Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Vladimír #3030:
To je 100% istota, nielenze si tu zastavku zivo pamatam, ale mal som z nej aj CP! Nakoniec aj zastavka v tom case pre L13 na NMM bola v tom mieste, kde sa zobrazuju informacie o emisiach vo vzduchu (ta informacna tabula), bola primontovana o stlp VO. Predtym si pamatam, ze L13 jazdila aj po strojarenskej ul., ale to sa jednalo o nejaku kratkodobu vyluku.
Reply on: eMareq #3026:
Si si istý? Mne sa to veľmi nezdá. Zatiaľ som nikde o tom nenašiel žiadnu zmienku. 32-ka áno, tá šla od Mlynskej bašty cez Slovenskej jednoty a Letnú, ale L13? Tá podľa mňa stále jazdila cez Starú radnicu a Maratón. Nedokážem si predstaviť na akej trase by vlastne jazdila... Baňa - Pri hati cez Slovenskej jednoty? A čo neprestupná tarifa?
Ale nehádam sa, vysvetli mi to. Ak to však skutočne bolo, istotne sa jednalo o veľmi krátku zmenu, lebo na konci 80. rokov (1989) garantovane L13 jazdila cez Maratónu mieru a v roku 1993 tiež.
Reply on: 1018 #3028:
To bola 612, aby som upresnil, nie nepytal som sa, len tipujem, ci nebol nahodou prud, ale v tej chvili isla akurat L9 aj L6. Mal som take tusenie ci nezapracuje nejaky Murphyho zakon, t.j. ze neprejdem par metrov a 612 pojde prazdna 🙂. Nakoniec 612 isla normalne.
Reply on: eMareq #3025:


co sa stalo s tou 2-kou?
k tomu vykolajeniu;

"dufam", ze vodicovi namerali o 5 km/h vyssiu rychlost a aj on bude splacat skodu, tak ako ten z 538 (Jaro???). Typicka kosicka zalezitost - bud dodrzuj rychlosti a tym padom nestihaj semafory, meskaj na konecnu 2-6 minut, vypocuj si wrrrrcanie kolegov a cestujucich, alebo trochu na to obcas dupni, aby si stihal ale ked sa nieco stane, na vine si Ty, vodic. Genialne premyslene ?
Reply on: Vladimír #3023:
Praveze L13 tam jazdievala aj v 90tych rokoch, konkretne do 1991. Pamatam si na zastavku priamo pred krcmou 🙂 Druhu (pre L13) oproti stanku PNS, za zivym plotom a pre L32 na ul. Slovenskej jednoty, tam su stopy dodnes.
V utorok ked som siel domov, okolo kratko pred 15tou hodinou prisla L2 na NMM -> Lokomotiva, akurat vhod ale moje tesenie netrvalo dlho, sotva sme presli par metrov a uz sme zostali stat.
Reply on: Sarko #3014:
pre vtedajsi ZSSR sa vyrabali napr. aj dvojdverove SM11-ky (bez strednych dveri), posledne kusy boli vyrobene v 1988.
Reply on: Diggi #3001:
Medzi Ik280.02 a 280.10 nebol po vizuálnej stránke žiaden rozdiel. Ten spočíval iba v nejakých technických riešeniach. Raz mi to už ktosi vravel - nejaké iné chladenie alebo čo... Ale nech to radšej osvetlí niekto veci znalý, do konštrukcie vozidiel som sa nikdy nerozumel.

