Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Tak som sa dnes informoval na DPMK o aktuálnej situácii.

A. Obmedzovanie dopravy
Celý rad návrhov na obmedzenie mesto jednoznačne zamietlo. To znamená, že sa nebude rušiť ani L5 ani 70 a ani ďalšie popisované katastrofické scenáre sa nebudú realizovať.
Jedinou (takmer) schválenou zmenou je obmedzenie obsluhy vstupného areálu U. S. Steel v pracovných dňoch po 17.00h až do ukončenia prevádzky a vo voľných dňoch celodenne. V tomto čase sa linka R7 zruší a L26 bude mať predĺžený interval medzi spojmi z 30 na 60 minút. Čaká sa ešte na nejaký súhlas, ale v zásade je všetko na zmenu pripravené, možno to začne platiť už 1.4.2004.

B. Typové zámeny vozidiel
ODS DPMK vzhľadom na permanentné porušovanie plánovanej výpravy (nahrádzanie vozidiel s vyššou kapacitou vozidlami s nižšou kapacitou) pripravil návrh na riešenie situácie s nedostatkom kĺbových vozidiel. Podľa tohto návrhu by sa mala uskutočniť:
L12: zmena strednekapacitného autobusu na nízkokapacitný celodenne
L16: zmena vysokokapacitného autobusu na delených zmenách na strednekapacitný
L18: zmena vysokokapacitného autobusu na strednekapacitné celodenne
L30: zaistenie kompletnej výpravy strednekapacitnými autobusmi (dnes je časť spojov vykonávaná vysokokapacitným autobusom).
Pozn. nízkokapacitným sa rozumie 12m, strednekapacitným 15m a vysokokapacitným 18m autobus.
Celá zmena bola odsúhlasená, no zatiaľ nebude uvedená do praxe. PCD totiž oznámila, že už má prevádzkyschopný dostatočný počet kĺbových autobusov na riadnu výpravu. Z toho dôvodu sa teda výprava meniť nebude, no ODS bude vykonávať prieskumy vypravenia vozidiel. V prípade, že sa bude opätovne opakovať situácia, kedy sa budú vypravovať nesprávne vozidlá, navrhované zmeny začnú platiť.

C. Iné zmeny
Naďalej zostáva aktuálna otázka obmedzenia dennej prevádzky MHD. Na celú vec je viacero návrhov, ale v zásade sa jedná o zavedenie neskorších začiatkov a skorších ukončení dennej prevádzky. V súvislosti s tým sa po prešovskom vzore nočná prevádzka bude začínať skôr a končiť neskôr. Z toho, čo sa na vozkm denných liniek ušetrí, sa niečo vrazí do nočnej dopravy tak, že táto bude posilnená (!), a to nielen večer a skoro ráno, ale celonočne (!). Veľmi reálne vyzerá obnovenie protismerných liniek 100, 102 a 104, čím by sa prakticky na celom dnes v noci obsluhovanom území docielil interval z mesta 30 minút.

Nuž, vážení, máme zas o čom diskutovať. Ale myslím si, že to momentálne nevyzerá až tak zle, ba dokonca možno hovoriť aj o niektorých zmenách k lepšiemu. Zdá sa, že Košice sú naďalej nevyspytateľné - tak ľahko ako sa ide z pozitív do negatív sa občas ide aj z negatív do pozitív 🙂
Tak to asi málo cestujem, priznám sa, že na L18 som už dávno nevidel totálne natrieskaný kĺbový bus.
Ale snažím sa vychádzať z reálnej situácie. V posledných mesiacoch možno na kĺbových linkách bežne vidieť krátke busy, čiže asi je tu nedostatok kĺbových. Toto asi chcú riešiť tak, že na L12 sa vrátia krátke busy, a získané Solarisy presunú na niektorú z kĺbových liniek.
Otázka by mohla znieť: Ak nie na L18, kam inam?
Do úvahy by ešte prichádzali L11, 27, 32, 34. Ale...
L11 - vylúčené
L27 - na Jazero by to hádam šlo, ale Ťahanovčania by asi radosť nemali
L32 - ťažko povedať, kapacitne možno, ale trasa sa mi zdá pre Solarisy príliš kľukatá a rozbitá
L34 - tam kapacita už dnes nestačí

Neviem, ale z týchto možností sa mi výber L18 javí ako najschodnejší.
Opäť jeden článok, ktorý s cestujúcimi MHD súvisí len veľmi okrajovo:
Korzár (17.3.2004):
Ozbrojeného lupiča zadržala polícia pred zrakmi cestujúcich
http://www.cassovia.sk/korzar/clanok.php3?sub=17.3.2004/44374K
Reply on: 1018 #3155:
No už dlhšie som do dispečera neprispieval, ale aj tak dík. Zaujímavé, ja som si už myslel, že najstaršia verzia sa už nevyskytuje. To máš pravdu, že 34-ka je mi neobvyklá, dodnes mi v pamäti rezonujú slová vodiča z L17, ako na otázku, prečo nepoužíva ten pekný nový font, že najkrajší na svete je ten úzky a bude ho používať dovtedy, kým tam bude... Chudák, pri novom supertučnom fonte sa musí zblázniť. ?
Reply on: Sarko #3151:

Cisla busov s novym buse som nedavno daval na dispecerske, ale zopakujem to:

5222, 5232, 5235, 5238
3202, 3206
4302, 4310
3509, 3519
3003, 3004; 3103

3210 a 6290 maju novu len na vnutornom paneli...


