Takže na rýchlodráhe sa nám začala výluka a nie hocijaká. Oddnes, až do 29.10., bude etapovitá výluka, keď električky budú premávať len na výmeny zmien na 6:00, 7:00, 14:00, 14:36 a 22:00. V ostatnom čase sú nahradené autobusmi.
Pripomínam len, že v blízkosti začiatku rekonštrukcie slučky na žliabkových koľajniciach typu NP4, ktorá je mimochodom z roku 1964 (39 rokov...), sú položené nové železničné výhybky, takže to vyzerá, že budeme mať novú čiri-čari (v košickej dopravárskej reči úvrať, resp. výhybňa :-D), kde sa zrejme nejaký čas budú vlaky aj obracať.
Hmm... zaujímavé... To tu už dávno nebolo, aby v jednom vydaní Korzára boli hneď tri články o MHD. Odporúčam teda kliknúť na hlavnú stránku a všetky prečítať.
A tu je článok o Jazde zručnosti v Košickom večere
Košičania víťazmi medzinárodnej súťaže vodičov električiek
Generálny riaditeľ dobre držal palce
Účastníkom medzinárodnej súťaže zručnosti vodičov dopravných podnikov zo 6 miest Českej republiky, z Bratislavy a domácich - z Košíc, počasie v sobotu neprialo. Chvíľu dokonca tak lialo, že organizátori uvažovali o prerušení súťaže. Ale išlo sa ďalej. "Po teoretickej časti, ktorá pozostávala z pravidiel dopravy, sme vodičom neoznámili výsledky, aby sme ich pred praktickou previerkou neznervóznili. Niekto by si mohol prípadnú stratu bodov zobrať veľmi k srdcu a celkom by sa strémoval," prezradil taktiku poroty generálny riaditeľ DPMK Ing. Igor Reiprich, CSc., ktorý tiež prišiel držať palce. Všetkým, ale najviac predsa len svojim, dvojici z DPMK Kataríne Demjanovej a Petrovi Benkemu, víťazom podnikového kola súťaže, ktorá bola pred týždňom.
V praktickej časti vodiči museli zistiť poruchu na vozidle, vymeniť poistku, lištou zberača prvého vozidla zastaviť na označenom úsekovom deliči, správne zastaviť na imaginárnej zastávke MHD, tlačiť pokazené vozidlo, zvládnuť rýchlostnú skúšku, prejsť zníženým profilom, zastaviť pred prekážkou vpredu a vzadu.
Spomedzi 18 súťažiacich, keď bol pomer 50:50, teda 9 mužov a rovnaký počet žien, sa najlepšie darilo Košičanom. Katarína Demjanová a Peter Benke vyhrali v súťaži družstiev. P. Benke bol v jednotlivcoch prvý a Katarína Demjanová tretia.
A tu čo napísal Korzár:
Vodiči košických električiek zvíťazili v medzinárodnej súťaži
Košice - Pri príležitosti 90. výročia električkovej dopravy v Košiciach sa v sobotu v areáli vozovne Dopravného podniku mesta Košice uskutočnila Medzinárodná súťaž Jazda zručnosti vodičov električiek. Zúčastnilo sa jej dovedna osem družstiev. Dve pochádzali zo Slovenska a tvorili ich súťažiaci z Bratislavy a Košíc, no do súťaže sa zapojili aj tímy z Českej republiky, ktoré postavila Praha, Ostrava, Liberec, Olomouc, Most a Plzeň.
Hoci počasie vodičom električiek absolútne neprialo, o zrušení zápolení sa neuvažovalo. Už aj z hľadiska skutočnosti, že vodiči sa v plnej prevádzke, keď prepravujú tisíce ľudí, nestretávajú len s dobrým počasím. Súťažilo sa vo viacerých diciplínach. Všetko načali testy z oblasti dopravy, zdravovedy a histórie. Nasledovali odborné témy ako jazda na presnosť, čas či jazda cez zúžený priestor. Svoju zručnosť však vodiči dokazovali aj v odhadovaní vzdialenosti, zisťovaní a odhadovaní porúch. Tie, samozrejme, museli namieste odstrániť.
Chýbali však avizovní Poliaci a Maďari. "Roky sa to robí v rámci združení Čiech a Slovenska, no keďže si ma kolegovia z Bratislavy doberajú, nabudúce budeme uvažovať aj o týchto krajinách," vysvetľuje dopravný riaditeľ DPMK Bc. Štefan Dutko, ktorý zároveň vysvetlil podstatu takýchto stretnutí. "Tieto súťaže sa robia v rámci združenia dopravcov. Dopravné podniky sa dokážu stretnúť nielen na úrovni vrcholových manažérov, ale aj vodičov, čo je nesporne prínosom. Pokiaľ ide o tieto električky, ktoré sa vyrábali v Čechách a dodnes sa na Slovensku používajú, ide o výmenu skúseností v rámci prevádzky. Jej cieľom bolo preveriť schopnosti vodičov električiek všetkých dopravných podnikov zo Slovenska a Čiech a zvýšiť tým bezpečnosť a plynulosť mestskej dopravy i spokojnosť cestujúcich. V neposlednom rade si súťažiaci utvrdili stavovskú česť a dopravárske cítenie," dodal riaditeľ dopravy DPMK Štefan Dutko.
