Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: eMareq #3369:

Prezraď aspoň niečo.
Má to byť niečo z histórie alebo nejaká novinka.
Keď model ,tak ma ešte napadne ,kedysi sa tam vystavoval akýsi model 1:45 košickej električky...
Aspoň naznač.
Ešte by to mohol byť "ŠARIŠ"(103). To zase taká velká nádhera nebude.
Reply on: S499.1023 #3370:

Vo svojom predpokladanom vývoji by som sa rád mýlil. Podobný scenár som zažil v inom meste, kde sa už prechod na časový tarif uskutočnil. Dokonca si tipnem, že platnosť lístka nebude 45´ ale len 30´.
Ale pokial niekto vie ,čo sa konkrétne plánuje v Košiciach a nie je to prísne tajné tak by ma to zaujímalo
(možno že budem tak nadšený, že nechám v predpredaji dp sprepytné :-))
~> Vladimir - no neviem ci z tych 27Sk naviac ma nejaku suvislost. 12Sk za listok (to by som uz platil 101 nasobok - co je v rozpore so zakonom, kedze ten uvadza 100 nasobok) a ostatok je asi za placu tvrdej administrativnej roboty + amortizacia pisacich potrieb, ruky uradnicky, vytatie jedneho stromu v lese - na ziskanie papiera 😉 🙂 🙂
Reply on: Sarko #3384:
Zeby hladal neake jestvujuce vykopavky DPMK 🙂
Reply on: Vladimír #3383:

Nie je bez zaujímavostí, že hlavným kontrolórom mesta sa stal " target="_blank">http://www.kosice-city.sk/osobne_profily/hojer.html"> Rišo Hojer, známa osobnosť zo Slovenského technického múzea. Som zvedavý, čo sa mu podarí v DPMK zistiť, ale ak mu to nariadili poslancii, zrejme to nebude len tak pre nič za nič.
Košice majú konečne rozpočet, spokojní sú poslanci aj primátor
http://www.cassovia.sk/korzar/clanok.php3?sub=30.3.2004/42990K

Zaujímavá je tam veta: "Hlavného kontrolóra požiadali, aby preveril výhodnosť a spôsob obstarania všetkých tovarov a služieb nad 300-tisíc korún za posledné tri roky v Dopravnom podniku mesta Košice."
Z denníka Korzár - opäť súvis s MHD len okrajovo:
Čo sa z rozpočtu v meste urobí?
http://www.cassovia.sk/korzar/clanok.php3?sub=30.3.2004/42991K
Reply on: 1018 #3375:
takze predsa Kt8 na Hlavnej. ? Co som povedal. ? A este predo mnou to iste aj Shorty. ?
Reply on: S499.1023 #3378:
Mohol by.... mozno by stupla kvalita prepravy 🙂
Z Košického Večera - síce nie o MHD, ale o doprave v Košiciach áno:
Generálny riaditeľ na mieste činu. Urýchli rekonštrukciu stanice?
http://www.kosickyvecer.sk/index.php?command=viewarticle&id=22791

O vplyve rýchlocesty na životné prostredie
http://www.kosickyvecer.sk/index.php?command=viewarticle&id=22797
Reply on: BM #3377:
Pakonex?
Reply on: 1018 #3375:
Ano vstupom do unie, DPMK prevezme neaka svetova dopravna spolocnost nemenovana (posobiaca v Prahe, Varsave.......) 🙂 🙂 ?
Reply on: KVKV #3364:
Neviem, odkiaľ máš konkrétne údaje o cenách JCL a ich časovej platnosti po zavedení prestupnej tarify. Takéto ceny sú značne premrštené a DPMK by nemohol byť normálny, keby takéto ceny zaviedol, pretože by tým odbúral ešte aj tých zákazníkov, ktorých má.
Ja zavedenie prestupnej tarify nevnímam ako zámienku na zvyšovanie cestovného, ale ako pôdu pre zásadnú reorganizáciu dopravy, kedy sa odbúra argument priameho spojenia.

