Bol asi strašný problém nájsť v počítači Arial... Naproti tomu farby používať vedia, vidieť to hlavne na balkánskych výlukových oznamoch. Čím viac pásov, tým viac Adidas, čím viac farieb, tým viac DPMK ?
Na primátora ako teoretická podkutosť celkom dobré. Ešte keby k týmto slovám pribudla aj realizácia...
Plus tam chýba ešte možnosť jazdy autobusov po električkových tratiach a združené zastávky, čo sa pri aktuálnych rekonštrukciách dosť zanedbalo.
Toľké plytvanie prostriedkami. Veď tam stačilo dať OÚ. Každý predsa musí vedieť, čo to znamená. Ale nesklamali úplne – aspoň, že je to písané iným fontom.
Zaujímali by ma aktuálne slovenské normy (STN). Ako ste tu mohli nedávno čítať, na priamom úseku pred križovatkou VSS nezriadili koľajovú spleť kvôli obmedzeniam daným normou, pretože by skriňa vozidla bola ďaleko od nástupného ostrovčeka – ale pritom akonáhle ide o oblúk, zrazu nie je problém, aby nástupný ostrovček bol od vozidla oveľa ďalej ako by mohlo nastať v prípade tej splete. Tam už je vzdialenosť druhoradá?
Je za tým norma? Projektovanie? Nepružné pochopenie noriem? Inými slovami, dalo by sa to pri rovnakej STN naprojektovať aj inak? Alebo jednoducho normy v ČR (ČSN) umožňujú iné projektovanie ako STN?
"„Nejde tu len o pohodlie cestujúcich či klimatizáciu električiek a autobusov. Musíme dospieť k stavu, že autobusom alebo električkou sa človek dostane tam, kam potrebuje skôr, ako vlastným autom. Prostriedky MHD musia mať absolútnu preferenciu, napríklad pruhmi len pre autobusy, alebo pri električkách úplnou preferenciou pri prejazde križovatkami. To sa však dá dosiahnuť len na úkor individuálnej automobilovej dopravy. Nastanú zápchy, cesta autom sa predĺži. Zasa bude niekto nespokojný a bude ich dosť – vodiči osobných áut,“ konštatoval primátor."
My máme už nejaké električky s celovozovou klimatizáciou? ?
Toto je podla mňa len druhoradá prkotina. Za hrubý diletantizmus považujem prevedenie niektorých zastávkových ostrovčekov, myslím tie výrezy /na stanici, B.Němcovej/. Pokial viem, tak existujú nejaké normy ktoré určujú výšku a vzdialenosti nástupnej hrany . V Prahe by to neprešlo, ked som ukazoval kompetentným v dpp tie obrázky , tak neverili, považovali to za aprílový žart, či riešenie z nejakej zakavkazskej republiky.
Osobne si myslím, že by sa to dalo riešiť nižším nástupným ostrovčekom alebo postupne sa znižujúcim ak zasahuje do prejazdného profilu.
Ked vystupujem na stanici , tak najprv vystúpim na úroveň "nula" a následne zakopnem o hranu ostrovčeka. Sledoval som to, potkýna a padá tam dost ludí.
Myslím, že výsledok "kolaudácie" týchto ostrovčekov by sa mal prehodnotiť a nástupné / výstupné miesta náležite upraviť - to pokial architekti a stavitelia "MET" nechcú vyzerať ako úplní hlupáci.
Tieto skratky nevie rozlúštiť ani len väčšina domácich, nieto ešte nejakí cudzinci, ktorí sa budú chcieť zviezť. Ideálne to však dokresľuje riešenia použité v rámci rekonštrukcie tratí.
Pre mňa ako pre železničiara z ČR táto skratka jednoznačne znamená "regionální správa majetku "? .
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
mi.v
Je za tým norma? Projektovanie? Nepružné pochopenie noriem? Inými slovami, dalo by sa to pri rovnakej STN naprojektovať aj inak? Alebo jednoducho normy v ČR (ČSN) umožňujú iné projektovanie ako STN?