4305 som davno nevidel, ale podla toho, co pises, maju jednu z tych starych verzii, kde pri zadani zleho kodu linky sa zobrazilo tensie pismo. A pripada Ti divne, lebo na 34ke to nikto nepouzival a nikdy sa nam to nedostalo do oci...
re jazykove okienko: ako sprosty? spravna terminologia, treba sa vyjadrovat tak, jak huba narastla. a nech sa aj ludevit s. v hrobe obracaaa... sak aj bernolak sa musel 🙂 a komu sa nepaci, toho poslem na veceru k mojej mylovanej slovtete. okrem toho, ze jej aj voda na caj pryhory na tvrdo a kuryncje stehjenka budu polosurovije ho stej jazikovenijej prednasky bude aj temeno mozgovnytse bolijet. pozor! rada fylozofuje, ma na to csc za menom...
Reply on: eMareq #3136:
EURO 0 bolo od 1993 pokial sa nemylim
EURO 1 - 1997
EURO 2 - 2000
EURO 3 -2003
EURO 4 -2005

Ale este si to presne overim, to je len tak odhadom, niekde mam presne dni platnosti emisnych limitov
Dufam ze klbaky zostanu na L18. Vsak v spicke ani tie kapacitne nepostacuju.
A mohla by nastat jedna zmena: na lingov by namiesto L18 zachadzala L32.
Reply on: 1018 #3150:

No nič si z toho nerob, mňa nedávno poslal kľačať Papyr za výraz "úctihodný" namiesto "úctyhodný". ?

Prosím Ťa, hoď sem čísla busov, ktoré majú nové BUSE s fontom č. 14, lebo v tom už mám hokej. Včera som inak videl 4305 na L34 a ten mal nejaký zvláštny úzky font. Nie, nie je to ten IK435, o ktorom sme sa posledne bavili, že sa mu nesprávne zobrazuje bočné číslo linky. Tento má rovnaký úzky font na všetkých vonkajších displejoch. ?
Reply on: Sarko #3141:

ja som tiez povodne napisal maekke, ale potom som si spomenul, ze starobyly je s tvrdym, tak som napisal tvrde. Ale potom som si povedal, ze starobinec je ako kurinec, takze maekke? no tak asi vyhrala druha moznost, je to o sliepkach ? fuuuj, som sprosty, poslite ma do kuta klacat...
Reply on: Nodes #3148:
No to s tým zahusťovaním dopravy na L12 je jasné aj mne 🙂
Reply on: Vladimír #3133:
Je priam iste, ze ziadne posilnenie spojov na l.c. 12 nebude. A znizovanie kapacity l .c. 18 vidim rovnako ako Ty.
Síce nesúvisí s MHD, ale tiež zaujímavé:

Košický Večer (16.3.2004):
Ministerstvo zmenilo názor: chce rozšíriť terajšiu cestu
http://www.kosickyvecer.sk/index.php?command=viewarticle&id=22273
Sarko:Mylovanye v husej kozy,noc vlhka jak po sulozy...(M.Valek)?.
Reply on: 5 #3137:
Ja som takým polokošičanom len v pracovné dni. Vo voľných dňoch posudzovať vyťaženosť nemôžem, ale v pracovných dňoch jazdím, dovolím si napísať, veľmi veľa. A na základe svojich skúseností by som sa veru do znižovania kapacity na L18 nehrnul. Mám skúsenosti, že linka je dostatočne obsadená aj ako klbák, ba niekedy až nepríjemne preplnená.
Zrušenie zachádzky na Lingov by sa Lingovčanov dosť pohoršilo, ale som za. Priľahlé bytovky sú pohodlne obslúžené zastávkou OC Hornád, niektoré vzdialenejšie oblasti rodinných domov budú mať bližšie zastávku Lingov na Herlianskej ulici.

Re #3140 1018: Súhlasím, že zacházka po Jantárovej a Požiarnickej dosť veľa veďom odoberá chuť na vozenie sa s L18 do mesta. Ale myslím, že ak má byť konečná NO, inak to otočiť nejde. Ja som istý čas navrhoval linku vytočiť na Bottovu a predĺžiť na stanicu (späť po Jantárovej pred Dom techniky). Ale ani to zrejme nie je dokonalé riešenie.

Re #3142 eMareq: Gramaticko-regionálno-lingvistické okienko:

Dyk, nešla my bryka ?
Reply on: Sarko #3143:
Ano, ano si uhadol - nezabudni na Ympotencyu 😉. To je tu z yMhd.sk 😉. Okrem toho je tam aj: Nemam lystok 😉
Reply on: eMareq #3142:
To je gramatika á la všadeprítomné bilboardy "MYLOVANYE"? ?
Reply on: Sarko #3141:
Gramaticke okienko 😉

Nesla my elektrycka 🙂 🙂 🙂
Reply on: 1018 #3140:
S mjakym "i" ?
Reply on: 5 #3137:


ach, linka c.18 je nekonecna zalezitost. Tu jasne vidno, ako plati jedno zlate pravidlo. Rano je clovek nasmerovany na jeden konkretny spoj jednej konkretnej linky a to spravidla linky, ktorej trasa a cas jazdy je velmi zaujimavy a atraktivny. Naopak, pri ceste domov uz vyuzije ktorukolvek linku a nevadi mu ani napr. linka 18, ktora zajde na Lingov. Osobne si myslim, ze skor ako ta zachadzka na Lingov je v smere na NO horsia ta obchadzka ku Cottbusu a ukoncenie uplne v riti pri Starobynci (sakra s akym i sa to pise?).

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.