A opcia na 18m je SOR ak sa nemylim. Cize tie iste poruchove kktiny.
Len tak mimochodom, 27 vozov je potrebnych za zabezpecenie celej trolejbusovej trakcie. Cize keby sa kupilo 25 trolejbusov, boli by sme na tom celkom fajn.
Samozrejme, že jedno madlo popod okná (ako u ostatných autobusov bez sklápačiek) by veľa vecí uľahčilo Ale nejakej dodatočnej úrazovosti sa neobávam, vždy je možnosť držať sa na tyči pod stropom, a tí čo nedočiahnu, nemajú kde sa chytiť sa môžu v pude sebazáchovy presunúť ku zvislým madlám inde vo vozidle.
Čakal by som, že jedno držadlo tam automaticky pridajú. Myslím si, že keď je na vybavenie interiéru pre cestujúcich nejaká norma, dostupnosť držadiel v nej musí byť riešená. Inak by výrobca mohol namontovať jedno držadlo do prednej časti vozidla a prehlásiť otázku držadiel za vybavenú. A preto mi vyvstáva otázka, či takáto úprava – taký veľký priestor bez držadiel – ešte zodpovedá povoleným štandardom. Možno sa v tom vyznáte lepšie.
Myslím si, že hlavnou príčinou bolo predchádzať úrazom, presné údaje nemám, ale čo mám z počutia, zhruba každé druhé zranenie v prostriedku MHD (pri prudšom brzdení) spadalo do kategórie "pád z bočnej sklápačky"
Tak ešte raz - ako som v #84392 spomínal - chýbajúce sklápacie sedadlá mi nevadia. To, čo mi vadí je, že tam chýba niečo, čoho by sa stojaci cestujúci / matka s kočíkom / sprievodca vozíčkara / vozíčkar mohol chytiť. Áno, je tam tyč na začiatku a na konci ako aj aj tá horizontálna nad uličkou.
Ak z nejakého dôvodu musíš byť presne v strede toho priestoru, jediná vec, ktorej sa dá chytiť je okenný rám - veľmi praktické a pohodlné riešenie - najmä pre vozíčkara, však?
Ved konecne niekto tam dostava rozum..ako sa mam s s inv. vozikom dostat na vyznacene miesto ak mi tam blizko sedia ludia? roztahuju sa tam a neda sa dostat na zlty priestor. Nejovoriac o tom ze sadnu si tam na sklapačku vedla polozia tašky, ruksaky, kufre..a ja kde dam vozickara potom ci kociar? takto bude pokoj sedadiel je v busoch aj tak dost.
mi.v