V súťaži jednotlivcov i družstiev sa najviac darilo domácim vodičom. Práve Košičania totiž všetkým ukázali, že veru vedia, čo je to riadiť električku. Ba poradia si i s nejednou poruchou. V zápolení jednotlivcov teda na prvom mieste skončil Košičan Peter Benke, ktorý aj v disciplíne družstiev v spoločnosti Kataríny Demjanovej nedal nikomu šancu.
Tu je výber z článku na www.disk.sk
Napriek tomu sa na slovenskej sieti nachádzajú mnohé projekty vysokej úrovne, ktoré reálne umožňujú používať sieť ako pracovný nástroj. Veľmi kvalitné sú napríklad internetové služby viacerých bánk, ale aj spravodajské servery niektorých denníkov a týždenníkov. Z "neprofesionálnej" sféry mi nedá nespomenúť záujmový server www.imhd.sk, ktorý ma naozaj prekvapil svojou prepracovanosťou, denným obnovovaním a celkovou kultúrou, ktorá chýba mnohým "profesionálnym" produktom.
Bohužiaľ, slovenské weby sú priam zamorené textami, ktorých autori prejavujú zásadné neznalosti gramatiky slovenského jazyka. Je to síce daň za otvorenosť a možnosť napísať názor bez cenzúry, ale svedčí o alarmujúco nízkej úrovni týchto základných znalostí u novej "elektronickej" generácie.
Dnes som videl autobus s číslom a cieľom: "29 KAVEČANY - ZOO". Nepoužívalo sa predtým pre spoje zachádzajúce k ZOO označenie 29Z? Alebo to bola nezodpovednosť vodiča?
Na stanici ma upútala T6-ka v zeleno-bielom nátere #606. Musí sa priznať, že teraz už ozaj netuším, koľko takých T6-iek je. 612,606... ešte niečo?
Upozornenie. Neodporucam sa pocas jazdy opierat o dvere v suprave 380+381. Dnes rano som mal tu cest s nou cestovat a pri prechadzani cez delice, ako aj cez krizovanie s trolejbus. trolejou sa jej otvarali dvere.
Myslim, ze servisom to nie je. Jednoducho je MODka nadupana elektronikou a na na to nemaju v dielnach vybavenie. Ved tak to bolo aj s tou poruchou. Na otazku vodica, ze co znamena VYSTRAHA 7, co mu zobrazoval displej, dielenski machri len ticho pokrcili ramenami.
Celkovo nesplna poziadavky na pohodlne riadenie. Niektore ovladacie tlacidla su na pulte nezmyselne umiestnene.
Hlavne, ze sa s nou poriadne vyhrali. Vidim to tak, ze po odbehani povinnych kilometrov skonci na odstavnej kolaji.
Konkurencia bola naozaj tvrda, zucastnili sa vsetky "elektrickove" podniky nielen SR, ale aj CR (okrem Brna). Brniaci neprisli aj napriek tomu, ze DPMK prislubil uhradenie vsetkych nakladov brnenskeho druzstva.
Zvitazilo, samozrejme oficialne, KE druzstvo, na 2. mieste BA druzstvo a 3. mieste PH druzstvo.
Zaujimavostou bola ucast aj nesutazneho KE druzstva (tzv. "B" druzstvo, ), ktore ak by bolo sutazne, obsadilo by 2. miesto. Dopravak myslel asi neoficialne zvitazenie tohto druzstva.
V sutazi elektriciek, v tvrdej konkurencii (zucastnili sa obidva podniky, ktore elektricky maju) NEOFICIALNE zvitazil Kosican. Mam tomu rozumiet tak, ze oficialne zvitazil Blavak?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Sarko
Pripomínam len, že v blízkosti začiatku rekonštrukcie slučky na žliabkových koľajniciach typu NP4, ktorá je mimochodom z roku 1964 (39 rokov...), sú položené nové železničné výhybky, takže to vyzerá, že budeme mať novú čiri-čari (v košickej dopravárskej reči úvrať, resp. výhybňa :-D), kde sa zrejme nejaký čas budú vlaky aj obracať.
Foťte, foťte a ešte raz foťte!