Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: veteran #81547:
Presne tak, Prešovská-Masarykova by veľmi pomohlo. Plus, keby sa zrušilo priecestie na Rampovej a urobil by sa z toho podjazd napr., tak aj to by mohlo pomôcť.
A inak cesta Južné nábrežie-Jantárová má/mala kadiaľ viesť?
Reply on: orlov #81544:
Ja by som vôbec neriešil P/S, problém jej prepchávania a kolapsov pri nehodách/uzávierkach je inde. Košice potrebujú prepojenie Prešovská × Masarykova a Južné nábrežie × Jantárová. Tridsať rokov to je nakreslené na papieri, medzičasom nám kade-tade rastú bytovky a všelijaké iné "developerské" zázraky, cestná sieť sa však tomu neprispôsobuje takmer nijako.
Reply on: orlov #81544:
A? Ono málokedy sa dá preferovať MHD tak, aby sa to IAD nedotklo, hoc táto dogma akosi na SK žije už dlho a vďaka tomu sa pre MHD robí dosť málo...

Čo je zle na križovatke Prešovská x Sečovská x Južné nábrežie?
Nepomohlo by krizovatke Presovska / Secovska premalovanie na 4 pruhy? Dva plynulo od Presovskej - pravy pas zrusenim odstavneho a odbcovacieho pruhu (na kratkom useku mosta a odbocovak na Staru Presovsku priamo z pruhu) a oznacenie CENTRUM, lavy pas CENTRUM a preplet do laveho HU, zvysne dva od Secovskej tak ako doteraz, len pridat znacenie vlavo HU, vpravo HU a preplet do praveho CENTRUM. Zo Starej Secovskej dat STOPku - pripajanie priamo do pruhu.
Reply on: Yogi616 #81543:
To je v dnešnej situácií totálna blbosť. Stačí jeden odstavený pruh na Palackého a kolóna na Prešovskej je až po Ťahanovce. Bolo by to možné len v prípade totálneho prerobenia križovatky Prešovská - Sečovská, ktorá je od začiatku postavená zle.
Reply on: 110mat110 #81540:
Od zastávky Bosáková po Krajský súd by bolo možné vyhradiť jeden pruh pre MHD a jeden pre IAD. Prečo na tomto úseku by mali mať IADčkári tak neporovnateľne veľký priestor oproti MHD?
Nehovoriac o tom, že PUM ráta s vytvorením BUS pruhov na niekoľkých úsekoch (medzi nimi aj tento).
Reply on: Granite01 #81541:
Presne! Ale treba sa pozriet na aktualnu situaciu. Dajme tomu, ze mame celkom vhodne linkove vedenie. Na par vynimiek jazdia linky sposobom sidlisko -> centrum -> sidlisko. A malo kde mame nejake extra hluposti. Lenze ten interval. Zo ziadneho sidliska nie je sedlovy interval lepsi ako 10 minut. Prides busom do centra a prestup je na zaplakanie. Zle zastavky, neatraktivne intervaly, zapchy.
Reply on: 110mat110 #81535:
No kapacita je dostatočná. Len ak nebude kvalitná ponuka, nie je možné predpokladať intenzívnejšie využívanie MHD obyvateľmi. Ak sa zredukuje frekvencia spojov, zhoršuje sa komfort a rýchlosť prepravy, najmä ak potrebuješ prestup.
Okrem toho cieľom nie je mať X liniek, ktoré jazdia raz za 30 alebo 20 minút, radšej menej liniek v častých intervaloch ako 20 min.
Takže táto redukcia, ktorá bola vykonaná k 1.6. je určite krokom späť.
Reply on: veteran #81539:
Co mozeme v dnesnej situacii vlastne robit? Mame rychlostnu cestu, ktora porusuje viac predpisov ako ostatne cesty dokopy. Mame zapchy s ktorymi vela nespravime a do buducna to lepsie nebude. Mame nedostatok autobusov (vodicov) a aj tych par co DPMK dokaze vypravit ostanu trcat v zapche. Tak co s tym? Keby aj bola nabrezna, upchaju ju auta co budu obchadzat Presovsku a hlavne cela nabrezna je zatial scifi.
Reply on: 110mat110 #81537:
BUS-pruh na ceste, akou je Prešovská, nemá čo robiť (najmä ak má vzniknúť na krajnici). Tak, ako by tam vôbec nemali existovať zastávky.

