Aj ja pridám. Je zaujímavé, že z Barce pôjdu ku križovatke VSS koľaje v spleti. Neviem, či v tejto fáze to nie je pomerne zbytočné. Hoci ja som za variantu, aby trať do Barce viac ožila, no čokoľvek na túto tému je iba sci-fi, lebo na to nie sú predpoklady.
Dňa 15.7.2017 prebehne v Košiciach fotojazda k 25tému výročiu električiek T6 A5, 1. krát v histórií bude na rýchlodráhe "trojička" T6 A5 604+605+606 (vozidla nemôžu byť fyzicky spojené v súprave preto budú obsadené jednotlivými vodičmi)
Začiatok akcie je plánovaný na 11:00 a ukončenie cca 14:30-15:00.
Pri vytvarani sluzieb sa vzdy beru do uvahy aj rozvrhy prace vodicov a z nich vyplyvajuce uvazky. Viac kratsich trhanych je z dovodu predchadzajucich staznosti na prilis narocne trhane sluzby, resp. ich silne uvazky pocas vyluk cez standardny rezim.
Vzdy je snahou, aby bola okolo 6.h i 14.h jedna tzv. rezerva pre operativnu poziadavku objednavatelov z priemyselnych parkov (USS, U-shin atd), ktore casto prichadzaju aj uprostred mesiaca, pricom tabulky nie je mozne s ohladom na zakonne lehoty a zvazky vyplyvajuce z KZ menit kedykolvek. Teraz je to v podobe nespojenia odpoludnajsich dielov D1507 a D3609 do jednej sluzby. Navyse, ak by sa aj spojili, vodica na tom neusetris, kedze rano by ostala jedna "hola" spicka, co nie je v Kosiciach zvykom.
A samozrejme, dal sa vyrobit lepsi interval, ja by som bol najradsej, keby k osobitnemu rezimu vobec nemuselo prist. Avsak lepsi interval si vzdy musi niekto objednat a zaplatit, ved trhanari ani nikto iny nebude robit dlhsie sluzby zadarmo. A samozrejme, ako sa pise v oficialnej sprave, chybaju vodici.
Ja si myslím, že na rozsah dopravy je toho až až. Okresali sa intervaly, poposúvali sa konce špičiek (nepatrne, ale predsa).
A popri tom:
- D1507: škoda hodnotiť: poobede ten autobus asi netreba
- D1910: ranný diel ukončený v čase vrcholiacej špičky
- D2101: ranný diel ukončený v čase vrcholiacej špičky (po obrovskej prestávke medzi RA8/20L)
- D3609: nástup na popoludňajší diel po 15:00.
- D4001, D4002, D4004: skoré ukončenie popoludňajšej časti v čase v vrcholiacej špičky. Fakt sa tieto autobusy nedali použiť inde? Neverím. V kombinácii so skorším nástupom D3609 sa za pomoci ľubovoľnej štyridsiadky dal urobiť lepší, než 15-minútový interval na 10 alebo 36. Som o tom presvedčený.
Na záver rečnícke otázky:
- Prišiel befehl škrtať kilometre nad rámec zoškrtania vozidiel?
- Zoškrtalo sa len toľko, čo doteraz bežne chýbalo do výpravy alebo aj niečo nad rámec (viď skvostnú D1507)?
rpopo: Nemám pocit, že je najšťastnejšie riešenie vyrábať menej celodeniek a trhané naťahovať do aleluja, ak máš to šťastie a bývaš na opačnom konci mesta to sa potom chodíš domov len vyspať.
veteran: Toľko krátkych trhaných zase nie je čo pozerám.
tbus: Štvrťkolom myslíš 19 po Amfik, keď som dobre videl? Multikulti sa dá zvládnuť keď ideš z NO, vezieš viacmenej len učiteľky do Bčka, poobede je to klasika, kým pristavíš na zdanlivo prázdnu zastávku, o 10 sekúnd sa tam nazbiera mračno tých indivíduí. ?
Ako to bolo? Akútny nedostatok vodičov? Preboha, to kto vedie tú firmu? Vidno, že 100% akcií vlastní samospráva. Keby takto fungovala súkromná firma, tak osud má dávno spečatený.
veteran
Na kieho frasa sa zoškrtá potreba vozov do dennej výpravy a popri tom niektorí vodiči odjazdia okolo 6 hodín v trhanej?
A tie jalové kilometre sl. 4225 sú tiež na zamyslenie. Voz zo Šace bude krúžiť na 18ke v čase, keď niektoré košické trhané budú dávno po ukončení.