Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Nodes #391:


a aj 407, nie? čiže dokopy 397,387,407 a
Reply on: Nodes #390:
..teda pokial sa nemylim.
Reply on: Isidor #388:
A 397, ze?
400+401 uz jazdia? Aký je náter? Ostal povodný a čaká na novú reklamu alebo červeno-krémový?
Ozaj, ako je to s SP,SP/R a VP na Koľajovej doprave? - ktoré vozy?
Ako tak čítam na konkurencii, tak 521 alebo 517 už došla do Košíc...
neviem ci ste si vsimli, ale 401 v sobotu jazdila solo, tzn. mame dalsie "obnovene" B-vozidlo (po 424 a 387)
Reply on: balky #377:

Vďaka za vyčerpávajúcu odpoveď, pochopil som ďalšie pojmy. 🙂 K tomu OZT, keď sa píše bez diakritiky, ľahko sa to zamení za OTZ (OTŽ), tak len preto.
Reply on: 1018 #385:
nevsimol som si
BM: Aj "s" motorickou stránkou autobusu... 🙂
OPRAVA .....To si isiel s jeho partakom.....
Reply on: Nodes #381:
To si isiel z jeho partakom, ten zase jazdi celkom dobre. A musim poznamenat, ze su uz 3 vodici na voze a nie 2 ako boli predtym.


Ayreon: Neviem, ale oni nikdy tak nejazdili. Som prekvapeny! Asi maju nieco z motorickou strankou autobusu. Pokusim sa zistit.

Add 1018 ho nema v laske kvoli transparentom. Na techniku jazdy som alergicky ja. Ale co sa tyka nasho experta 5241(5212) uz som si zvykol.
BM: Nie, nie je to on. (Aj ked myslim, ze aj s nim som uz isiel...) Tito dvaja su na 5237, hl. 1. z nich casto - kucerave dlhsie vlasy, fuzy. Teraz je 5237 casto na 13-ke, takze mam nervy dost casto... 😞 .1018 si moze zoznam oblubenych rozsirit o dvoch dalsich vodicov...
Ti dvaja skutocne tak podtacaju motor, ze keby to nebol Irisbus, uz davno pojde "do kytek" 😉
Reply on: BM #380:
Ked sa nemylim, v piatok popoludni som sa previezol v 5241. Jazda bola v pohode, skor som mal dojem, ze vodic vyuziva dynamiku motora.
Reply on: Ayreon #379:
Technika jazdy, ktoru su si opisal sa vztahuje len na jedneho vodica, ktoreho mame tak "vsetci radi" (najme 1018 ho prijam zboznuje) . Teraz ma 5241 , predtym 5212, 5203, 6293... . Asi mal uz voz na poruche a tak dostal 5237. Ide totiz iba o jedine indviduum v DP, ktore ma taku techniku jazdy.

Vid obrazok http://www.imhd.sk/ke/index.php?w=372f2833232930ef392b342f26ea&styl=8&typ=karb932&no=0&id=27302aeef1f021f3f0f2f521
Ja musim pokarhat vodica autobusu 5234, dnes vecer na l. 13, 20.53 od amfiteatra, smer Krasna. V autobuse bola uplna zima, vobec sa nekurilo. Mrzol som tam 20 min. Este teraz nanho nadavam...

A co su to za individua na 5237??? Ved 1 z nich preraduje tak, akoby mal pocit, ze ked nepreradi dalsiu rychlost do 2 s, autobus vybuchne. Potom, ked tak cosi pod 40 km/h zaradi 5-ku (je to Irisbus, takze to ako-tak zvlada), trosku sa rozbehne a potom necha brzdit motorom... 2. robi to iste, az na to brzdenie motorom. Aj tak vsak nie je o nic rychlejsi... Ved autobusu to podtacanie musi skodit.
Musim pochvalit vodica na L6, 410+411, s odchodom o 14:16 zo Zel.stanice, ze aj napriek casu odchodu vyckal na dobiehajucich. Celkovo otvoril dvere 4x, a to uz je co povedat! Este pripominam, ze ludia dobiehali od stanice, takze ich vodic nemal ako vidiet, resp. az v tesnej blizkosti od vozidla. Nabrali sme uz sice 3 min. meskanie, ale pocinanie vodica schvalujem.
Reply on: Sarko #375:
Poopravim Esicka,ze vymeny so samovratom su na TEZ (tatranske elektricky).V ostatnych staniciach su vacsinou vyhybky,ktore sa pri rezani poskodia-presnejsie ich prestavniky(su vsak aj take typy,ktore sa neposkodia,ako prestavnik s pruzinou,elektromotoricky prest.bez zavornika) a zavorniky.
Rucne prestavovane vymeny su zabezpecovane mechanickymi zamkami:
-vymenove
-odtlacne
-stojanove
-prenosne vymenove
Prve tri mozu byt jednoduche,alebo kontrolne.
Vymenova zamka kontroluje polohu jazyka vymeny prilahleho k opornici,alebo polohu hrotu prestavitelnej srdcovky na kolenovu,prip.kridlovu kolajnicu.
Odtlacna zamka kontroluje polohu odlahleho jazyka vymeny,alebo predpisanu polohu prestavitelnej srdcovky. To bol strucny vypis zo zelezn.predpisu.
A co je OZT?Je to oznamovacia a zabezpecovacia technika, a nie OTŽ,ako si sa mylne domnieval.
Reply on: Vladimír #373:
Dostala sok z vodica a autobusu 🙂
Reply on: Esicko #374:

Takže DPMK si teda urobil vlastnú úpravu výhybky, pretože tá je pôvodne nerezateľná a po prerezaní sa táto nevracia do pôvodnej polohy. Z tohto dôvodu nebude možný bezpečný prejazd proti hrotu. Tento smer sa však za normálnych okolností nepoužíva a za "nenormálnych" okolností tam bude musieť byť "výhybkár", ktorý bude dohliadať na bezpečnosť. Ako som si všimol, všetky 3 nové výhybky nie sú zamykateľné.

Mám jednu otázku, aký je rozdiel medzi výmenovým a odtlačným zámkom?
Reply on: Sarko #368:
K tomu rezaniu zeleznicnej vyhybky. U nas sa smu rezat len vyhybky so samovratnym prestavnikom. Ten pracuje tak, ze vyhybka je prestavena v zakladnom stave v urcenej polohe. Po urcitom case po prejazde vozidiel po hrote, tento prestavnik, ak vozidla vyhybku rezali, vrati jazyky do tej urcenej polohy tak, ze je po nej mozne prechadzat spolahlivo aj proti hrotu.
Dnes o 9:25 odstavená 5501 na L36 zast. Nám. Maratónu mieru smer Sídl. Ťahanovce. Vnútri bolo len pár osôb, pred autobusov stálo vozidlo RZP (=Rýchla zdravotnícka pomoc). Dvaja sa zdravotníci sa v autobuse rozprávali so ženou, ktorá sedela vzadu pri tretích dverách. Hádam sa nič závažné nestalo... 😕

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.