Rozbeh s dverami som este nezazil, ale dobrzdovanie s otvorenymi dverami je celkom bezne.
Terasa na KTcku trasie, hrka, hadze. Ale na variu je citit podstatny rozdiel medzi jazdou pred tym a potom. A vodici to patricne vyuzivaju. Plyn, brzda od semafora k semaforu...
Variá nemajú blokovanie rozjazdu pri otvorených dverách? Rozjazd s otvorenými dverami mi skôr evokuje T4 v Arade alebo v Botosani. Maximálne to bolo vystupňované v Oradei, kde popri premávke ULF-ov a krásnom novom zvršku bolo vidieť vrakovité T4, ktoré pri vjazde do zastávky otvárali dvere už pri 30 km/h a keďže čeľuste nebrzdili, tak k definitívnemu zastaveniu boli vozidlá presviedčané "poklopkávaním" magnetkami.
Sťažovať na dispečingu som sa prestal vtedy, keď mi tretí- či štvrtýkrát po sebe povedali, že povedia vodičovi, že šiel s nadbehom.
A oficiálna sťažnosť? Podám ju cez internet a musím ju potom do piatich dní potvrdiť vlastnoručným podpisom, autorizáciou alebo odoslaním z prístupového miesta s autentifikáciou, inak sa sťažnosť bez vybavenia odloží? To už hraničí so šikanou, jednoducho robia všetko preto, aby bolo sťažností minimum.
Uz niekolkokrat som o tom pisal, stazoval sa na dispecingu, odchody zo zastavky o 1-2 min. skor su beznou vecou, aj dnes 15ka o celu minutu, ked mala odchod z jednej zastavky, odchadzala uz z dalsej!
V Japonsku odisiel vlak o 25 sekund skor a je z toho obrovsky skandal! Pritom tie vlaky tam tusich jazdia kazde 4 minuty, nie kazdych 20 ci 30 min.
Vlak odišiel o 25 sekúnd skôr. Japonská spoločnosť sa za to hlboko ospravedlnila
"Hovorca spoločnosti napriek tomu opísal incident ako skutočne neospravedlniteľný , najmä preto, že niekoľko cestujúcich nestihlo nastúpiť a jedna žena sa dokonca sťažovala zamestnancovi stanice, ktorý to následne referoval vedeniu JR West."
"Ako riešenie zavedie JR West tréning, na ktorom "vyškolia" svoji zamestnancov, aby sa podobná situácia už neopakovala."
Mňa hlavne fascinuje tá technika jazdy štýlom: zatváranie dverí za jazdy, rozbeh forsážom na 64 km/h, potom padne na stoj tak plná brzda a magnety, opäť plná jazda a hneď plná brzda do zastávky, odchod zo zastávky o tri minúty skôr, a tak ďalej ?
Jazdne doby sa nezmenili. Co sa zrychlilo, to sa dobehne na semaforoch. Je to krasne vidiet na SNP. Stojis na vjazde na semafore, stojis na zastavke, opat semafor, zastavka...
Detto Kuzmanyho. Su tam sice predzvesti, ide sa na jednu ranu cez semafory. To je fajn. Ale na zastavke cakas pol roka.
Taktiez na sturovej na predzvest kazdy kasle, cize z domu umenia po juznu triedu stojis na kazdom semafore
Jediné čo ja od výmeny vozového parku respektíve reko tratí cítim je to, že veľká časť električkárov jazdí ako s posledným hnojom, absolútne nikoho netrápi, že vzadu sa vezú cestujúci a nie kopa zemiakov. Prudké rozjazdy striedané prudkým brzdením s nulovou snahou jemného dobrzdenia a následným hádzaním cestujúcich. To ani rozladená súprava T3 nevedela tak brzdiť, ako to vedia niektorí na Variu. A nech mi nikto nehovorí, že sa to nedá, stále sa nájdu našťastie aj takí, ktorí vedia jazdiť.
Či sa zmenili jazdné doby odsledované nemám ale pripadá mi to plynulejšie než predtým.
Podhradovčan