Diggi: Ked je malo klbovych autobusov, jedno riesenie tu je. Na L38 by trebalo dat kratke karosy ale v polhodinovych intervaloch. Je to lepsie riesenie ako teraz.
L31 nie je uvedena, nakolko jej trasa je okruhova.
Z toho vyplyva: ze najvacsie sidlisko Furca ma najmenej autobusov, je najhorsie riesena doprava tam.
Ved tam okrem L32 neide ziaden klbovy autobus. To je nenormalne. Ludia sa maju tlacit v malych autobusoch.
Kedy uz konecne dojde k zmene vo vedeni DPMK? Ved tito ludia, co su tam dnes su totalne neschopny. Kazda firma/spolocnost, kde je zle/neschopne vedenie vedie ku krachu. Co sa musi stat, aby doslo k prepotrebnej zmene aj tu?
Lenže L18
- nemá hodinový interval ako L38
- nie je to jediná linka, ktorá ide 10 km von z mesta a obsluhuje aj priľahlé dediny ako L38
- by som xcel vidieť, keby si býval v Šaci ako by si sa tváril keby si mal stáť na jednej nohe...Ti uteká podstata problému..L38 je v istom čase jediná linka ktorá ide z mesta do Šace a ubrať na nej ešte viac kapacitu..by Ťa ľudia ukameňovali.
Diggi: Pisal si, ze na L38 by Solaris nestacil. Ale to nestaci ani na L18. Pri porovnani je L18 viac vytazenejsia pocas celeho dna. Takze kde asi sa viac hodil klbovy autobus? Na l38, ktora je max. vytazena len v spicke, alebo na L18, ktora je vytazena celodenne?
Tatino vysvetluje potomkovi matematiku, bavia sa o zapornych cislach...
Tatino mu dava priklad
"Prazdny autobus sa pohol.
Na prvej zastavke nastupia piati ludia na druhej zastavke vystupia siedmi...
"Kolko ludi musi nastupit na tretej zastavke, aby bol prazdny autobus?" ?
No na L38 nieje problem aj dnes najst nejaku karosu. Sice vcera jazdila jeden ikarus a jedna B941E. (Ja som si vsimol, ze od leta zacali jazdit klbaky na nej). Ale niekedy na poslednych spojoch byva aj karosa.
V Kavecanoch by stacilo, aby sa vybudovalo (ak by bolo kde) jedno obratisko, pre L29) - aspon by odpadli problemy s otacanim vozidiel. Ja by som dal pocas letnych prazdnin klbovu L29, alebo zriadil spec. posilovy spoj, aby stacil 'odsavat' to kvantum ludi, ktory ide na Horny Bankov zo Stadiona Lokomotivy. V lete to je hroza.
Na L20 netreba podla mna 15m bus (toboz nie solaris). 15m busy by sa mali davat na stredna vytazene linky a tou podla mna L20 nieje.
Do kelu, práve som sa v transportnej diskusii dozvedel, že vo štvrtok 25.11.2004 vyšli posledný krát do ulíc mesta Miškolc staré obojsmerné trojčlánkové štvornápravové GANZy... Takže typické stretávky týchto už dávno historických vozidiel ovládaných kontrolérom a moderných, pôvodne košických a mosteckých KT8D5, sú už preč. Škoda, že som sa na nich nestihol ešte povoziť, vždy to bol mimoriadny zážitok. Vyradené C1+c1 z Viedne to síce istia, ale určite to už nebude to, čo bývalo. ?
OK, teší ma, ak sa dokážeme dohodnúť. S tou situáciou v lete máš pravdu. Ak sa v ZOO nevie otočiť ani sólo, tak to nebude technický problém, ale organizačný. Riešením by mohlo byť vytvorenie samostatného prúdu pre autobusy a zákaz vjazdu do obratiska, alebo vytvorenie obratiska už v ústi na parkovisko. S tým si však musí vedieť urobiť poriadok samotný DPMK.
No a k tým Solarisom. Jasné, že kĺbové Solarisy nemáme, ale v ponuke výrobcu sú. Nemať naivnú predstavu niekoho vo vedení DPMK, že SU15 nahradia kĺbaky, SU18 by už dávno ulice mesta brázdili ?
Súhlasím 12m nízkopodlažné busy kapacitne sú podľa mňa malé, teda 12m busy by som nahradil nízkopodlažnými 15m, samozrejme nie na všetkých linkách. Takej L12, L19 to len prospelo a uvítal by som aj na L36 viac ako jeden. ?
mrhaním by som to minimálne na L15 nenazval. Neraz chodí taka napchatá, že sa nedá nastúpiť. S L29 súhlas. No a 20-ka - to je otázne. Keby v KE bol dostatok kĺbakov a aj 15m busov, tak prečo nie aj na L20.
V každom prípade v súčasnej dobe sú nevyhovujúce prepravné kapacity na mnohých košických linkách. A to by sa dalo vyriešiť práve nasadením kapacitnejších vozidiel než sú 12m.
Áno, Rastislavova je poddimenzovaná.
Ale je otázne, či treba, aby v sedle jazdila L16 na Podhradovú každých 20 min., podobne L30 na Furču. Ak áno, potom len súhlasím. Ak nie, mohli by sa pridať nejaké spoje označené ako 16A (ako kedysi: Hala Cassosport - ŽST).
ale na niektorých linkách by sa nevyplatili 15m busy napr L15 alebo L20, alebo L29, ved tam úplne stačia krátke vozy, ano v špičke by to možno bol prínos, ale za normálnej premávky, by to bolo mrhanie prostriedkami
A co sa tyka l. c. 38... Kratke vozidla mozno vtedy, keby tym podnik navadzal cestujucich pouzit elektricku pri jazde zo sidliska do centra. Ale to by el. doprava zase musela vyzerat inak ako teraz. A do Sace? Neviem neviem...ci by tie kratke vozidla stacili...
keď už hovoria o KE, aspoň fotka by mola byť tiež z KE
Re #8509 Irisb : ak by vodiči boli disciplinovaný a parkovali len tam, kde majú, aj tam by sa otočil
Re #8512 5 : zbytočne veľa 15m busov? ani by som nepovedal. Určite by to zvýšilo kultúru cestovania, ak by sa DPMK rozhodol nasadzovať miesto 12m busov 15m busy. Pričom 12m busy by ostali len na menej vyťažených linkách, napr. L22, L14 atď.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
TA
V každom prípade v súčasnej dobe sú nevyhovujúce prepravné kapacity na mnohých košických linkách. A to by sa dalo vyriešiť práve nasadením kapacitnejších vozidiel než sú 12m.