Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Fero1 #85454:
A nám toto stačí? 5 čakateľov na aktivačné práce nabehne s handrami a rebríkmi a bude sa štverať po vozni/jednotke? Dúfam, že aj strechu takto budeme umývať, ideálne pod drátmi...

V každej normálnej krajine a v každej normálnej prevádzke majú na toto určené čosi čo sa volá interiérová umývacia linka, ktorá je súčasťou údržbovej základne. Stačí si len porovnať výrazne menší Hradec Králové (teraz nemyslím (len) mesto samotné), ako vyzerá údržbová základňa tam a potom ten balkano-ukrajinizmus, čo má ZSSK v Košiciach.

A potom stačí aplikovať metódu Ctrl+C Ctrl+V a urobiť/postaviť si presne to čo si postavili v Hradci a nie vymýšľať o umývaní exteriéru handrami.
Reply on: veteran #85445:
Na železnici na umývanie minimálne okien, aby cez ne bolo vidieť von, a nie len cez oranžový hrdzavý povlak, ktorý v rohoch už má 7cm šírku... na toto nepotrebujeme umývačku, postačí handra, mop, stierka na okno a rebrík. Máme toľko čakateľov na aktivačné práce... žiadna umývacia linka v čase parných vlakov nebola, železnice nedisponovali okrem handier a rebríkov ani v Prahe žiadným iným inštrumentáriom. Došiel vlak na hlavní nádraží a prišlo 6 upratovačiek, so šiestimi rebríkmi, ktoré opreli o vagón zboku a postupne umývali všetky okná.... V čase parnej trakcie bola železnica a jej okolie plné sadzí, dymu, hrdze... neexistuje, že niekto videl v tomto období taký špinavý vlak jeden rok po jeho komplexnej rekonštrukcii.... Nám toto stačí? Nemôže sa osobný vlak podobať na nákladný... to už potom radšej cestujem posediačky na uhlí alebo obkročmo na cisternových vagónoch...
Reply on: monoblok #85450:
Viem, že Schuster robil "kontrolné dni", ale doba sa zmenila. Je jasné, že mesto má mať svojich ľudí, ktorí kontrolujú prebratie akýchkoľvek prác na mestskom majetku.... Odbabraná práca na každom rohu , vrátane projektov, nie je vizitkou primátora ale vizitkou neschopných šéfov, ktorí šéfujú neschopným šéfom, ktorí šéfujú neschopným šéfom..... Kým sa nenájde jeden človek, ktorý označí neschopáka pod sebou za neschopáka, nebude tu poriadok. Je mi jedno, či je to Smer, či KDH, či čokoľvek iné, séria neschopných šéfov sa nabaľuje ďalej....
Reply on: monoblok #85450:
A koľko že to rokov jazdíme cez zúžené pruhy na križovatke na Mieri? a koľko že to rokov šoféri, ktorí tam neboli, na poslednú chvíľu zbadajú, že ostrovček pre matky s kočíkmi a chodcov s bicyklami trčí 35 cm do ľavého jazdného pruhu? Koľko že to rokov sa nenájde nejaký schopný dopravný inžinier, ktorého napadne, že už odbočovacie pruhy treba zúžiť, aby už pred križovatkou bolo jasné, že na poslednú chvíľu Vám ostrý obrubník pretne pneumatiku? Rozšírený ostrovček je samozrejme pozitívum, chýbajúce dva litre bielej farby na označenie šikmými pruhmi už pred križovatkou a posun deliacej čiary medzi pravým a ľavým pruhom pred križovatkou je už druhá vec..... /a to nehovorím o potrebe rozšírenia cesty za križovatkou na oboch stranách, aby sa odstránilo kolízne miesto, to by bolo veľa peňazí, hovorím len o dvoch litroch bielej farby ročne..../ N Á M T O T O S T A Č Í ?
Reply on: monoblok #85450:
Staničné námestie možno vyčítať primátorovi, keďže v projekte IKD, aj napriek tomu, že bol zastrešený ŽSR, bola veľmi veľká iniciatíva mesta. Ale tomu primátorovi, ktorý bol pri moci v čase jeho projektovania a realizácie... 😉
Reply on: Fero1 #85449:
Lenze u nas to je prave o tom primatorovi, pretoze tak blbo mame nastavenu strukturu. Staci prejst cez rieku Moravu a zistis, ze tam ma primator omnoho mensiu moc a viac rozhoduje mestska rada a jednotlive referaty. Tu mozu primatora fakticky zablokovat iba poslanci. Dalsia vec je, ze tazko mozes vycitat Stanicne Polacekovi, tam to zabili ZSR s tramtrainom a dobre sa na tom niekto nabalil. Podobne mozeme hovorit o EHMK ci naslednej rekonstrukcii, ked berieme krizovatku pri Starej sportovej hale, tak ta sa robila 2010-2011, takze obnovu by uz urcite potrebovala. Lenze na to zase potrebujes peniaze, ktore poslanci neschvalia. Inak za osvetlenie zodpoveda DPMK, takze ako vyzeraju vozidla, tak vyzera aj osvetlenie.
