Je tam prerušovaná čiara, aby sa dalo odbočiť na pumpu aj od KVP. O pár metrov je ďalšia, kde je tiež prerušovaná čiara, zatiaľ opäť neriadená križovatka.
Tak v tomto má DPMK pravdu, otáčajú sa na neriadenej križovatke,. čo pravidlá cestnej premávky umožňujú, o štvorprúdovej ceste nie je v zákone ani zmienka. Toto bude určite tvrdiť ten istý expert,. ktorý polícii SR poradil, že ísť von nakazený Covid-19 nie je šírenie nakazlivej choroby podľa paragrafu TZ. Ale súhlasím, ze je rozdiel tam otočiť pár busov za deň a teraz, keď sa tam otáča linka 71,34 atď. Moskovská je trochu iný prípad, tam je to tiež bez semaforov, ale autobus odbočí doľava a na tamojsom kruháči sa otočí, aby odbočil opäť na Moskovskú, tu sa otáča rovno na ceste. Ale na Moskovskej je určite horší výhľad, najmä pri ceste z Myslavy
Tak, ako si dopravný podnik ohýba zákon o dopravnom poriadku na dráhach pri výlukách na Jazero, ako nevie zabezpečiť dáta, cestovné poriadky ku ""krátkodobým"" výlukám ani na vyžiadanie (6 týždňov až mesiacov), si myslím, že ich nejaké stanovisko polície absolútne nerozhádže. Bordel, bordel, bordel.
Hitórie znalí, viete mi prosím poradiť, čo za červený vagón to stojí za vežkou? Ako nákladné MWG sa mi to nezdá a nič lepšie som tu na webe nedokázal nájsť... https://evidencia-dopravcov.eu/foto/93454
Tak ako môže vybuchnúť vodík,môže aj benziňák alebo cng. Ja som sa napríklad predtým vždy bál zadovážiť si vozidlo na plyn. Každé palivo ma plusy a mínusy ale na bezpečnosti sa pracuje. Inak tu je link v ktorom sa rieši bezpečnosť so zaujímavým videom požiaru benzínového a vodíkového vozu- https://www.devinn.cz/bezpecnost-vodiku/ Pardon za OT, prípadné reakcie poprosím potom do fóra offtopic
V pohode, ja Vás ani nemínuskujem, ale zavádzajúce na celej situácii je to, že celé krajiny a vlády živia ilúziu top ekologickosti elektromobility. Keby povedali, že OK, raz to bude super, ale teraz je to niekde na tretej priečke a preto teraz podporujeme hlavne CNG, LPG (a EURO 6 a neviem čo iné ešte), tak to by bola pravdivé komunikovanie. Alebo, ako vládna kampaň, teraz by dostali zelené EČV spomínané technológie a možno raz neskôr by sa tie EČV pre ekovíťazov preorientovali na elektrovozidlá. Ale to súčasné promo je zavádzajúce a klamlivé, ak sa robí štátna kampaň pre niekoho, kto je tretí/štvrtý/piaty v rebríčku a zatiaľ nemá ani len najmenšiu šancu byť prvý. To je to C, ktoré treba povedať po Vašom B. A tiež ste nepovedali všetko, lebo blackoutu kvôli elektromobilom sa len tesne vyhlo Švédsko (a štátna televízia odporučila občanom, aby doma prestali vysávať) a Francúzsko (ich odporúčanie: nenabíjajte si mobily a zmažte staré maily!).
Podľa všetkého budú tieto prípady pribúdať a potom sa to už ťažko zdôvodní zastaranou rozvodnou sieťou Nemecka. Napísaním o ktorej ste len potvrdili to, že elektromobilita zatiaľ na to nemá a jej prehnané ospevovanie je úplne neprimerané. A v tom článku o Švédsku tiež zaujme, že cena elektriny počas tej krízy stúpla z 30 €/MWh na 200 €/MWh. To je ako keby ste prišli na benzínpumpu a na čerpadle namiesto jednotkovej ceny 1,50 zrazu svieti napríklad 20,74. A počas tankovania cena pozvoľna stúpa a plnenie ukončíte pri 23,06.
Tak ako písal afeno, dopravným podnikom sa z ministerstva nastavia granty na zvýhodnený nákup niečoho, čo zatiaľ zďaleka nemá takú úžitkovú hodnotu ako iné vozidlá, ktoré by sa dali namiesto toho kúpiť a ešte je to aj predražené.
