Presne tak. Aj keď poopravím: Od momentu stlačenia tlačidla vodičom si to odpípa a uzavrie bez inej možnosti. Nechápem prečo, ale Solaris je v tomto jedinečný. Dozvedel som sa, že touto chorobou trpeli aj Sanosy.
Re #12157 Peter55: Je naozaj pravda, že dovretie dverí je u Solarisu istené až dvakrát.
Jeden senzor funguje na princípe silovom, to jest že keď je na zatvorenie dverí potrebná väčšia sila, čiže dvere kladú odpor (napr. v kopci, kamienok pri pätke, držanie dôchodcom ? ), tak sa opäť otvoria. To je aj najčastejší dôvod komédie na zastávkach.
Druhý je vlastne pneumatický, známy aj z Ikarusov 415, 435, kde vzduchové vankúše v dorazových gumách dverí pretlačia hadičkou vzduch do spínača reverzu. (prekážka v dovretých dverách, ako ruka, noha, iný úd, bakuľa...)
Aj keď dvere teoreticky nemôžu ublížiť, preto že to je skôr o šoku, ako o fyzike, neverili by ste, aké divadlo to spôsobí...(nadávky od očného až po gynekológa ? )
Nie až keď Ťa privrú tak vtedy sa daju otvoriť, niekedy to zachráni aj ten senzor alebo ako to mam nazvať ktorý nedovolí zavrieť dvere ak je niečo medzi nimi.
Dovolím si okomentovať niekoľko Vašich postrehov.
Naklonenie vozidla je u spomenutého autobusu veľmi zdĺhavé. Môžem potvrdiť, že 70% vozičkárov ani nevyčká na naklonenie, vložia vozík do vozidla a dnu už počuť kritiku.
Vyklopenie plošiny je samozrejme potrebné u elektro vozíkov (neviem či to bol Váš prípad), nakoľko su ťažké a dokážu sa hore kopcom vyštverať. U klasického vozíka je šikmá plošina skôr na obtiaž.
Na zastávke Hodonínska nie je tesné pristavovanie práve najšťastnejšie pre vysoký obrubník, ale netvrdím že sa to nedá. Signalizácia je v týchto autobusoch úplne o ničom. Žiadny svetelný efekt, ale tichý gong, ktorý takmer nepočuť. Na palubnom počítači pribudne malá ikonka, ktorá sa tam objavuje takmer vždy, keď sa vo vozidle nachádza puberta. To všetko za predpokladu, že cestujúci signalizuje medzi zastávkami za jazdy a nie na nej. Tam už signál vodič nedostane.
Privieranie by sa dalo obmedziť možnosťou opätovného otvorenia dverí, čo Solaris neumožňuje.
Týmto NEOBHAJUJEM vodiča, ktorý si neplní svoje povinnosti, ale zišlo by sa zváženie, či všetko zlo robil naschvál.
V nedelu 17.6.2007 sme cestovali s VOZICKAROM autobusom SOLARIS (3501) linka č. 19 zo sidliska Nad Jazerom - Dneperska (21.19) na Hodonínsku ulicu (21.43).
Vodic autobusu bol taky mily, ze na zastavke Dneperska nespustil pravu stranu autobusu pre lahsie nastupovanie a na rampu si ani nespomenul. Tato situacia sa este da zvladnut. Na Hodoninskej ulici po signalizacii vystupovania VOZICKARA z autobusu zastavil skoro meter od obrubnika, neprisiel vysunut rampu a PRIVREL NAS MEDZI DVERE.
Ako je mozne ze vodic nezaregistruje svetelnu signalizaciu? Ako je mozne ze vodic povie, ze nevidi dozadu? Naco ma zrkadla po stranach autobusu?
OSPRAVEDLNUJEM SA VODICOVI 3202 KTOREHO SOM 16.6.2007 NAZVAL K...M .BOLO TO NEPRIMERANE , NEROZVAZNE A HLUPE.ALE TYMTO CHCEM POVEDAT AJ TO ZE ZA DANU SITUACIU MOZE NIEKTO KTO VYMYSLEL HLUPE NARIADENIE KTORE SA TAZKO DODRZUJE A POTOM NA TO DOPLACAJU VODICI KTORI MUSIA POCUVAT/CITAT CO SU.DAKUJEM!
ja to napíšem v skratke, kedže som ti už dával rozumy na ICQ... Najväčšia špinavost a sila je keď MHDák nadáva na vodiča !!!! Narozdiel od bežných "civilov" vieš čo všetko prežíva a aj napriek tomu si si dovolil otvoriť tú špinavú hubu na osobu, ktorá prekonáva tak neskutočné stresy pri tych živaňoch nevystatých. No týmto si padol na najnižšiu úroveň, už len tým, že si napísal konkrétne evidenčné číslo vozidla. Týmto sa zaradzuješ medzi tu nevychovanú šahovinu a odpad, ktoré tie vozidlá denne prevážajú. Česť výnimkám.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
TA
4 : 399
7 : 530; 537