Suhlasim, ze rozsirenie nie je spravne riesenie, zatial to riesia len starostovia, tak to este moze byt inak. Ono aj tak v Krasnej tu cestu nerozsiria, takze v konecnom dosledku sa len doprava opat zhusti tam. Koncepcne by sa dali spravit pripajacie/odbocovacie pruhy do Hutky miesto tamojsej suvislej 70, ktora by bola pri krizovatke, auta by parkovali na Vazeckej a dalej tram. Tu by ale bolo treba poriesit priecestia, lebo tam je nehod neskutocne vela a sposobuju nespolahlivosti, urcite interval a aj smerova ponuka, aby to pre ludi malo zmysel. Toto uz je ale koncepcne riesenie viacerych problemov sucasne, takze necakam v tomto smere posun v oblasti mestakych uradov
Ukazka nesystemoveho zaobchazdania s dopravou.. kratkozrake riesenia, ktore su mozno viac na skodu ako uzitok. Ano, pre "autistov" uzitok, avsak realne riesenie dopravnej situacie, a celkovo, nefunkcneho systemu, to nieje.
To je pekné, ale len rekonštrukcia trate nestačí. Čo tak napríklad zmenšiť intervaly premávajúcich električkových liniek a zaviesť preferenciu električkovej dopravy?
Na margo toho – dnes boli opätovne zapnuté semafory na Námestí Maratónu mieru a Kuzmányho. Prečo v daných križovatkách nie je všade zapnutá preferencia?
Oproti obratisku (cez cestu) je veľká asfaltová, momentálne nevyužívaná, plocha, z ktorej urobiť parkovisko by nemal byť veľký problém.
Tým, že rozšírime Slaneckú a neurobíme nič iné sa stane podľa mňa akurát to, že problém zápch sa nevyrieši, iba sa dočasne opticky skrátia, lebo sa to množstvo áut rozloží medzi viac pruhov.
To však môže privolať ďalšiu IAD do oblasti a zápchy na Nad jazerom sa vrátia presne do toho istého stavu, kde sú teraz - volá sa to "dopravná indukcia".
Aby bolo jasné, ja apriori netvrdím, že je to blbosť, ja len tvrdím, že bez funkčného IDS, P+R parkoviska, či aspoň zrekonštruovanej električkovej trati na Nad jazerom je to iba opatrenie, ktoré podporí využívanie IAD v meste - a tomu sa v iných mestách snažia skôr vyhnúť, nie?
Akoze ludia presadnu na tram na Vazeckej (kde zaparkuju?) a pocestuju dalsiu polhodinu do mesta resp aj viac, pokial potrebuju napr na KVP? Chapem, ze na zapade to tak funguje, ale v Kosiciach ludia radsej stoja v zapchach a toleruje sa balkanske parkovanie, pretoze stale maju auto za symbol vyssej urovne, predsa sa nebudu vozit v autobusoch, ked maju auta.
To mi je jasné, ale mám taký pocit, že tento rok to bolo za posledné roky asi najhoršie. Ak si dobre spomínam, tak minulý rok bola osvetlená celá pomocou svetelnej reťaze a jazdila tak aj potom na bežných linkách.
Vzhľadom na to, že tieto otázky už strieľa naverímbohu niekoľko mesiacov po všetkých fórach, domnievam sa, že ako trinásťročnému mu aj tak VP "d" a KKV nikde nevydajú.
TA