Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Dispecer #84819:
Nerozumiem. Čo má potenciálna budúca výstavba na Demetri a okolí spoločné s tým, že električka trasovaná (výlučne) po Americkej triede až na jej apendixovitý koniec neobslúži už jestvujúce sídlisko ani z desiatich percent? Čo sa na tom budúcou výstavbou zmení? Akurát sa jemne zvýši podiel ako-tak obslúženej obytnej plochy.

Ešte aj tá sústava radoviek na Budapeštianskej ulici je od prípadnej budúcej trate oddelená bariérami (schodiská, oporné múry, budovy). Polikliniku a poštu by obslúžila akurát tak od chrbta, kde ani nie je vchod do budovy (pošta) alebo len nejaký bočný z dvora (poliklinika).

Ja by som bol teda za to, aby sa prestali dookola prekresľovať územno-plánovacie dokumentácie z konca 60. rokov (sídlisko nad Ťahanovcami bolo nakreslené v roku 1969) a aby sme to prestali vydávať za nové vízie. Teda v tomto prípade som za električku do sídliska, po Európskej triede minimálne po oblasť Hanojskej, ak nie až po Čínsku (obratisko niekde v okolí TS 802).

A keď si niekto vypracuje urbanistickú štúdiu na územie pod Americkou triedou, nič mu predsa nebráni si tam potiahnuť druhú vetvu od pošty stredom novej zóny a ukončiť ju v nejakom zmysluplnom mieste.

Ešte sa vrátim k spomínanému Barrandovu. Tam potiahli električku do sídliska aj za cenu toho, že sa museli dva úseky schovať pod zem. My naopak dookola kreslíme električku v nejakom koridore spred roka 1989, ktorý vedie územím nikoho, lebo tam ten koridor je a netreba veľa vymýšľať, len zrealizovať spodok a zvršok. To proste nedáva logiku.
Reply on: Yogi616 #84817:
Ach, čítanie s porozumením... napísal som, že som zvedavý, ako budú vysvetlené podrobnosti, nikde netvrdím že majú byť opísané v mape.
Len som predtým navrhol, že aby bola mapa stopercentne user friendly, pomohla by jedna veta - niečo v duchu "tarifné obce ležiace na rozhraní zón sa počítajú do zóny, ktorá je pre cestujúceho výhodnejšia". Ale ak je jednoduchšie miesto jednej vety cestujúcich odkazovať na celý manuál, tak prosím. Rád sa nechám prekvapiť, ako to cestujúci ocenia.🙂
Reply on: Granite01 #84815:
"Zrušenie úrovňových železničných priecestí v meste."
To je cieľ ŽSR pri modernizácii tratí na území mesta (napr. Košice - Kysak), akurát, bohužiaľ, si na to ešte chvíľku počkáme, kým sa im podarí dostať sa s touto modernizáciou aj do realizácie (2033?).

P. S. V zmysle dnešnej legislatívy už nové úrovňové priecestia (na hlavných tratiach) nemôžu vznikať.
Reply on: veteran #84816:
"Na jeho trasovaní už dosť veľa, napríklad že skôr budí dojem zlého nadpisu, ktorý by mal znieť "Električka popod Ťahanovce"."
Nič nebráni tomu, aby sa niekto pustil do vykupovania pozemkov a riešil urbanistickú štúdiu na priestor západne od Americkej triedy. Alebo sa teda ideme tváriť, že v Košiciach sa už nikdy nič stavať nebude?
Reply on: Viko #84814:
Všetko bude jasnejšie, akonáhle bude zverejnená aj tarifa (tarifné podmienky), wait for it. 😉
Reply on: Viko #84814:
Veď ale toto je mapa, nejaký prvotný grafický dokument. Tieto podrobnosti čo popisuješ budú určite súčasťou nejakého manuálu, nie mapy.
Reply on: Dispecer #84813:
Na nadpise zámeru "Električka na Ťahanovce" nič. Na jeho trasovaní už dosť veľa, napríklad že skôr budí dojem zlého nadpisu, ktorý by mal znieť "Električka popod Ťahanovce".