Na druhej strane za taky stav obchvatu moze NDS, kedze nemaju na par tabul o zuzenej vozovke pri moste VSS. Ja by som privital, zeby tam nastupil starosta Lorinc, na druhej strane si nie som isty, ci by zvladol cele mesto, ono sa inak stara o MC a inak o mesto ako celok.
Reply on: xdobo #85446:
Ja si zasa nemyslim tak celkom, ze je to o politike a primatoroch. Je to o neschopnosti a chybani kontroly kompetentnych. Opakovane si dávam otázku "Nám toto stačí?" Chýba kontrola vykonaných prác. Podľa mňa by pri preberaní akejkoľvek vykonanej alebo nevykonanej práce mala prebehnúť kontrola zodpovedných a zrazu by sme tu nemali rozbité chodníky, zle zaasfaltované diery, zle strhnuté celovozidlové reklamy, zle umyté električky... smiešne a v civilizácii neakceptovateľné zastávkové prístrešky, kde sa treba zohnúť, aby sme si neublížili..., nové zábradlia, z ktorých je 98%skiel povypadávaných až na chodník, lebo ľutujeme centové položky za gumové tesnenie... Akceptujeme neakceptovateľné projekty rekonštrukcie a revitalizácie, ktoré sú vlastne len náhradou chýbajúcej základnej údržby, lebo nemá kto skontrolovať chybičky, ktoré v čase odhalenia vyžadujú tri eurá investícií a odhalia sa až pri potrebe státisícov, na ktoré zneužijeme eurofondy a nazveme to tak, aby základná rekonštrukcia zniesla kritériá eurofondových investícií... Chýba kontrola, chýba kontrola.....Prejdite sa po kruháči pri Jumbe.... ako je možné, že 100m od Hlavnej ulice máme trolejové stožiare a svetlá neidentifikovateľnej farby.... Stožiar, ktorý zvládne životnosť aj 100 rokov, ale keď ho natrieme len pri postavení a potom 25 rokov nie, neostáva iné, len objednať "rekonštrukciu" a výmenu za pozinkovaný, ktorý zakopeme a zabetónujeme len tam, kam sa to robošom práve hodí.... Ale aj pozinkovaný plech na streche aj na karosérii raz zhrdzavie... znova použijeme eurofondy? Na mieste kompetentných z EU by som sa prišiel pozrieť, v akom stave sú Variá za eurofondy a či si Košice zaslúžia ďalšiu investíciu, keď nevedia zabezpečiť základnú starostlivosť o tie investície, ktoré tu boli dané... Je strašné, že ani tender nevieme spraviť nespochybniteľne, to je fakt, ale je strašné, že je dopredu jasné, že aj keby sa tie nové električky nakúpili, o tri roky by vyzerali ako v Indii....
Ako vyzerajú nové trate - zvlnené od kolaudácie... to nezmeníme, zle postavené.... ale aktuálne už tretí rok vyžadujú doplnenie asfaltu, resp. silikónových, gumených, alebo iných tesnení, pretože každú zimu mráz trhá a trhá ďalej a ďalej, asfalt sa nadvihuje viac a viac, diery sú väčšie a väčšie.... nestačí len odbabrať tesniace prvky pri stanici a na Maratónci... celé mesto je už v tomto smere v prdeli... prejdite autom po križovatke Kuzmányho - Hviezdoslavova... prejdite sa tam pešo...
p.Polaček nemal byť nikdy primátorom. Nemá na to osobné a vôľové vlastnosti.
Žiaľ otázka je, či tu je niekto, kto má aj schopnosti aj vôľu ísť s kožou na trh. Ja zatiaľ takého nevidím?
Plus musí mať aj kvalitných ľudí okolo seba, aj poslancov s podobným zmýšľaním. Myslím to je tiež nedostatkový tovar 😞
Takže ktovie čo vyprodukujú súčasné voľby? Žeby znova toho istého primátora?
a to este Polacek v najnovsom svojom P.R. FB statuse napise toto.. ten clovek ako fakt nema vsetko sudnost.. sialene.. cit. "EEI je vybavené a sútaž na električky stále prebieha" Musíme počkať na ukončenie verejného obstarávania zo strany DPMK a potom sa vyjadrím za Mesto Košice.