A pri dopravnej nehode vodíkového auta alebo busu byť naozaj nechcem – ani len ako okoloidúci – toto neviem ako plánujú ošetriť... Názorne: táto vodíková nehoda ukončila éru "ľahší ako vzduch" https://en.wikipedia.org/wiki/Hindenburg_disaster
Nechcem vyznievať ako ekoterorista, ale keď povieš A, je potreba dodať aj B. Hroziaci blackout v Nemecku nie je žiadna novinka a určite nesúvisí iba s elektromobilmy. Energetická infraštruktúra v Nemecku je zastaraná a často preťažená už dávno. Tak, ako sa hovorí o "vypínaní elektromobilov", tak sa už teraz "vypínajú" veterné turbíny na pobrežných veterných elektrárňach. Nemci nezvládajú presúvať elektrinu zo severu na juh a aby im celá sieť nespadla, musia celkom bežne využívať prenosovú sústavu okolných štátov - na severe pošlú prúd do Poľska/Česka, na juhu si ho zase pusia naspäť do Nemecka.
Doba sa mení a spotreba elektriny neustále rastie. Tomu je skrátka potreba prispôsobiť infraštruktúru a to je úlohou štátu. Vymyslel sa vlak, štáty začali stavať železnice ako službu vo verejnom záujme. Vymyslelo sa auto, štáty začali stavať cesty a diaľnice. Vymyslela sa elektrina, štát postavil energetickú infraštruktúru. Všetko z toho sa vyvýja a infraštruktúra sa tomu prispôsobuje, rozširuje a modernizuje. Inak tomu nemôže byť ani v prípade energetiky a dávať to za vinu elektromobilom je obyčajný alibizmus a hľadanie verejného nepriateľa.
Toto je veľmi krátkozraké videnie. Áno, elektrina zatiaľ nie je najekologickejším palivom, čo je dané obmedzenou kapacitou akumulátorov, ako aj energetickým mixom. To ale neznamená, že z dlhodobého hľadiska je to "slepá cesta", výraz, ktorý používajú milovníci vône benzínu. To, že sa dnes investuje do tejto formy dopravy, priamo podporuje ďalší vývoj, ktorý nakoniec povedie k zvýšeniu efektivity a zníženiu emisií. Dnes sa to síce dotuje, ekologicky to nie je žiadna výhra, ale zajtra budeme mať vďaka tomu lepšie batérie, nižšie prenosové straty, lepšiu efektivitu a v konečnom dôsledku čistejší vzduch.
Áno, beriem to. Aj tie zelené EČV - cool a in, ekológia je druhoradá. Keď sa takto nechajú poblázniť celé štáty a štátne orgány, potom je celkom pochopiteľné, že nejeden dezorientovaný (takmer oprávnene) už nevie čomu vlastne veriť a začne na liečbu skúšať aj to Savo Žiaľ.
Ale tak niektoré problémy už vidieť a snáď zastihnú dopravné podniky v dobrom a uchránia ich od prúserov. Z auto.pravda.sk ma zaujalo:
Ak by vypínanie nabíjania bolo najdostupnejšou obranou proti regioinálnym/celoštátnym/medzinárodným výpadkom elektriny, tak sa mnoho elektrovozidiel zmení na vozidlá s NÁHODNOU disponibilitou. Teda večer dáš do nabíjačky a ráno uvidíš, či sa niečo nabilo alebo nie, prípadne že elektrinu z baterky nabíjačka ešte odobrala pre ostatných. Bude to takmer ako za čias Rumunska, keď za Ceausesca podľa potreby stabilizácie siete vypínali celé mestské štvrte. Alebo si budú telefonovať dve rodiny: Prídeme k vám cez víkend na návštevu, ak sa nám dovtedy nabije auto, inak to odložíme na neskôr. Tak možno je vytriezvenie z elektroošiaľu bližšie, než by sa zdalo.
myslím, že pre ktorýkoľvek DP je prioritnejšia ekonomika ktorá v súčasnej situácií (a systémom dotácií) je zjavne v prospech elektriny, ekológia je bohužiaľ druhoradá.
mi.v
Rozhodujú o tom ešte rôzne obrazce nanesené na takých zvislých doskách alebo na asfalte.