Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
DPMK informuje o prevádzke MHD počas veľkonočných sviatkov
Obsah
KOŠICE: Počas Veľkej noci (10.4. – 13.4.2020) bude MHD premávať v obmedzenom čase, zároveň sa od utorka 14.4.2020 nasadí linka č.51 v mimoriadnom režime.



MHD bude v dňoch 10.4 až 13.4. premávať podľa cestovných poriadkov platných v režime voľné dni v čase od 04.30 hod. do 08.00 a v čase od 16.00 do 20.00 hod. V časoch od 8.00 hod. do 16.00 hod. a od 20.00 hod. do 04.30 hod. nebudú premávať žiadne električky a autobusy.

Výnimkou budú len električkové linky R a RA do U.S.Steelu na zabezpečenie striedania pracovných zmien o 14.00 hod. a 22.00 hod od piatka do pondelka vrátane. Premávať bude aj spoj linky č. 23 zo Staničného námestia na Letisko a späť, ktorý zabezpečí dopravu zamestnancov spoločností v tamojšom priemyselného parku po skončení ich pracovnej zmeny o 14.00 hod.

V uvedených dňoch dôjde aj ku skráteniu linky 10, ktorá bude premávať len po, resp. od zastávky Luník VIII a nebude tak obsluhovať zastávku OC Optima.

Nočné linky N1-N7 v období sviatkov nebudú premávať. Posledné nočné spoje budú vypravené o polnoci zo štvrtka 9.4. na piatok 10.4. zo Staničného námestia v smere na sídliská a do Šace. Opätovne budú vypravené v utorok 14.4. o cca 3.15 hod. zo sídlisk a Šace na Staničné námestie.

Od utorka 14. apríla 2020 bude MHD opäť premávať v pôvodnom rozsahu 24 hodín denne podľa cestovných poriadkov platných pre voľné dni.

Vzhľadom na výsledky monitoringu pristupuje DPMK od 14. apríla k posilneniu spojov na dvoch linkách. Od 14. apríla sa posilní doprava na linkách 51 a 21. Linka č. 51 vypravovaná tak, aby na trase Sídlisko Ťahanovce - Námestie osloboditeľov vznikol 10-minútový interval v čase špičky. Linka bude premávať podľa mimoriadneho cestovného poriadku, ktorý nájdete v prílohe tejto tlačovej správy.

Okrem toho sa na linke č. 21 sa obnovuje počas pracovných dní spoj s odchodom o 05.10 hod. zo Staničného námestia v smere na PHV U. S. Steel a späť.

ZDROJ: dpmk.sk
Reply on: Dispecer #84255:
Poznáte trochu aj mňa, že nielen jazdím MHD, ale ostatným ukazujem jej výhody oproti autu, pre čo ma niektorí priaznivci áut občas aj hejtujú. 🙂
Napriek tomu, keď vláda asi pred mesiacom vydala odporúčanie uprednostniť autá pred MHD, neváhal som ani sekundu a radšej odvtedy robím taxikára celej rodine a každého z nich presviedčam, aby MHD nešiel ani náhodou, že ich odveziem aj o polnoci. V núdzovom stave jednoducho platia iné priority. Dúfajme, že sa doba najväčších obmedzení onedlho bude môcť skončiť.
A na kratšie trasy už sú zase naspäť Antik bicykle 🙂 – na vzduchu, mimo ľudí a s kardio tréningom v cene (ak si vyberiete bicykel z prvej série, teda s ev. číslom pod 0400, na ktorých sa ťažko krúti). Ročné predplatné 30 € sa veľmi oplatí (1 hodina jazdy denne, klienti Antiku 2 hodiny denne) a toto predplatné môže oficiálne zdieľať celá rodina, ak sa v appke prihlásia rovnakým menom a heslom, hoci zatiaľ nie súbežne, ale len jedna výpožička v každom čase. Ale sľúbili čoskoro pridať aj súbežné výpožičky.
Reply on: Vladimír #84254:
Nedávno som sa, vzhľadom na už existujúce opatrenia v Košiciach, pristihol pri myšlienke kúpiť si auto aj napriek všetkým negatívnym vplyvom, ktoré by jeho zaobstaranie prinieslo (najmä čo sa týka vyprázdnenia peňaženky)...