Re #3020 eMareq: Viem o tom. L13 tadiaľto jazdila kedysi v 60.-70. rokoch. L32 je novodobejšia história, premávala tade krátku dobu, po jednej z mnohých košických hromadných zmien v linkovom vedení, v roku 1989.
Reply on: S499.1023 #3009:
U nas v roku 1914 existovali davno televizory, este skor nez bol vobec objaveny prenos obrazu 😉 🙂
re SU, SUCS: a zasa pises polopravdy. To nema vobec nic spolocne s nedostatkom casu a kapacity. To bol len sposob, ako obist nariadenie vlady a statnej energetickej komisie, ktore zakazovalo pouzivat odporovu regulaciu v novovyrobenych vozidlach pre domaci trh... neskor ti dodam podrobnosti.
Reply on: Vladimír #2978:
Na vysokoskolskej tiez vytali vsetky stromy 😉. Tam je aj mensi kruhovy objazd na otacanie vozov 🙂. Ale teraz vazne. Tento usek uz bol raz obsluhovany sice nie elektrickami, ale dvoma autobusovymi linkami 13 a 32.
A kedy vlastne boli dodane 6355/II-6357/II ? Pretože k 1.1.1991 ešte nie su v započitane do počtu 44 B 731.
Električky už riadne premávajú. Vykoľajenie nastalo v smere od Domu umenia na Nám. osloboditeľov, hneď na rovinke za oblúkom za križovatkou Štúrova-Mojmírova. Kocky priľahlé ku koľajnici tu chýbajú v úseku cca 20m.
Reply on: Sarko #3012:

Takže vykoľajenie nastalo približne o 14:30 a je to KT8D5 (ev.č. stále nevieme). Údajne došlo k zachyteniu dlažobných kociek a následnému vykoľajeniu.
Reply on: balky #3013:

Je to možné, pretože dvojdverová 261/II bola v prevádzke pravdepodobne do roku 1990. Vtedy došlo k vyradeniu pôvodného školského vozidla typu T2 (čelo z T3) #100 (pôvodná originálna 229!) a rekonštrukcii #261/II na nové školské vozidlo #100/II.

Od roku 1970 premávalo #261/II pravdepodobne v súprave ako 261/II+268. V roku 1983 sa objavuje aj v súprave 3xT3, najprv zrejme 261/II+268+282, ešte v tento rok však ako 261/II+268+290 a takto je trojička evidovaná aj ku dátumu 31.12.1989 a posledný dátum nachádzam ku 30.5.1990, čo by sedelo.

zdroj 2. odstavca: Dezső Végh
pre vykoľajenie 4,7 premáva cez moldavskú,teda spon v smere do barce:),isiel som od kr.sudu L4 okolo 14:58,zrazu zacala brika cuvat a vysla vodicka a povedala,ze je vykolajenie a kto chce na nam.oslobod,musi peso
Reply on: balky #3010:

Ešte doplním, že 2-dverová T3SU v Košiciach je unikátna v rámci celej strednej Európy. Toto vozidlo bolo zapísané už aj ako technická pamiatka a zariadila to istá nemenovaná osoba bez vedomia DPMK. Paradoxne sa tak školské vozidlo #100/II stalo súčasne aj historickým vozidlom, do ktorého DPMK by podľa zákona mohol zasahovať iba v prípade zmien smerujúcich k pôvodnému stavu.

Originálne T3SU na Slovensku sú iba tie 3 vozidlá, ktoré som spomínal. DP Bratislava však takto označuje sériu 20ks T3, dodaných v roku 1982 ( #717 - 736), rovnako sa objavuje toto označenie aj pre tú istú 20ks sériu T3 pre DP Košice ( #336 - 355). V tomto roku sa však začala opätovná výroba medzitým zrušenej výroby T3 a z časových a kapacitných dôvodov sa pristúpilo k exportnému súbehu aj pre ZSSR, čo trvalo až do definitívneho ukončenia sériovej výroby T3 v roku 1989. Všetky tieto série v rokoch 1982-1989 v rozmanitých modifikáciách (najmä na základe tlakov DP) sú presnejšie označované ako T3SUCS.
Reply on: Sarko #3011:
Dokedy bola 261/II v prevadzke? Lebo matne si pamatam, ze ako chlapec som sa takou viezol a bolo to uz na jazere. Takze mohol byt rok 1985.
Čerstvé info z SMS: ďalšie vykoľajenie, tentoraz pri Dargove.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.