Do tej doby nesmiem získavať informácie (ani ako primátor) o zákazke či o postupoch výberovej komisie, ktorú ustanovil DPMK a.s. ako spoločnosť, ktorá zabezpečuje celý priebech výberka.
Podotýkam, že do priebehu súťaže mesto nemôže zasahovať.
Môžem však napísať, že je pre mňa veľmi znepokojúce, aký typ informácii o zákazke prenikol na verejnosť v súvislosti s priebehom prípravy a vyhodnotenia podkladov i napriek tomu, že súťaž ku dnešnému dňu nie je ukončená." kks toto je primator mesta popiera skutkovy stav veci a verejne klame a nepovie priamo narovinu ze fondy prepadli a novinarov defacto tymto obvinuje ze siria klamstva v clankoch? 😖
Reply on: Fero1 #85444:
Feri a teraz po tvojich komentoch za ktore ti plne davam za pravdu co myslis preco uz dlhsiu dobu ja ako dlhorocny kosican vazne zvazujem sa odstahovat do Blavy? asi teraz vies preco.. presne pre toto.. pre dlhe roky zdochnuty zakapany system a doslova mrtvolnu neschopnost a nemohucnost vsetkeho a vsetkych vo vsetkom.. ulambatar, suvix. mesto temna, mafie, debilizmu bez hranic. a vyrazne k rozhodnutiu napomohli posledne udalosti najma ukazka totalnej neschopnosti ten nedavny (ne) tender elektriciek ktory tomu vsetkemu tu u nas nasadil doslova uz kralovsku korunu.. ci vecne slubovane trolejbusy a ich poprava v meste.. alebo popravena MET a jej (ne)pokracovanie , ci az na upravenych par metrov na jazere(totalny vysmech) ani meter eurovela11 naostro za posledne roky(susedne staty ho uz maju hotovy od vrchu po spodok) a to som stale len pri doprave(ci mhd ci cyklo).. dalej ani radsej nejdem.. co tema to predvolebny slub a zaroven totalne zlyhanie sucasneho primatora ktory sa tak vie akurat pred kamerou xsichtit aky je on pan a uskrnat sa selficka robit to mu ide.. ovela viac osohu pre mesto by bolo keby ostal vecnym aktivistom, sorry ze to musim takto na plnu hubu povedat.. to mu islo tam bol ako ryba vo vode.. a ze sa ako mesto tvarime ako sme "eko" a pritom koname presne opacne-nakupujeme stale len lacne smradobusy a nic ine.. to je tak vsetko co tento a predosli primatori dokazali.. to este aj takemu Presovu vo vela oblastiach zavidim ako to tam omnoho lepsie funguje a ako investuju ovela viac do eko dopravy a ako su roky ovela viac zeleni.. takze viacmenej rozhodnute BA, moderne mesto milovymi krokmi napredujuce a utekajuce ostatnym mestam v mnohych oblastiach, je v maximalnom kurze a to zdaleka teraz nie len kvoli lepsie platenej a zaujimavejsej praci..
Reply on: Fero1 #85444:
K tým pantografom... Ono to pri cykle v lete sem-tam a v zime s odstavenou exteriérovou umývacou linkou (lebo zima) ani inak vyzerať nemôže.
Reply on: Bmpeer #85435:
Keby to bola pravda, nemal by som námietky... Rovnako staré eletričky a rovnako staré autobusy v Ke. Stačí si porovnať Košice ako také.... Jednen zatečený fľak z odkvapu je otázka načasovanej fotky po daždi, kedy je uhlík práve stečený... Roky zauhlíkované boky našich Varií , ktoré nevideli handru, mop, umývačku, kefu a podobne odkedy boli kúpené. Sú rovnaké ako naše železničné vagóny... Pantograf na trati KE- Lipany natretý novým PUR lakom v 2021 odvtedy nevidel umývačku vozňov ani handru ani raz. A pantografy jazdia a jazdili aj v Česku.... Naše koľajové osobné dráhové vozidlá sa podobajú na nákladné vagóny... Ako vyzerajú reko kačeny? ako vyzerajú T6? V Košiciach používame bielu ako súčasť korporátneho náteru... prečo je tá biela hrdzavohnedá? Pozrite si ako vyzerajú T6 predané Prahou do Sofie a zistíte, že bez úprav sa tam tvária na nové... Šroty, ktoré sme my predali na Ukrajinu tam reprezentujú typickú košickú úroveň starostlivosti o električky.... Prečo rovnako 5-6 rokov staré blavácke električky sa stále lesknú? Sú čisté, nablýskané... Majú L A K .... naše vyzerajú, akoby sme ich posypali múkou aj po umytí a akoby sme si objednali namiesto laku na karosériu náter vápnom....... Sporadicky sa nájde chyba, aj na tých v Blave občas sa niečo olúpe.... ale toto, čo si my dovolíme vypraviť na košické koľaje je skutočne o inom... Nám toto stačí?