Niečo podobné, ako keby si v Prahe postavili električku na Barrandov pozdĺž štvorprúdovky a ukončili ju pri autobazáre...
Reply on: afeno #84812:
Existuje mnoho investícií, ktoré by bolo vhodné v meste Košice zabezpečiť. Napríklad: Električka na Ťahanovce možno v kombinácii s električkou na železníky/futbalovú arénu(resp.po Optimu). Ale netýka sa to len MHD. Napr.Zabezpečenie viacerých vstupov pre automobilovú dopravu na Ťahanovce. Zrušenie úrovňových železničných priecestí v meste. Preložka cesty na Družstevnú. Riešenie križovatiek, napr.Amfiteáter, Crown arena. Prepojenie Masarykovej ulici s 4-prúdovkou pod Furčou. Prepojenie Barce a sídl.Nad Jazerom cez ul.Napájadlá. Obchvat Krásnej. A Ďalšie, napríklad zosieťovanie svetelnej signalizácie celého mesta s dynamickým riadením a centrálnym dispečinkom. A určite by sme toho našli ešte viac. Aj keď ten zoznam je dlhý a na mnoho rokov, čo sa vlastne vytvorilo ako nové za ostatných 30 rokov?
Reply on: mi.v #84811:
Nie je potrebná pre teba, ktorý si si hraničné zastávky už ikskrát zažil. Ale zavádzanie IDS má byť čo najzrozumiteľnejšie pre každého. Je rovnako nepotrebná aj pre dedinčanov, ktorí celý život využívali kilometrickú tarifu, v ktorej nič podobné neexistovalo?

(Celkovo som zvedavý, ako zrozumiteľne budú komunikované ošemetnejšie situácie. Napríklad V. Kapušany - Budkovce, mám si obe hraničné obce priradiť priaznivo pre seba a platiť len zóny 515 a 518, alebo rátať prejdené a teda platiť aj 517? A potom taký Betliar - Gombasek, rátam aj tu počet prejdených hraníc alebo si zónu 610 rátam iba raz? Ja si odpovede viem domyslieť, ale niekto s menej skúsenosťami si domyslí inak a hneď je pôda na nedorozumenia a konflikty, čo by podľa mňa bola dosť škoda, keďže ide o dôležitú a potrebnú akciu, ktorá ako politikmi kontrolovaný projekt je logicky závislá od rozsahu podpory medzi voličmi...)
Reply on: afeno #84812:
Čo je nezmyselné na električke na Ťahanovce? Resp. akú zmysluplnú rozvojovú investíciu vidíš ty?
Reply on: Granite01 #84807:
Zabetónovanie stavu z 80. rokov na ďalšie aspoň dve dekády bude musieť stačiť.
Koniec koncov, ak sa stále topíme v nezmysloch typu električka na Ťahanovce, tak je možno aj dobré, že sa nedeje nič.
Reply on: Viko #84810:
Ja som sa na to tiež chcel opýtať, ale potom som si uvedomil, že na prípad obce na hranici zón nie je potrebná žiadna vysvetlivka. Napríklad na rozhraní zón 110 a 111 (juhozápadne od Košíc) sú štyri obce. Ak z nich cestujem smerom do zóny 110, tak zjednodušene povedané moja cesta je v zóne 110 a platím podľa tarify pre zónu 110. Ak z nich cestujem smerom do 111, tak všetko platí pre 111.
Takto isto to platilo napríklad v Košiciach na zastávkach, ktoré boli na hranici tarifných pásem.

Vysvetlivka by sa možno hodila pre ten opačný prípad, keď spojnica ide cez obe pásma bez zastávky na ich hranici. Napríklad zo 110 do 111 na juh (Valaliky-Belža).
Reply on: Matej M #84808:
Mapa sama osebe je fajn, len by to asi chcelo vetičku niekde do vysvetliviek, že obec umiestnená do bieleho priestoru hranice sa (predpokladám) zarátava tam, kde to pri konkrétnej ceste je výhodnejšie.
Reply on: Matej M #84808:
Oceňujem. Keďže obrázok je v pomerne malom výreze stránky, možno by sa hodil aj priamy odkaz na obrázok otvárajúci sa na samostatnej stránke?
Dnes bola zverejnená tarifná mapa IDS východ:
https://idsvychod.sk/tarifna-schema-mapa/
Všetko toto je len zúfalá snaha o zabezpečenie "obnovovacích" investícií, keď staré dožíva a mestský rozpočet nie je schopný zabezpečiť žiadne udržiavanie majetku na rozumnej úrovni. Ale robí sa z toho nafúknutý marketing (a to je jedno či za predchádzajúceho vedenia ako aj za terajšieho). Kde a kedy budú nové, rozumej "rozvojové" investície? Toho sa v tejto banánovej republike nikdy nedočkáme?
Náš pán primátor včera na Facebooku streamoval, a okrem iného sa zmienil aj o:

- oprave ciest v najhoršom stave
- súťaží na 30 električiek
- skoro pripravenej rekonštrukcii električkového depa
- ministerstvu financií, ktoré schválilo mimoriadnu pôžičku pre DPMK, pre účel nákupu 31 autobusov

Som zvedavý koľko z týchto bodov sa v najbližšom období splní a koľko bude ich realizácia trvať 🤔
Reply on: N/A #84802:
Linky 71 a 72 už sú dostupné, rovnako aj všetky ostatné linky dotknuté výlukami

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.