A to aspoň sám seba považujem za človeka, ktorý - ak si má vybrať medzi autom a verejnou dopravou - vybral v 99% verejnú dopravu. 😵
Reply on: romeo #84252:
Je to dvojsečná zbraň.

Ďalším obmedzovaním málo využívaných spojov šetríš okamžité verejné financie. Zároveň však vysielaš cestujúcim signál - na verejnú dopravu sa nespoliehajte, hľadajte iný spôsob prepravy.

Problémom potom môže byť, že keď sa bude život v mestách prebúdzať, električky a autobusy zostanú jazdiť prázdne. Prečo? Lebo mnohí cestujúci sa na verejnú dopravu prestali spoliehať a našli si iný spôsob prepravy. A zvykli si.

Nie je to jednoduchá téma. Odpovede nie sú jednoznačné. Ale dnes je pri premýšľaní treba oveľa viac ako inokedy dobre predvídať, aby sa nám nestalo, že "sme práve ušetrili euro, ale v dlhodobom horizonte prerobili ďalšie tri...".
Reply on: romeo #84252:
12, 15, 17 prázdnota, večer nikto alebo 1 človek...električky ani nehovorím...večer by neboli plné vozy ani pri hodinovom intervale...
Ja viem že s tým možno veľa práce, len som nad tým rozmýšľal preto,že dp je aj tak v zlej situácii,za tento mesiac kto vie či nejaký príjem vôbec bude a preto asi tak či tak treba hľadať úspory. Síce za 2 linky a len v nedele veľa neušetria, ale aspoň niečo. A viac ľudí rozhodne nebude,vidím tie busy z okna a v nedeľu je úspech ak tam sú aspoň traja ľudia..Zvyčajne vezú vzduch v daných úsekoch -možno akurát za cassoviou sú firmy,možno tam fungujú aj v nedeľu,ale pri optime nie je nič
Reply on: tbus #84250:
Dalsia vec ale je ze ak poskrtame spoje tak v tych busoch potom bude viac ludi co tiez nie je dobre..praveze teraz je dobre ak bus jazdi poloprazdny a su rozostupy medzi cestujucimi..jasne ze su linky ktore su mozno niektore casy uplne prazdne. Avšak nie som za nejake velke škrtamie spokov potom z toho bude iba chaos.
Reply on: romeo #84248:
Veľa vecí by sa dalo poškrtať, upraviť, veľa spojov premáva prázdnych, dokonca úplne bez cestujúcich, najmä v okrajových časoch. Ale všetky zmeny je potrebné najprv zistiť, overiť, vymyslieť operatívny stav, ak to má byť trvalo treba vydať nové cestovné poriadky, oznamy, všetko to stojí nejaký čas a treba na to ľudí. Kto robí tak zabezpečuje operatívne zmeny. A o dva dni sa situácia zmení a robota v čudu, opäť niečo nové vymýšľať...
Reply on: romeo #84248:
Myslel som to tak ze L34 tam jazdi bezne aj ked je Optima zavreta nevidim dovod ju skracovat na Alejovu. Iba by to narobili ubytocne komplikacie. 10 skratit mozu ale ide iba o nedelu a zbytocne by sa to zasa komplikovalo..je to dobre tak ako to je.
Reply on: LUKYmhd #84247:
aj na tú som myslel,ale až keď som dopísal príspevok. To asi najlepšie vedia vodiči,ale nemyslím že by niekto šiel k optime keď je zavretá. Tá 34 by dokonca mohla končiť už pri pavilóne - max na alejovej
Reply on: romeo #84245:
A L34 tam nejazdi tiez potom zbytocne? a dokonca 4:30 - 23:00 🙂 ludia mozno vyuziju aj tak aj ked je zavrete OC.
Reply on: romeo #84245:
A ostatné linky (20, 34, 52) nechodia zbytočne? 🤔
V nedele, kým sú obchody zatvorené by stačilo ukončiť linku 10 na LVIII. Zbytočne naprázdno chodí k optime,nie?
Reply on: Yogi616 #84242:
Malo by to byť tesne za konečnou električiek Havličkova.
Reply on: Yogi616 #84242:
Normálne križovanie na jednokoľajke je takto - stačí jeden ostrovček.
Reply on: tom393 #84237:
mohol by niekto identifikovať aspoň miesto 😁
ale zaujímavé, že sa križovali po opačnej strane, čakal by som, že budú na "svojej" strane
Reply on: romeo #84240:
tak nie,platí to každému lístku,ktorý bol platný v danom období- Každému, komu zasahovala platnosť niektorého zo spomínaných časových lístkov aspoň jedným dňom do obdobia od 9. marca až do 31. marca, sa platnosť lístka po jej skončení predlžuje bezplatne o ďalších 60 dní.

