A doplnim, ze 5101 bol na l.c. 36. Pozdravujem vodica 5243, ktory jazdil popoludni. Smer Bankov, nehlasil zastavky, na displeji linka 29 ( namiesto 29B ), tarifne pasmo 0. ?
ODS je Odbor dopravnej služby a PCD Prevádzka cestnej dopravy (autobusy+trolejbusy).
Čo sa týka pedálov, napravo je jazda (plyn hádam nie ), v strede prevádzková elektrodynamická brzda a vľavo vzduchová. Tá sa používa napr. aj na dobrzďovanie pri súčasnom našlapovaní jazdného pedálu počas prejazdu konktaktom elektricky ovládanej výhybky. Vodič ju musí prejsť nižšou rýchlosťou, preto to dobrzďovanie. Elektrodynamická brzda by odber prúdu jazdným pedálom vypol.
Stojím za rozhodnutím ODS o zmene vypravenia typov vozidiel na linky. Skôr by sa nad súčasným stavom mala zamyslieť PCD, ktorá aj napriek nedostatku klbákov aj v tomto roku pokračuje obnovou autobusového parku 15m busmi.
Ešte šťastie, že Košice nekupujú trolejbusy. Lebo to by sa nám tu už hemžili Trollina 15 AC ?
Dufam ze vratia spat na L18 klbove autobusy. Solarisi sam i vobec nepacia a v spicke ani kapacitne nepostacuju. Njvhodnejsia linka kde mali dat solaris je L15. Ale v DPMK su sami debili.
Znovu poznamenavam, ze naklonnost k tej ci onej farbe je cisto subjektivna zalezitost. Mne osobne je zelenobiela kombinacia odporna. A stojim si za tym.
No tak univerzálnosť dizajnu má svoje prednosti, výroba, údržba a oprava je oveľa lacnejšia. Roky rokúce som iný ako červený náter nevidel, preto sa mne osobne zelený náter ako absolútny protipól červenej veľmi pozdáva. Keby bol rovnaký zelený odtieň aj na všetkých električkách a trolejbusoch... ?
Predsa by som namiesto SU15 prijal nejake klbaky ,alebo aby som o par rokov mohol ist s 5120 ? Ale aj tak su klbaky lepsie. Cely solaris stavil na jeden dizajn u mestskych busov a tak sa mi nejako opozeral. SU 12 je vynimka, lebo je len 1 a vyzera prirodzenejsie. Napokon ,uz mi zacina byt z toho zeleneho nateru zle.
Mimochodom ,3002 by mala odist koncom roka ?