Mimochodom som posielal mail na tusimze info@imhd.sk a tam mi niekto odpisal, ze mam pravo pouzivat Vase fotky s podmienkou, ze tam musi byt meno autora.
Musim suhlasit s Diggim. Je to stranka so stiahnutymi fotkami, navyse cely dizajn stranky je dost amatersky. Komplikovane prehliadanie obrazkov v malom aktivnom vyseku, pokec k fotkam je tam len preto, aby bol. Pri jednej fotke som si vsimol, ze tam bol pisany autor - Diggi.Ostatne - no name. Pravdepodobne sa jedna o porusenie autorskych prav.
RL > Osudná chyba človeče dať sem link na vlastnú stránku. Na každej stránke zvykne byť malými písmenami rsp. niekde dole napísané, že šírenie a kopírovanie fotografii je možné len so súhlasom autora.
Ja som tam našiel kopu svojich fotiek a neviem o tom, že by sa ma niekto pýtal. Len tak námatkovo som si to prezrel a videl som tam ešte foto Romana Vanku, Sarka, Furčana, BM a Ikarusa. Neviem ako si si to dojednal s nimi, ale tie fotky by si mal zlikvidovať.
Ak chceš robiť stránku o Košiciach v prvom rade by si si tam mal natrieskať vlastné foto a poprípade sa dohodnúť s niekym ďalším ako som to robil ja na mestskejdoprave (SARKO Ti to potvrdí) a zohnal som si foto aj od ľudí z Londýna.
Ďalej by si tam mal mať uvedený zdroj alebo aspoň autora, čo som si nikde nevšimol.
Nie som proti publikovaniu monich fotografii, ale nie takých ktoré už niekde sú zverejnené. Neber to ako útok na Tvoju osobu, ale zvykne sa tomu hovoriť porušenie autorských práv. ? ? ? ?
Spomínaná stránka je http://www.kosice-mhd.wz.cz.
Zopár fotiek Ik280.08 bolo ešte na starom citybuse, teda dokiaľ som sa do toho nezamontoval ja. ?
4124 som videl iba raz a to v juni 2000. Ja sa mhd venujem len odvtedy.
Vraky 4125 a 4126 (pôvodný) stáli na VŠA dosť dlho spolu s takými ako 6218, 6219, 6235, 4070, 4060, 4058, 4059, 4071 a este tusim 4069. No pekna zbierka. najlepsie na tom bolo, že nová 4126 stála vedľa vraku 4126. Škoda, že sa mi to nepodarilo odfotiť. ?
Ja viem, že existovali svojpomocné úpravy spájaním prednej časti a vleku z odlišných typov autobusu. Ja viem, že v Maďarsku trojdveráky jazdia štandardne. Pýtam sa však, či takého jazdili v Košiciach! Lebo Dopravák vo svojom príspevku naznačil, ako keby sa malo jednať o väčšiu sériu takýchto vozov v Košiciach.
Ja si už pamätám len posledné košické dvojfarebné Ikarusy, z ktorých všetky boli dvojdverové. Ale myslím, že niet dôvodu, prečo by ešte dávnejšie takto neboli farbené aj mestské štvordveráky. Aspoň za Prešov môžem povedať, že my sme také mali. Takže možno aj vy.
No tie Ikarusy boli, zdá sa, pôvodne modré a do červeno-krémovej kombinácie sa dostávali až neskôr. Všetky tieto prímestské verzie boli na 100% dvojdverové. Možno, že si pamätáš na niektorý 4-dverový Ikarus, ale v pamäti si neviem vybaviť, či aj niektoré mestské Ikarusy dostávali červeno-krémový náter. Na tie páky si pamätám, boli to vlastnoručne vysustrúžené valčeky z umelej hmoty. Niektoré mali dokonca poťahy z plyšu alebo bavlny...
Fotografia je veľmi ostrá a tie Ikarusy majú skutočne také ŠPZ ako som uviedol. Náter majú oba jednofarebný, zrejme červený (je to ČB foto).
Re #2796 eMareq: Červeno-krémové Ikarusy si veľmi dobre pamätám v Košiciach aj ja a veľmi dobre si ich pamätám aj v Prešove. Ide len o to, či takto prišli od výrobcu. Lebo ja viem, že neprišli a túto farebnú kombináciu dostávali len staršie Ikarusy v 80. rokoch pri generálnych opravách, aby "zapadli" do československej schémy červená-krémová ako mali Karosy alebo trolejbusy. Ale pripúšťam možnosť, že sa mýlim, zistím si to na DPMP.
Re #2797 rl: Červeno-krémový 4124 si veľmi dobre pamätám aj ja. Otázka znie, či v takej farebnej kombinácii už do Košíc prišla.
Re #2808 rl: Všetko skrýva svoje záludnosti. Karosy B732 napríklad takú, že pôvodne boli číslované v jednom rade s Karosami B731 a až neskôr sa rozdelili.
Re #2816 Dopravák: ???!!! Trojdverové Ikarusy? To bolo čo za miestnu úpravu (ak vôbec také boli)? Ja som v živote trojdverový Ikarus nevidel.
Možno by ťa zaujimalo ,že 6201-6208 su vozidla 6330-6337,len mali vymenenu prevodovku.A taktiež vozidla 6355-57,6359,6362,6363 boli neskor ako 6209 až 6214.
Ev.č.4 mala aj RTO-čka KE-22-65 z roku 1963 a vyradena bola v roku 1975.A oprav si #103 na karosu ŠM 11 nie ŠD.
Jedna pripomienka k vystrihovackam vseobecne: prakticky vsetky su neuveritelne zubate, schodikovite> kolesa, boky. U rovnych ploch problem nieje. V com to robite, dufam, ze nie v Paintbrush-i
eMareq