Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Pridam cosi na odlahcenie:

Tatino vysvetluje potomkovi matematiku, bavia sa o zapornych cislach...
Tatino mu dava priklad
"Prazdny autobus sa pohol.
Na prvej zastavke nastupia piati ludia na druhej zastavke vystupia siedmi...
"Kolko ludi musi nastupit na tretej zastavke, aby bol prazdny autobus?" ?
Reply on: TA #8523:
súhlasím kapacitnejších vozidiel ako sú 12 m busy, ale rozhodne nie solarismi
Reply on: TA #8516:
No na L38 nieje problem aj dnes najst nejaku karosu. Sice vcera jazdila jeden ikarus a jedna B941E. (Ja som si vsimol, ze od leta zacali jazdit klbaky na nej). Ale niekedy na poslednych spojoch byva aj karosa.

V Kavecanoch by stacilo, aby sa vybudovalo (ak by bolo kde) jedno obratisko, pre L29) - aspon by odpadli problemy s otacanim vozidiel. Ja by som dal pocas letnych prazdnin klbovu L29, alebo zriadil spec. posilovy spoj, aby stacil 'odsavat' to kvantum ludi, ktory ide na Horny Bankov zo Stadiona Lokomotivy. V lete to je hroza.

Na L20 netreba podla mna 15m bus (toboz nie solaris). 15m busy by sa mali davat na stredna vytazene linky a tou podla mna L20 nieje.
Do kelu, práve som sa v transportnej diskusii dozvedel, že vo štvrtok 25.11.2004 vyšli posledný krát do ulíc mesta Miškolc staré obojsmerné trojčlánkové štvornápravové GANZy... Takže typické stretávky týchto už dávno historických vozidiel ovládaných kontrolérom a moderných, pôvodne košických a mosteckých KT8D5, sú už preč. Škoda, že som sa na nich nestihol ešte povoziť, vždy to bol mimoriadny zážitok. Vyradené C1+c1 z Viedne to síce istia, ale určite to už nebude to, čo bývalo. ?
Reply on: Irisb #8514:
OK, teší ma, ak sa dokážeme dohodnúť. S tou situáciou v lete máš pravdu. Ak sa v ZOO nevie otočiť ani sólo, tak to nebude technický problém, ale organizačný. Riešením by mohlo byť vytvorenie samostatného prúdu pre autobusy a zákaz vjazdu do obratiska, alebo vytvorenie obratiska už v ústi na parkovisko. S tým si však musí vedieť urobiť poriadok samotný DPMK.

No a k tým Solarisom. Jasné, že kĺbové Solarisy nemáme, ale v ponuke výrobcu sú. Nemať naivnú predstavu niekoho vo vedení DPMK, že SU15 nahradia kĺbaky, SU18 by už dávno ulice mesta brázdili ?
Reply on: TA #8518:
Súhlasím 12m nízkopodlažné busy kapacitne sú podľa mňa malé, teda 12m busy by som nahradil nízkopodlažnými 15m, samozrejme nie na všetkých linkách. Takej L12, L19 to len prospelo a uvítal by som aj na L36 viac ako jeden. ?
Reply on: Peter #8504:
4501 je vyradená a nestačili by nakoľko L25 bola skrátená a L38 vykrýva aj to čo kedysi L25.
Reply on: Irisb #8521:
mrhaním by som to minimálne na L15 nenazval. Neraz chodí taka napchatá, že sa nedá nastúpiť. S L29 súhlas. No a 20-ka - to je otázne. Keby v KE bol dostatok kĺbakov a aj 15m busov, tak prečo nie aj na L20.
V každom prípade v súčasnej dobe sú nevyhovujúce prepravné kapacity na mnohých košických linkách. A to by sa dalo vyriešiť práve nasadením kapacitnejších vozidiel než sú 12m.
Reply on: Nodes #8517:
Áno, Rastislavova je poddimenzovaná.
Ale je otázne, či treba, aby v sedle jazdila L16 na Podhradovú každých 20 min., podobne L30 na Furču. Ak áno, potom len súhlasím. Ak nie, mohli by sa pridať nejaké spoje označené ako 16A (ako kedysi: Hala Cassosport - ŽST).
Reply on: TA #8518:
ale na niektorých linkách by sa nevyplatili 15m busy napr L15 alebo L20, alebo L29, ved tam úplne stačia krátke vozy, ano v špičke by to možno bol prínos, ale za normálnej premávky, by to bolo mrhanie prostriedkami
Reply on: Irisb #8509:
Od koho si opisoval, ked si robil psycho testy?
A co sa tyka l. c. 38... Kratke vozidla mozno vtedy, keby tym podnik navadzal cestujucich pouzit elektricku pri jazde zo sidliska do centra. Ale to by el. doprava zase musela vyzerat inak ako teraz. A do Sace? Neviem neviem...ci by tie kratke vozidla stacili...
Reply on: pete. #8506:
keď už hovoria o KE, aspoň fotka by mola byť tiež z KE