A teraz sú dve možnosti:
A) kategória cesty sa zdegraduje,
😎 vybuduje sa Ľavobrežná komunikácia navrhnutá (okrem iného) pre MHD vrátane trolejbusov.

Ako to zrejme dopadne nech si zodpovie každý sám. Pri rozhodovaní pomôžem faktom, že Ľavobrežná už dávnejšie vypadla z ÚPN-HSA. Zrejme z rovnakého dôvodu, prečo ÚHA zlikvidoval cestu poza Bajzovu s priamym napojením na príjazd na Námestie osloboditeľov (obchádzka Palackého ulice primárne pre MHD). Vtedy súdružka poverená vedením tento krok obhajovala vetou, že v tejto časti mesta je už doprava vyriešená, takže taká cesta nemá zmysel. Ak je toto schopná povedať osoba s kompetenciami, tak to ju potom môže pokojne nahradiť posledná predavačka s učňovkou (pri všetkej úcte k predavačkám).
Reply on: 110mat110 #81537:
Oprava: Je za tym pokles ponuky spojov
Reply on: rpopo #81536:
Ono, je to otazka, ze co s tym. V aktualnej situacii sa dopyt tvrdo presunul do AD kvoli vylukam. Elektricky su trasovanim neatraktivne. Autobusy boli zriedene, cize alternativa je stat v zapche v plnej 19tke, stat v mensej zapche v x7 a prestupit, alebo stat v zapche vo svojom klimatizovanom aute. Vyber jasny. Ked nebodaj chces ist do okolia TUKE tak prakticky padaju moznosti MHD.

Cize jednoznacne je na vine pokles dopytu. Vyluka, nevyluka, je nemyslitelne, aby mali sidliska 20 az 30 minutove intervaly. So zapchami nic nenarobime, lenze kym bude bus stat v tej istej zapche tak to je dost o hovne.

Co tak spravit BUS pruh po Presovskej az na krizovstku Presovska-Secovska? Aj tych 15-20 usetrenych minut sa pocita a bude to za par supov, staci ist po krajnici. Detto Juzne nabrezie.
Reply on: 110mat110 #81535:
Len otázka je, či to takto má byť. Ja vravím že nie, v odvetví osobnej dopravy žiaľ bez ponuky ani dopyt nebude.
Reply on: 5801 #81533:
Presne ako pise rpopo. kapacita je podla mna dostatocna. Zhorsil sa interval. Ale to v celom meste nie len tu. Doopravna obsluznost ostala vramci moznosti. Cize tu by som fakt problem nevidel.
A chýbajú niekomu ? Však ani v autobusoch jazdiacich na prazdninovy režim nič nechyba, a rovnako ani na 6tke keď sa zo dňa na deň prešlo z 2x T6 na Variá, tak nikomu tá kapacita nechýbala. Ľudí ubúda a potom, čo som sa dnes musel z terasy prepraviť na krajsky úrad, sa vôbec ani nedivím, že tie nezvestné miesta nikomu nechýbajú...... Klobúk dole, som zvedavy, kedy začnu jazdiť autá pojazdných dispečérov s linkovými tabuľami, šak ovce sa potlačia.
Reply on: 110mat110 #81532:
Yogi nenaráža na to, že linka už nepremáva, ale na to kde sa stratili jej spoje. Áno DP síce uvádza náhradu linky 4 linkou 7, ale počet spojov určite nie je taký ako keby bola linka 7 naozaj náhradou linky 4, a nie len naoko. A to isté platí aj o spomínanej NAD. Naoko pre ľudí povedia veď 7čka premáva aj za 4ku. Ale porovnaním počtu spojov by sme zistili, že linka 7 vôbec kapacitne nezhrnie linku 4, dokonca dôjde k úbytku spojov.
Reply on: Yogi616 #81530:
Si bol odcestovany alebo co? 4ka uz nejaky ten piatok nepremava. Bola nahradena 7 v useku Ryba -NO- Posta- NMM
Reply on: mi.v #81529:
Ja tam teda žiaden žliabok ani opačné nasadenie nevidím.
Inak kam sa stratili spoje linky 4? To DPMK si fakt robí srandu z cestujúcich, že počas výluky skrýva spoje? Či už je to úmyselným znižovaním počtov na náhradnej doprave, ale aj na bežných spojoch...
Reply on: Yogi616 #81514:
...žliabok by to aj malo, kryt je nasadený opačne 🙂 no zostáva otázka, kam chceli pri správnom (otočenom) nasadení dať skrutky.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.