jazdila len po Americkej triede? Pisarky, Lisen, Repy, vsetko sidliska porovnatelne s THC a predsa tam tram nerobi nejake zachadzky, ale obsluhuje sa to alternativnou v podobe bus liniek. Na KVP by som radsej poprosil dobudovat trolejbusovy okruh, uz teraz viaceri vodici ledva zvladaju odbocit na Lechkeho z Triedy KVP.
Co sa tyka letiska, mozu tam jazdit len vybrane spoje, podla mna je najhorsie sucasne riesenie, kde clovek musi v buse na letisko absolvovat zachadzku na obskurn parkoviska priemyselnych podnikov, niezeby to robilo vela ludi, ked je mozne si zavolat taxik z letiska. Hlavne, ze Hlavna ostane pesou zonou a ziadny navrat tram sa ta neplanuje ?
Reakcia na: mi.v #11025:
Prešiel som si teda dopravnú časť a zbežne zvyšok.

Konečne z plánov vypadli fantasmagórie o Východnom meste a radšej sa sústredí na reurbanizáciu brownfieldov (okolie malej stanice, lokalita okolo Hornádu, areál SMZ atď.)

A teraz podrobne o električkovej doprave:

1. Trať na Ťahanovce.
KONEČNE (!!!) zmizol zo sveta plánov ten nezmysel s traťou poza bučky. KONEČNE (!!!) niekomu napadlo ťahať to po Hlinkovej až po Komenského. Keď som to na jednom prerokovaní v roku 2012 navrhol, dotyčný súdruh spracovateľ ZaD ÚPN HSA ma akurát vysmial. Som zvedavý, či teraz vysmeje aj (starších) kolegov – spracovateľov nového ÚPN HSA.

Variant A počíta s trasovaním cez reurbanizovanú magnezitku, krížom cez Aničku (spolu s cestou), s napojením na Havlíčkovu.

Variant B trať trasuje novou štvrťou v magnezitke, ďalej k Terminálu Sever, smeruje po Hlinkovej a zapája sa na trať na Komenského ulici pred zastávkou Okresný úrad.

Variant A vykazuje veľmi podobné príznaky, ako doteraz silou-mocou protežované trasovanie územím nikoho (po železnici). Navyše tam robí dosť podivné esíčko v novej uličnej siete pod sídliskom. Variant B umožní Ťahanovčanom prestup v Termináli Sever, obslúži aj TUKE, aj Mier, dovezie ich na MMM.

Čo je smutné, opäť nikto nenabral odvahu ťahať trať do sídliska. Trasovanie len po Americkej je polovičaté riešenie.

2. Trať po Svätoplukovej
Zmizli zo sveta plánov hlúposti o trasovaní po Bencúrovej – opäť problém územia nikoho.

3. Obchvat vozovne a Popradská
Variant A s tým nepočíta. Variant B klasicky od DPMK po Stodolovu, okolo budúceho štadióna až po Železníky, križovatka.

Vo variante B mi chýba nejaké obratisko, akoby to mala byť len a len priebežná trať. Rád by som videl nejaký nástrel LV k takémuto riešeniu.

Oveľa prospešnejšie mi pripadá obratisko OC Optima v priestore internátov. Priestor tam na to je, pozemky pod Jedlíkovou (vrátane pozemkov pod budovami) sú mestské. Obslúži to študentov, dá príležitosť na poctivú celodennú/celotýždennú linku 5. Tú by som si vedel "obspoj" predstaviť až napr. po Pereš (obnoviť koľajovú spojku a výhybne a nasadiť obojsmernú električku).

4. Trať na letisko
Tvrdošijne sa pokračuje v čmáraní trate, kde je špičkovosť dokopy možno 2,5 hodiny za deň, inak sa tam vozí vzduch.