Čítajte viac: https://kosice.korzar.sme.sk/c/22374511/dpmk-vysvetlil-ako-je-to-s-predlzenim-platnosti-casovych-listkov.html
Reply on: myslavcan #84238:
Týka sa to iba tých mesačníkov,ktoré boli dobité v období od 9.3., čiže vyzerá to tak,že na mesačník od 6.3. by sa to vzťahovať tiež nemalo podľa tohto:

„Všetci tí, ktorí si kúpili časové lístky na 30, 90, 180 a 365 dní a boli platné medzi 9. marcom a 31. marcom 2020, môžu na ne cestovať aj po uplynutí ich platnosti ďalších 60 dní

Ja to chápem tak že iba lístky ktoré boli v tomto intervale zakúpené sú predlžené
Reply on: myslavcan #84238:
Mne sa vidí celkom bez problému, že sa mi podľa tohoto znenia predĺžia všetky lístky, ktoré som mal platné v danom období, teda napríklad dva 30-dňové. Nič také sa nestane, pretože z vlastníctva dvoch platných lístkov súčasne (napríklad počas apríla a mája 2020) pre cestujúceho nič mimoriadne nevyplýva. Lístky, na ktoré sa to vzťahuje, nie sú prenosné (na inú osobu), žiadna komplikácia mi preto nenapadá.
„Osobitné ustanovenia týkajúce sa platnosti niektorých cestovných lístkov platných v období od 09.03.2020 0:00 hod. do 31.03.2020 24:00 hod.
1. Platnosť časového cestovného lístka na 30 dní sa predlžuje o ďalších 60 dní
(dodatočná doba platnosti), pokiaľ bol platný v období od 09.03.2020 0:00 hod.
do 31.03.2020 24:00 hod.
2. Platnosť časového cestovného lístka na 90 dní sa predlžuje o ďalších 60 dní
(dodatočná doba platnosti), pokiaľ bol platný v období od 09.03.2020 0:00 hod.
do 31.03.2020 24:00 hod.
3. Platnosť časového cestovného lístka na 180 dní sa predlžuje o ďalších 60 dní
(dodatočná doba platnosti), pokiaľ bol platný v období od 09.03.2020 0:00 hod.
do 31.03.2020 24:00 hod.
4. Platnosť časového cestovného lístka na 365 dní sa predlžuje o ďalších 60 dní
(dodatočná doba platnosti), pokiaľ bol platný v období od 09.03.2020 0:00 hod.
do 31.03.2020 24:00 hod.
5. Predĺženie platnosti o ďalších 60 dní nastane v ďalší mesiac po mesiaci, v ktorom bola ukončená mimoriadna situácia“

Poslanci zase schválili nejednoznačné znenie. Týka sa to lístkov, ktoré platili počas celej tejto doby (od 9.3. do 31.3.), teda na mesačník platný medzi 6.3. a 4.4. sa to vzťahuje, ale na ten platný medzi 26.2. a 27.3. sa vzťahovať nebude? Ak stačí aby časť platnosti lístka "padla" do intervalu od 9.3. do 31.3., tak potom čo v prípade, keď si niekto predĺžil platnosť napr. 15.3.? Pridajú mu tých 60 dní raz (k prvému alebo druhému) alebo dvakrát (k obidvom lístkom)?

Asi skúsim tieto otázky odoslať DPMK, mestu a pánovi Špakovi, ktorý navrhol tento pozmeňovák.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.