Re #8509 Irisb : ak by vodiči boli disciplinovaný a parkovali len tam, kde majú, aj tam by sa otočil

Re #8512 5 : zbytočne veľa 15m busov? ani by som nepovedal. Určite by to zvýšilo kultúru cestovania, ak by sa DPMK rozhodol nasadzovať miesto 12m busov 15m busy. Pričom 12m busy by ostali len na menej vyťažených linkách, napr. L22, L14 atď.
Reply on: 5 #8512:
Na l. c. 16 a 30 mozu by 15 m vozidla, ale v tom pripade urcite o jeden spoj viac. V sedle urcite a v spicke aj dva.
Reply on: Peter #8504:
no, no! ak by dali na 38-ku krátke busy, polovica ľudí by sa do busu nedostala

Re #8505 čo by na tom bolo zlé, keby na každej linke jazdili Solarisy?
Reply on: 280 #8511:
samozrejme aj na optimu jeden ?
Reply on: Sarko #8510:
tak sa na mna nehnevaj, uznávam, že sa to dalo napísať aj slušnejšie, ale ma posúd sám, že v lete, ked tam medzi autami prechádzajú na milimetre karosy, solarisy by určite neprešli, nevravím, že by sa tam neotočili, ale po tom preplnenom parkovisku by neboli schopné prejsť pomedzi zaparkované autá, ved koko krát tam ostánú visieť karosy, lebo nevedia výjsť, ta mi nehovor, že solaris by to zvládol,

a s tým súhlasím, že na vyťažené linky treba klbáky, ale uvedom si, že solaris nie je klbák ?
Reply on: 5 #8508:
No tak na L32 pri otacani Letna Zimna nevidim problem. Ked odbocuje zo Zimnej na Letnu tak ma priestoru as as a ked opacne tak to moze pustit cez elektrickove kolaje. Takze toto ako problem nevidim. Ine je to u L12 ktora pri odbocovani na Letnu musi zachadzat do protismeru kde samozrejme stale stoji nejaky nervozny vodic.
Na L32 je podla mna najvecsi problem medzi Zeleznicnou stanicou a Maratonom mieru kde je totalne znicena (tankodrom) a velmi uzka cesta. A samozrejme zakon schvalnosti plati ze este aj na tej uzkej ulicke sa najdu debili ktori zaparkuju na chodnik po oboch stranach cesty. Inac s tymto mam jednu usmevnu skusenost ked pred asi rokom vodic busu v tychto miestach prudko zbrzdil a presiel pomedzi 2 zaparkovane auta. A ked zom sa pozrel dozadu tak na jednom z aut spetacik uz lietal ako vlajka... ? Tak mu treba ked nevie parkovat... ?
Reply on: 280 #8511:
Od KVP, až po Amfiteáter majú 18 a 32 totožnú trasu, z čoho usudzujem, že aj ich vyťaženosť je v danom úseku približne rovnaká. Ale na zvyšnej časti ich trás je z mojich skúseností vyťaženejšia L18.
O SU 15 na L32 som uvažoval len s podmienkou navrátenia klbákov na L18, ale ako som už písal, ťažko vyberať.

Podľa môjho názoru v KE máme dnes zbytočne veľa 15 m autobusov. Ideálnymi linkami pre ne sú podľa mňa 12, 16, 19 a 30, a preto sa počet 15 m vozov mal podľa mňa ustáliť na čísle 20-25. Dnes je ich ale 34, klbákov je málo a tak sa aj SU 15 pchajú na linky, kam nepatria (18, 27 a semtam 32, 34). No ale čo už teraz s tým...
Ja osobne by som 15 m vozy rád videl napr. na L15, nakoľko ju považujem za najvyťaženejšiu linku s krátkymi busmi. Čiže záver: treba už kúpiť klbáky ?
Reply on: 5 #8508:
kratke Karosy (aj Ik415) na L32 pocas letnych prazdnin jazdili! Od jej zavedenia na Exnarovu tak bolo kazdy druhy rok, ale teraz ako som uz pisal, za posledne dva roky na nej neboli.
Vytazenost L32 je pomerne rovna L18, cize ak by sa dali Soalrisy na L32 bolo by to nedostatocne! Mozno v sedle (aj to vecernom) ako-tak, ale tak ako denno denne je sardinkaren na L18 v spicke, tak isto by to dopadlo aj na L32. A tak ako si pisal, odbocenie pri Technike nie je moc dobre, uz tam manevruju Solarisy na L12 a maju co robit.

Irisb: Solarisy fakt vsade! Aj na Tescobus si jeden prosim! ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.