Reply on: monoblok #85442:
Košické staničné námestie je zablokovanie stavu starého 60 rokov na ďalších 40 rokov. Toto sa nerobí nikde na svete v civilizovanej krajine, ktorá má peniaze, dokonca cudzie, ktoré sa dajú použiť na krok dopredu.... To isté sa stalo na obratisku Amfiteáter, kde nenastal žiaden pokrok, to isté je na nám. Maratónu mieru.... To nikto nemá odvahu naplánovať infraštruktúru pre ľudí? Nám toto skutočne stačí? že je opravený asfalt? Tá informačná tabuľa s odchodmi spojov MHD je skutočne výsmech... takéto tabule mali byť minimálne štyri, plus ďalšie tri v staničných halách ŽSR a Eurobusu.... na každej autobus. zastávke mali byť digit. displeje, a nie také, ako dávame bežne, ale minimálne také, aké sú v Blave. Tam na zastávke skutočne vidím, kedy čo ide. U nás musíte prísť cez celú zastávku až k označníku... sú len jednostranné, malé.... spravidla ich zacláňajú búdky, ktoré sú vhodné akurát tak na kritické zhodnotenie a pokutu zhotoviteľovi... ako môže byť búdka nebezpečným miestom s výškou, ktorú je potrebné označovať šikmými žltými pruhmi... prečo sa u nás spraví niečo, čo je už v čase projektu nevyhovujúce a nebezpečné?.... To je skutočne normálne, že v centre mesta sa musíme zohnúť, aby sme si netresli hlavu do stropu zastávkovej búdky?.....
Fugnerova je dost blby terminal, hlavne taka stavba sa tazko udrzuje. Taky Regiojet tam navyse nabera ludi na takej bocnej zastavke, ktoru musi neznaly pomerov dost hladat. Terminal pred nasou stanicou nie je uplne blby, len to chcelo opravit chodniky kompletne a mohol byt radsej jeden dlhsi pristresok pre elektricky a dva pre autobusy. Svetelna tabula tam je a ukazuje najblizsie odchody. Skor by ma hneval stav chodnika smerom na Mlynsku, je tam kiosk rozbity niekolko rokov, jednotlive dlazdice uz popraskane alebo chybaju a cely chodnik je kvalitne okakany od vtakov.
K tým busom na R linkách - nebolo by lepšie dať tie študentské R4 dať už rovno po Jedlíkovej? Čo tak pozerám tak zvyčajne sú tie R4 také prázdnejšie, zatiaľ čo 10ky preplnené a to majú s prestupom. Neviem prečo jazdia radšej takto, no potom sú tieto bežné linky zbytočne plné
Reply on: Bmpeer #85435:
Nič nie je ideálne... skúste porovnať terminál Fugnerova v Liberci, ktorý má skoro 20 rokov s naším novým " terminálom?" železničná stanica Košice.... Skúste si nájsť fotky terminálu pred železničnou stanicou v Hradci Králové, Pardubiciach a podobných menších mestách.... nevidíte stále rozdiel?
Reply on: Dispecer #85436:
Skúste najbližšie / dnes, zajtra, pozajtra/ odfotiť ktorékoľvek vario zozadu, zboku v oblasti podvozka, prvý vozeň na streche zboku. Ktorýkoľvek. Ak nájdete jediný, ktorý má zachovaný lesklý lak, ktorý nevyzeraá ako žltomodrý matný papier vytlačený z tlačiarne, ktorý nemá biele časti zájdeté od hrdze a uhlíka / s výnimkou opravovaných dielcov po nehode pred dvoma mesiacmi/, pošlite to tu do diskusie a ja Vám pošlem následne fľašu sektu....
Reply on: xdobo #85431:
Možno problém v tom, že sľubuje veci, ktorých plnenie väčšinou závisia nielen od neho, alebo zabudol nájsť sponzora, ktorý by to zaplatil.
Reply on: Fero1 #85434:
Ja neviem, dnes som išiel Variom do práce a KT8 (529) naspäť a nejak si nepamätám žiadnu rozsiahlu špinu v oboch vozoch - ani na podlahe, ani zvonku.

Klimatizáciu považujem za povinnú súčasť vozidla MHD v našich zemepisných šírkach rovnako ako kúrenie. Avšak vykurovacia jednotka v tých vozidlách aspoň je narozdiel od tej klimatizačnej, to že sa nepoužíva je vec druhá. 😉

P. S.: A ja osobne za klimatizáciou neplačem, ja Variami (a inými električkami, či inými vozidlami MHD) cestujem v akomkoľvek počasí nezávisle na jej existencii. 😉

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.