S vozidlom by to mali o niečo jednoduchšie, možno lacnejšie ,ale to chcú prerozchodovať trate alebo vystavať splietky 1000/1435 v určitých úsekoch?
Majú vobec jasno čo chcú alebo sú to len také predvolebné slohové práce.
Zaujímajú Ťa vozidlá vrchného vedenia alebo trakčné vozidlá?
Čo sa týka 14TrM #2002, tak to je štandardné vozidlo, na ktoré sa v zimnom období nainštaluje rozmrazovacia súprava a toto vozidlo v tomto období slúži potom iba na tieto účely. Na samotnom trolejbuse sú iba nejaké úchytky pre uvedenú súpravu a navŕtané diery pozdĺž botiek, do ktorých sa hadičkami privádza nemrznúca zmes. Vozidlo nanáša zmes ešte pred vytvorením námrazy.
1.
Najväčší dement spomedzi vodičov je asi na voze 5236.
Prečo? Ľudia ešte ani celkom nenastúpili a už zvonil a zatváral dvere. Ak niekto dobehol na poslednú chvíľu, mal smolu, vodič už dvere neotvoril. Na prechode nedal nikde prednosť chodcom, ale vytruboval na nich a aj skoro jedného chodca zrazil. No a keď ho jeden vočil na známej križovatke sečovská - prešovská nechcel pustiť zaradiť sa pred seba, tak ho neskôr tento vodič autobusu predbehol a schvalne vytlačil na krajnicu cesty.
2.
Este jeden dotaz k revizorom. Dnes som stretol jednu dvojicu, dvaja muži, pričom jeden z nich starší, bradatí. Pri kontrole v autobuse (L15) keď chytili 2 bez listka namiesto udelenia pokuty ich iba vyzvali, aby si išli kupiť lístok ku vodičovi.
Vplyvný finančník a viceprezident investičnej banky je momot a tí, čo ho nechali aby sa takto vyjadroval, poprípade súdruh Bauer, ktorý ho podporil, tiež. Čo im bránilo ísť vlakom alebo lietadlom? Čo všetci vidia spásu len v tej poxxbanej diaľnici? Aby sa viac ľudí mohlo zabiť?
Chtěl bych se někoho tady zeptat, nevíte čím je v Košicích zajišťována úprava trolejového vedení ( kolika a jakými vozidly, popř. z kterých let )? A ještě jsem slyšel že vůz 2002 je nějak speciálně upraven pro zimní provoz. O co se jedná. Díky moc.
Minule som tu písal, že mi vynechal spoj L18 o 05:40 - odchod z KVP. Tak, dnes som zistil, že ten spoj šiel so sedem ( 7) minútovým náskokom ( predstihom). ?
Dnes zas 7 minút meškal ten istý spoj - jedná sa o trhanú službu - asi budem musieť zasiahnúť ? Vodiči traste sa!!!
V podstate by to bolo možné, to som uviedol
-nemecké vozy z konca 90.rokov boli riešené tak, že na žel.trati sa 15kV ac transformovalo a usmernilo na napatie pouličnej siete 600(750)V dc, potom može nasledovať jeden a ten istý trakčný obvod.
-sústava 3kV dc sa jednoducho transformovať nedá, musel by sa použiť striedač (to uvádzam pre prípadných laikov na dis.fóru), transf. a potom jednotný trakčný obvod. O niečo podobné bol záujem v Prahe, koncepciou ktorú popisujem sa zaoberali v ČKD. V tej dobe bol problém mimo iné priestorový, proste do vozidla električkového typu by sa to nevošlo. Dnes firmám Siemens a Cegelec sa dotoho tiež velmi nechce.
-pokial dnes niekde jestvuje vozidlo typu Regiotram na pre nás vhodné napatia, tak o tom neviem. Uvítam informáciu. Z rozvinutých zemí by mohlo mať záujem jedine Taliansko. Na Slovensku jedine Košice, takže si musíme počkať aspoň na Čechy, ak si na to niekto trúfne.
Dovolím si nesúhlasiť. Vzhľadom ktomu, že všetky súčasné vozidlá používajú koncepciu s jednosmerným medziobvodom a trojfázovým meničom pre asynchrónne motory, nie je problém doplniť sústavu 3kV.
Nuž s niektorými cestujúcimi treba mať trpezlivosť. Dnes som so záujmom pozoroval cestujúcu, ktorá mala očividný záujem kúpiť si cestovný lístok v automate Mikroelektronika. Rozpačité pohyby, neistý výraz v tvári hovorili za všetko. Po krátkej chvíli bezradnosti to vzdala a odišla k radu starých dobrých Meron. Na návod na obsluhu sa ani len pozrela. (A tu stojím na strane DPMK, pretože ten návod je napísaný skutočne zrozumiteľne).
1018-DOPYT- Máš pravdu,tlačítka na otváranie dverí a pri nich nápis DVERE asi nikomu nenapovie,že tým sa otvárajú dvere. ? ? ? Ale tým našim cestujúcim treba nalepiť celovozovú reklamu(vrátane okien),že kde sú tlačítka a že ich treba stlačiť!!!!!!!!!!!!!!!! ? ?
KVKV-dočkám,ja mám čas,som rád,že sa niečo také pripravuje.
Peter
Najväčší dement spomedzi vodičov je asi na voze 5236.
Prečo? Ľudia ešte ani celkom nenastúpili a už zvonil a zatváral dvere. Ak niekto dobehol na poslednú chvíľu, mal smolu, vodič už dvere neotvoril. Na prechode nedal nikde prednosť chodcom, ale vytruboval na nich a aj skoro jedného chodca zrazil. No a keď ho jeden vočil na známej križovatke sečovská - prešovská nechcel pustiť zaradiť sa pred seba, tak ho neskôr tento vodič autobusu predbehol a schvalne vytlačil na krajnicu cesty.
2.
Este jeden dotaz k revizorom. Dnes som stretol jednu dvojicu, dvaja muži, pričom jeden z nich starší, bradatí. Pri kontrole v autobuse (L15) keď chytili 2 bez listka namiesto udelenia pokuty ich iba vyzvali, aby si išli kupiť lístok ku vodičovi.