Re #3366 KVKV: Súhlasím, že trolejbusov je v Košiciach málo. Súhlasím, že zbytočne jazdia v súbehu s autobusmi. Súhlasím, že by trolejbusy mali byť silné, frekventované linky tvoriace nosnú dopravu tam, kde nie je možné vybudovať električku.
A tu sa opäť dostávame k otázke tarify. Ak chceme dosiahnuť tento cieľ, že počet liniek bude minimálny a interval medzi spojmi minimálny, logicky to vyústi do zániku množstva súčasných priamych spojení. A ak nechceme mať všeľudovú revolúciu, musíme mať zabezpečené, že prestupujúci cestujúci nebude voči prestupujúcemu cenovo diskriminovaný. Tu je jediným reálnym riešením prestupná tarifa, na pôde JCL reprezentovaná krátkodobým časovým lístkom.
Súčasný dierovací JCL označiteľný z oboch strán nič nerieši. Načo sa budeme hrať na akože "prestupný" lístok s dvoma šachovnicami za dajme tomu 16 Sk. Ja môžem takýto lístok využiť na jednu cestu s prestupom a zároveň ako dva JCL pre dve rôzne časovo od seba vzdialené cesty. Inými slovami, to rovno môžeme zlacniť súčasný JCL na 8 Sk a máme ten istý efekt. V konečnom dôsledku totiž prestupujúci cestujúci zaplatí vždy viac ako cestujúci, ktorý neprestupuje. A to je kameň úrazu.

Re #3367 KVKV: Ja osobne som za maximálnu preferenciu koľajovej dopravy, ale uvedomujem si, že v súčasnosti vybudovanie električkovej trate, ktorá je nielen kilometricky, ale aj terénne nesmierne náročná (výstavba mostov, násypov a pod.), je celkom nereálne. Ak by mal byť východ sídliska obsluhovaný napájačovou autobusovou linku, nevadilo by mi to za predpokladu, že nová električková trať by bola plne segregovaná a teda by ponúkla podstatne rýchlejšie spojenie z centra ako dnes ponúka autobus. Ale ako som už napísal, električka na Ťahanovce je v dnešných podmienkach sci-fi (MČ dnes už na "električkovom páse" vysádza kríky). Preto je jedinou cestou výstavba trolejbusovej siete na sídlisku v trase dnešných autobusových liniek. To znamená trať z mimoúrovňovej križovatky v lokalite Tri brody po Americkej triede s ukončením na Madridskej + odbočná trať po Ázijskej triede na Hanojskú ul., ktorá by hádam mohla byť predĺžená aj po Európskej na Americkú.

Re #3368 eMareq: Oukej, z tých 1227 Sk je 12 Sk cena cestovného, 1200 Sk prirážka... Čo je zvyšných 15 Sk? Manipulačný poplatok za vystavenie tlačiva? 😉

Re #3371 Dopravák: Aby som zase raz vyzdvihol Prešov (ospravedlňujem sa), v DPMP by sa také nemohlo stať. Absolútna väčšina vodičov má (musí mať) vodičák na trolejbus a aj keď nastupuješ ako nováčik, aj keď budeš robiť na autobuse, musíš sa v zmluve zaviazať, že si spravíš kurz na trolejbus.
Reply on: RW #3374:

Nebud ? , aj po ine roky tam boli moderne briky, konkr. 359 a 361. 30. aprila maju ofiicialne vyjst do ulic 517 a 521, takze predpokladam zavlecenie jednej z nich na Hlavnu. A aj preto, ze 1. maja vstupujeme do EU a vztah EU k nizkopodlaznym vozidlam je davno znamy. Inac oslavy aj k tejto udalosti budu nebyvale, ved uvidiite. Aj co sa DPMK tyka. Nechcem predbiehat, ani nic prezradzat.
Reply on: Nodes #3372:
podľa mňa by tam mali byť vystavené historicke električky jak vždy. ?
Reply on: KVKV #3367:
Ked som dobre porozumel, zaroven s vystavbou sidliska sa vypracoval projekt elektrickovej trate, ze? A mala viest po okraji sidliska. Neviem, co podnietilo autora projektu k takemuto rieseniu. Ono by som si rad pozrel tieto plany, preco takto a nie priamo cez sidlisko.
Reply on: RW #3360:
Predpokladam, ze na Hlavnej, ked teda bude neico vystavene, bude 517 alebo 521. ?
Reply on: KVKV #3366:
Konečne spriaznená duša! 🙂 Vystihol si to presne.
Mňa ide šľak trafiť, keď vidím na trolejbusovej linke autobus (a to je skoro denne). A pritom, je to spôsobené nedostatkom vodičov ( hlavne, že vodičky nemôžu (neviem prečo) v Ke jazdiť na trolejoch ?)
KVKV:Tvoj rozbor casoveho tarifu je absolutne irelevantny,pretoze uvazujes so z prsta vycucanymi cenami a platnostami CL,samozrejme vycucanymi tak,ze dokumentuju virtualnu nevyhodnost prestupneho tarifu.Porovnavanie so zavedenim systemu MOC v 70.rokoch je absolutne od cesty,pretoze vtedy to bola jedina cesta ako zaviest odbavovanie cestujucich bez ucasti dopravneho personalu.
Reply on: Vladimír #3361:
Bude aj novy model - ale nebudem prezradzat co 😉 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.