5. Trať k ŽST Krásna
Variant A s ňou počíta, variant B nie.

Táto lokalita je na dlhé roky zabitá, podľa mňa na oveľa viac rokov, než je "target" tohto ÚPN HSA. Zároveň sa popri trati ráta v Krásnej aj s vozovňou. To nepovažujem za vhodné riešenie, najmä ak sa prestalo rátať s územným rozvojom v tejto lokalite (Východné mesto) a v severnej časti mesta sa ráta s dosť zásadnými reurbanizáciami. Oveľa logickejšie je preto umiestnenie vozovne vo variante B (vo dvoch alternatívach) v Ťahanovciach.

6. Rýchlodráha
Oba varianty rátajú so zachovaním esíčka, ktoré je problémom prakticky od kedy sa po trati jazdí.

S ničím novým, čo sa týka ED plán neprichádza. Nenašla sa ani odvaha skúsiť riešiť KVPčko električkovou dopravou – čo po prvé nie je technicky nemožné a po druhé už sme tu riešenia v minulosti mali.

V Barci naťahujú obytnú štvrť bližie k Šebastovciam, ale nepokúšajú sa riešiť prestupný uzol s obnovením bývalej ŽZ Šebastovce a prípadným potiahnutím električky. A už keď neťahajú električku ďalej, tak k Jazeru prilepujú novú obytnú štvrť (priestor pri trati), vymyslia prepojovaciu komunikáciu míňajúcu barčiansku stanicu, ale ani po nej nenatiahnu prepojovaciu trať (význam stanice by výrazne vzrástol).

A hej, slávne tramtrejny asi už definitívne pôjdu do kytek, lebo nijaké prepojenie tratí v pláne zakreslené nie je ?
Reakcia na: Dispecer #11015:
Koncept úzmeného plánu vyšiel až teraz, preto predtým nebol k dizpozícii.

Správa mesta o vydaní konceptu ÚP: http://kosice.sk/article.php?id=20896
Odkazy na stiahnutie jednotlivých častí: http://kosice.sk/article.php?id=20888
Formulár na pripomienkovanie: http://kosice.sk/article.php?id=20877

Pripomienkovanie do 13. júna. Už je to aktualizované aj na http://planprekosice.sk/#section5.
Reakcia na: 110mat110 #11022:
Výjazdy v CP nutne byť zverejnené nemusia. Môžu, ale nemusia.

Obdobne ako v BA:
https://imhd.sk/ba/doc/sk/17253/Preprava-cestujucich-na-vyjazdoch-a-dojazdoch
Reakcia na: 110mat110 #11022:
podľa mojbus.sk ide aj 6 aj výjazd z vozovne, tj. dva rôzne spoje v rovnakom čase
výjazd je v CP L7 od Zimnej (13:40)
Reakcia na: veteran #11021:
Ale v CP je v tom case 6 smer Stanica. Nikde sa k tomu vyjazdu neviem dopatrat.
Reakcia na: 110mat110 #11020:
Výjazd z vozovne na Botanickú záhradu.
Ked dam do vyhladavca spojenie Lunik 8-Technicka univerzita najde mi spojenie 13:22 L32 prestup na L7 na Spolocenskom pavilone
Reakcia na: Dispecer #11018:
Dobrá trefa 🙂 Teda každý štvrtok 17-20h počas 2 mesiacov v Kulturparku, budova Oskar.
Reakcia na: mi.v #11016:
No, len aby to nedopadlo tak, že bude zopár tabúľ na magoriáte a nič viac.
Reakcia na: Dispecer #11015:
To sa pýtam tiež. Ja ako laik by som si myslel, že keď bude pripravený, aktualizujú tú stránku a uverejnia tam linku na koncept a termíny stretnutí. Žeby proces prípravy meškal? Možno sa bude dať zistiť nejaké info, ale ja som zatiaľ inde zisťovať neskúšal.
Reakcia na: mi.v #11013:
A ten koncept je zverejnený kde? ?
Reakcia na: mi.v #11013:
Z vlastnej skúsenosti: akékoľvek pripomienkovanie ÚP je ako hrach na stenu hádzať a verejné prerokovania, ak vôbec sú, sú čistá formalita.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.